malosolne

1. Data: 2001-08-27 04:47:18

Temat: malosolne
Od: "Dorota Basista" <d...@q...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej drodzy Grupowicze,

Czy malosolne zalewa sie letnia czy goraca woda?
Naszla mnie ogromna ochota na te frykasy i po dlugich poszukiwaniach udalo
mi sie zebrac wszystkie skladniki, lacznie z pieknym szklanym slojem
(niestety nigdzie nie bylo zwyczajnego, glinianego garnca w przystepnej
cenie, a o takim za $120 moglam tylko pomarzyc). Do tej pory malosolne
ogorki przygotowywal moj luby, niewatpliwy talent kulinarny (ja im robilam
zdjecia :-)), teraz niestety musze sobie radzic sama.

Serdecznie dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam Dorota
ps gdy kupowalam chrzan w korzeniu musialam odpowiedziec 4 osobom na pytanie
co zamierzam z nim robic :-)

1. Data: 2001-08-27 06:26:31

Temat: Re: malosolne
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Basista" <d...@q...net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy malosolne zalewa sie letnia czy goraca woda?
> ps gdy kupowalam chrzan w korzeniu musialam odpowiedziec 4 osobom na

Ogorki na malosolne zalane goraca woda beda dobre do jedzenia juz po 6-8
godzinach, natomiast letnia czy zimna - po 24. Do takich ogorkow nie trzeba
dodawac chrzanu, wystarczy czosnek, koper i sol (1 lyzka na 1 litr wody).

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-08-27 08:11:52

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Dorota Basista

> Hej drodzy Grupowicze,
>
> Czy malosolne zalewa sie letnia czy goraca woda?

Ja zalewam letnią, mój wuj ;-)) gorącą. Obie wersje dopuszczalne, bo
ogóry znikają o wka mgnieniu.

> [...]
> (niestety nigdzie nie bylo zwyczajnego, glinianego garnca w
> przystepnej
> cenie, a o takim za $120 moglam tylko pomarzyc).

Kamionkowe w każdym supermarkecie ostatnio widuję w cenie 20-30 zł w
zależności od gabarytów.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-08-27 10:49:11

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cezary gmyz wrote:

> Najwazniejsza rzecz o ktorej musiz pamietac to, zeby uzywac soli
> niejodowanej. Jodowana zabija bowiem kultury bakterii odpowiedzialnych za
> proces kiszenia
> Czarek

Hm..a gdzie taka mozna kupic? bo trafiam wylacznie na jodowana, wydawalo
mi sie nawet, ze od paru lat tylko taka jest dopuszczona do sprzedazy w
Polsce.
pzdr
agi

1. Data: 2001-08-27 11:16:07

Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Hm..a gdzie taka mozna kupic? bo trafiam wylacznie na jodowana, wydawalo
> mi sie nawet, ze od paru lat tylko taka jest dopuszczona do sprzedazy w

To z niejodowana sola to taki przesad kuchenny... Zawsze uzywam jodowanej i
wychodza zarowno kiszone jak i malosolne...

Marek

1. Data: 2001-08-27 11:41:12

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3...@p...onet.pl, fghfgh at a...@p...onet.pl
wrote on 8/27/01 12:49 PM:

> Hm..a gdzie taka mozna kupic? bo trafiam wylacznie na jodowana, wydawalo
> mi sie nawet, ze od paru lat tylko taka jest dopuszczona do sprzedazy w
> [...]
mozna na nia trafic czasem w sklepach a na pewno jest na targowiskach.
Dobrym dodatkiem do ogorkow jest tez wsadzenie do niego lisci winogron lub
czarnej porzeczki. Ogorki beda wtedy jedrnejsze
Czarek

1. Data: 2001-08-27 11:43:19

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Basista" <d...@q...net> napisał w wiadomości
> Hej drodzy Grupowicze,
>
> Czy malosolne zalewa sie letnia czy goraca woda?

gorącą, ale bez przesady! Ja zalałem kiedyś prawie wrzątkiem i mi
potem oblazły ze skóry!

> ps gdy kupowalam chrzan w korzeniu musialam odpowiedziec 4 osobom na
pytanie
> co zamierzam z nim robic :-)

zgadzam się ze zdaniem, że do malosolnych daje się tylko czosnek,
baldachy kopru i sól. Wszelkie inne dodatki takie jak chrzan, liście dębu,
wiśni, czy czarnej porzeczki dajemy do ogórów kiszonych na zimę. Swoją drogą
już czas, żeby zacząć je kisić.
--
pozdrawiam:-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2001-08-27 11:44:19

Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------

1. Data: 2001-08-27 12:34:57

Od: Arielka Pazurek <"arleta"@ idirect.ca> szukaj wiadomości tego autora

Kamas wrote:

> zgadzam się ze zdaniem, że do malosolnych daje się tylko czosnek,
> baldachy kopru i sól.

czy mozna jakos zastapic koper bo ja nie zawsze mam szanse jechac do polskiej
dzielnicy?

> pozdrawiam:-))
> Sławomir J. Marusiński

pozdrawiam Arielka

1. Data: 2001-08-27 12:35:39

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Klient - rzeczoznawcyap - info <i...@r...com.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBJOMGALBEKOHNOBGKGEHCEDAA.info@rzeczoznaw
cyap.com.pl...
> Kamionkowe w każdym supermarkecie ostatnio widuję w cenie 20-30 zł w
> zależności od gabarytów.
np. minimal Market cena 26zl za 7 litrowa kamionke.. sam mam na nia ochote;]

Pozdrawiam
Jacek- obrazony-obnazony

placki ziemniaczane
--=)> kto da krotszy przepis <(=--