malowanie pni drzew

1. Data: 2002-05-17 14:37:02

Temat: malowanie pni drzew
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

w ogrodach czesto widze drzewa, ktorych pnie do pewnej wysokosci pomalowane
sa na bialo
domyslam sie, ze chodzi o ochrone przed robaczkami

czy to jest skuteczna ochrona?
jakiego srodka uzywa sie do malowania drzew?
kiedy najlepiej stosowac tak metode ochrony?
czy nie jest to szkodliwe dla drzew?
jakie drzewa (krzewy) nie moga byc chronione w ten sposob?

zyga

--
Zygmunt M. Zarzecki
emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

2. Data: 2002-05-17 14:45:50

Temat: Re: malowanie pni drzew
Od: tomasz wos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:
> [...]
>
> --
> Zygmunt M. Zarzecki
> emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

witam
przykro mi, ale jest to ochrona przed wiosennymi przymrozkami. woda
zawarta w drewnie nie bedzie w ciagu dnia sie tak szybko rozpuszczac
jesli pomalujemy pien na bialo. odbija sie wtedy wiecej promieni
slonecznych. w nocy zas gdy temperatury spadna ponizej zera rozpuszczona
woda zamarzajac spowodowalaby duze uszkodzenia.

3. Data: 2002-05-17 20:02:59

Od: "Michał C." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomasz wos" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> slonecznych. w nocy zas gdy temperatury spadna ponizej zera rozpuszczona
> woda zamarzajac spowodowalaby duze uszkodzenia.

Oraz drzewo nie będzie się tak mocno nagrzewć i wolniej puści pąki co
uchroni je od przymrozków.

Michał Chudzicki

4. Data: 2002-05-18 05:17:39

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomasz wos" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> witam
> przykro mi, ale jest to ochrona przed wiosennymi przymrozkami.

A czemu Ci przykro ?

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

5. Data: 2002-05-18 10:15:50

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przykro mi, ale jest to ochrona przed wiosennymi przymrozkami.

Dodam tylko że pierwsze malowanie wykonujemy w grudniu :-))

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

6. Data: 2002-05-20 06:56:58

Od: tomasz wos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Too old... napisał:
> [...]
>

> A czemu Ci przykro ?

> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek

przykro mi, poniewaz kolega byl w bledzie.... a ja nie lubie jak ktos
jest w bledzie

7. Data: 2002-05-20 18:35:53

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przykro mi, poniewaz kolega byl w bledzie.... a ja nie lubie jak ktos
> jest w bledzie

No to masz ciężkie życie ;-)))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

Roza na balkonie - mszyce i maczniak