placki ziemniaczane

1. Data: 2001-08-26 23:56:22

Temat: placki ziemniaczane
Od: Wojtek Łuczyński <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej Wszystkim,
Wiem ze jest pozno , jestem jednak po za granicami kraju , mam prosbe ogromna, robie
placki ziemniaczane dla przyjaciol , i zapomnialem czy dodaje sie do utartych
ziemniakow make , czy tez nie , jesli tak to ile w proporcji do kartofelkow, cebule ,

czosnek, jajka to pamietam , jeszcze jedno pytanie , duzo oleju do smazenia, czy tez
wystarczy tyle co na nalesniki .Serdecznie pozdrawiam,
Wojtek

1. Data: 2001-08-27 00:52:36

Temat: Re: placki ziemniaczane
Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Hej Wszystkim,

Witaj,

> Wiem ze jest pozno ,

Nie tak znowu pozno :)))))))))))

zapomnialem czy dodaje sie do utartych
> ziemniakow make , czy tez nie , jesli tak to ile w proporcji do
kartofelkow,

Daj tyle, zeby ciasto bylo geste i nie lalo sie z lyzki, bo bedzie pryskac
na patelni

, duzo oleju do smazenia, czy tez
> wystarczy tyle co na nalesniki

Troche wiecej, bo ci sie poprzyklejaja, nie zapomnij tez porzadnie go
rozgrzac.

Pozdrowionka
adiola

P.S. Debiucik? Napisz czy sie udalo:)))))))))))))))))

1. Data: 2001-08-27 13:02:32

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Mozna z maka ale mozna i bez.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-08-27 13:13:49

Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Slavek Siegmund <s...@s...com> wrote in message
> Mozna z maka ale mozna i bez.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav
>
> "Wojtek Łuczyński" <w...@w...pl> wrote in message
> ogromna, robie
> utartych
> kartofelkow, cebule ,
> smazenia, czy tez

Trzeba odstac wode pozostala po odsaczonych utartych ziemniakach, nastepnie
odlac ja - na dnie naczynia pozsotanie maczka zimiaczana, ktora dodaje sie
do plackow. Poza tym maki juz bym nie dodawal - tej odstanej jest
wystarczajaca ilosc.

Pozdrawiam,

Marek

1. Data: 2001-08-28 07:17:59

Od: "Ruff_I" <R...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Lang" <m...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
> odlac ja - na dnie naczynia pozsotanie maczka zimiaczana, ktora dodaje sie
> do plackow. Poza tym maki juz bym nie dodawal - tej odstanej jest

Moja mama i tak dodaje make ziemniaczana, nieduzo, ale zawsze. Aha, i
najlepsze placki wychodza na blasze.

1. Data: 2001-08-28 07:34:30

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwaga z Gocławia w sprawie placków.

Kochani, błagam Was nie róbcie głupstw i nigdy, przenigdy nie
zastępujcie ręcznego tarcia ziemniaków obróbką mechaniczną.
Zapomnijcie o malakserach i innych ścierakach. Trzemy ręcznie i
pilnujemy ran. Placki ręczne mają inny smak, inaczej reagują z
tłuszczem (mniej chłoną) i są rewelacyjne. (To samo jeśli robicie
babkę ziemniaczaną). Wiem, że jest nie fajnie tak trzeć ale
warto.(Cebulkę też)

..i to by było na tyle.

AgataW

1. Data: 2001-08-28 08:18:02

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl>

| Kochani, błagam Was nie róbcie głupstw i nigdy, przenigdy nie
| zastępujcie ręcznego tarcia ziemniaków obróbką mechaniczną.
| Zapomnijcie o malakserach i innych ścierakach.

Z racji mojego zdecydowanie aprobujacego zdania nt. korzystania z urokow
cywilizacji nie popieram ww. postu (choc jest to pewnie dyskusja nt.
wyzszosci Swiat Bozego narodzenia nad Wielkanoca) a ziemniaki na placki
scieram w malakserze na cieniutkie niteczki, nie na miazge i takie sa
atrakcyjniejsze widokowo i w dodatku najbardziej smakuja mojej niewybrednej
zywieniowo drugie polowie ;-))

GosiaH

1. Data: 2001-08-28 10:46:50

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

a ja popieram ww. post. Zebym miala recznie trzec ziemniaki na babke, nie
wiem czy bym zywa z tego przedsiewziecia wyszla (raz probowalam i rzucilam w
polowie - no wyszly placki ziemniaczane)

Kaczucha

1. Data: 2001-08-28 11:13:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mfhc4$hj4$...@h...uw.edu.pl...
> Kochani, błagam Was nie róbcie głupstw i nigdy, przenigdy nie
> zastępujcie ręcznego tarcia ziemniaków obróbką mechaniczną.
[...]
Popieram, i potwierdzam, najlepsze.
A tak z innej beczki, skusiłem się niedawno w Mcd.. na ichni Mcplacek.
Miałem wrażenie jakbym jadł frytki w panierce. :-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-28 11:38:45

Od: "Ruff_I" <R...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A tak z innej beczki, skusiłem się niedawno w Mcd.. na ichni Mcplacek.
> Miałem wrażenie jakbym jadł frytki w panierce. :-)))

BARBARZYNCOOOOOOOO ;))

--=)> kto da krotszy przepis <(=--
Re: Schabowy
"albocoś" ;-)))