sadzenie drzew owocowych

następny post »
From: Wojtek <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: sadzenie drzew owocowych
Date: Thu, 15 Sep 2011 21:59:41 +0200

Witam,

Jestem tutaj po raz pierwszy ale zapewne nie po raz ostatni.
Przypadl mi obowiazek zaopiekowania sie ogrodkiem rodzicow. Dotychczas
rosly na nim jakies krzewy ozdobne, iglaki, tuje i trawniki.
Zdecydowalem, ze wytne te iglaki i posadze 3 drzewka owocowe (sliwke,
jablko i czeresnie).
W zwiazku z tym, prosze o porade jak przygotowac miejsce na posadzenie
tych drzewek.
Jak na razie wykopalem dol (ok 0.5m srednicy, 0.5 m gleboki).
Do ok 30-40cm glebokosci jest czarna ziemia a ponizej juz
piasek/glina/ił.
- Czy jest wskazane, aby na dno dolu wrzucic nawoz naturalny (i pewnie
lekko przysypac ziemia). Sasiad moze mi dac nawoz kurzy.
- Czy nawozenie takim nawozem to dobry pomysl?
- Czy wymiary dołu sa wlasciwe?
- Czy przysypujac korzenie drzewka moge uzyc tez wybranego piasku czy
raczej postarac sie o ziemie?

Aha, drzewek jeszcze nie kupilem, na razie przygotowuje teren
Dzieki za rady.

--
pozdr
Wojtek