mania testowania

1. Data: 2001-11-24 21:05:57

Temat: mania testowania
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Model osobowości zaproponowany przez Murraya pozwala na dobrą diagnoze 27
potrzeb psychicznych i 17 innych cech osobowości.

Czy to własnie na tym modelu oparty jest TAT?
co o tym myslicie o takim dotarciu do własnych potrzeb?
i kto ewentualnie wykonuje takie testy i za ile?

(wiem, wiem ze to nie Ameryka, ale mze jednak mozliwe...)

Marsel

1. Data: 2001-11-25 10:46:59

Temat: Re: mania testowania
Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marsel

> [...]
> co o tym myslicie o takim dotarciu do własnych potrzeb?
> i kto ewentualnie wykonuje takie testy i za ile?

że się poczuję:
a możesz coś bliżej?, bo chyba ciekawe

1. Data: 2001-11-25 20:06:16

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co o tym myslicie o takim dotarciu do własnych potrzeb?
> i kto ewentualnie wykonuje takie testy i za ile?

Test jest autentycznie wspaniały! To jeden z najlepszych testów w
diagnostyce psychologicznej. Bada nie tylko nieuświadomione potrzeby, ale
strukturę osobowości, konflikty międzyludzkie, atmosferę psychiczną w
rodzinie, małżeństwie, stosunek do wartości, postrzeganie i własne
nieświadome oczekiwania wobec partnera, dziecka, szefa, podwładnego. Na jego
podstawie można określić potencjalne skłonności do samobójstwa, agresji,
aspiracje życiowe, sposób reagowania na frustrację i jeszcze parę zmiennych.
Test Apercepcji Tematycznej jest znakomitym narzędziem, ale wyłącznie w
rękach dobrego psychologa, przygotowanego już na uczelni do pracy z tym
testem. Doświadczenie zawodowe nie jest w tym przypadku takie ważne, jak
opanowanie subtelności tej w końcu projekcyjnej techniki badawczej.
Test jest bardzo czasochłonny - 3-4 godzin pracy z pacjentem, oczywiście z
przerwami jeśli badany wykazuje symptomy zmęczenia i drugie tyle pochłania
analiza wyników. Dużą pomocą w badaniu TAT może być dyktafon, który
eliminuje konieczność koncentracji badanego na zapisywaniu wszystkiego, co
mówi pacjent.
Test jest stary i od dawna rutynowo przerabiany na większości uniwersytetów,
więc z badaniem nie powinno być większych klopotów. Ile kosztuje, nie wiem.
Odnośnie potrzeb polecam również znacznie krótszy i łatwiejszy Inwentarz
Psychologiczny Gougha i ACL.
Dorrit

1. Data: 2001-11-25 21:43:20

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit"
<...>

> Test Apercepcji Tematycznej jest znakomitym narzędziem, ale wyłącznie w
> rękach dobrego psychologa, <..>
> opanowanie subtelności tej w końcu projekcyjnej techniki badawczej.

w jaki sposób dowiedzieć sie kto potrafi to porządnie zrobić,
(w przypadku tego testu poprawna insterpreatcji jest chyba szczególnie
kłopotliwa i łatwo o pomyłke?),
i ...

> Test jest bardzo czasochłonny - 3-4 godzin pracy z pacjentem, oczywiście
> przerwami jeśli badany wykazuje symptomy zmęczenia <...>

... na ile jest test ATA daje wiarygodne wyniki w przypadku
pacjenta, well, nie całkiem zdrowego? Pytam dlatego że np. odpowiedzi na
standardowe pytania testowe mogą byćzupełnie rózne w zal. od dnia czy
chwili.

<..>
> Odnośnie potrzeb polecam również znacznie krótszy i łatwiejszy Inwentarz
> Psychologiczny Gougha i ACL.

ok, dzięki, przyjrze sie i tym,

Marsel

1. Data: 2001-11-27 15:31:49

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> w jaki sposób dowiedzieć sie kto potrafi to porządnie zrobić,
> (w przypadku tego testu poprawna insterpreatcji jest chyba szczególnie

Nie, o pomyłkę łatwo nie jest, bo to test projekcyjny i bazuje na
powszechnie znanych zasadach projekcji.. Interpretacja też kłopotliwa nie
jest, tylko czasochłonna.

> ... na ile jest test ATA daje wiarygodne wyniki w przypadku pacjenta,
well, nie całkiem zdrowego?

Jeśli człowiek jest chory - test przybliży to, co sie dzieje w chorym
umyśle. jeżeli zdrowy - to oczywiście odzwierciedla potrzeby czlowieka
zdrowego.

Pytam dlatego że np. odpowiedzi na
> standardowe pytania testowe mogą byćzupełnie rózne w zal. od dnia czy
> chwili.

I tu się mylisz. Odpowiedzi na testy wystandaryzowane i znormalizowane
posiadają zabezpieczenia przed taka ewentualnością. Właśnie te testy
charakteryzują się względną /bo wszystko jest względne na tym najlepszym ze
światów/ stałością wyników.
Dorrit

1. Data: 2001-11-27 17:14:35

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Little Dorrit" <...>
> [...]
> posiadają zabezpieczenia przed taka ewentualnością. Właśnie te testy
> charakteryzują się względną /bo wszystko jest względne na tym najlepszym

te, to znaczy psychologiczne w ogole, czy te wymienione wczesniej?
A jak oceniasz ryzyko(szanse?) sugestii pacjenta wynikami testu?

Marsel

1. Data: 2001-11-28 09:38:05

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Little Dorrit" <...>
> ze
>
> te, to znaczy psychologiczne w ogole, czy te wymienione wczesniej?

Wystandaryzowane.

> A jak oceniasz ryzyko(szanse?) sugestii pacjenta wynikami testu?

Przecież wyniki podaje się po wykonaniu testu a nie przed. Więc jak on
mógłby się sugerować? Natomiast testów inteligencji nie robi sie przed
upływem roku od poprzedniego badania, bo zachodzi zjawisko tzw "nabywania
wprawy". Nie ma tego przy testach osobowości.
Dorrit

> Marsel

konkluzja
Dorrit EEG
Nowa grupa - alt.pl.psychologia.milos c - polecam :-))))
Spotkanie w Wawce.
POMOCY