mapa

1. Data: 2008-08-26 10:59:03

Temat: mapa
Od: JC <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra mapa:

http://www.jablonna.pl/gmina/pliki/trasy/01/otworz.h
tm

Czy jest jakiś sposób, żeby ją wyciagnąć z serwera?

JC

2. Data: 2008-08-26 22:44:14

Temat: Re: mapa
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

JC wrote:
> Dobra mapa:
>
> http://www.jablonna.pl/gmina/pliki/trasy/01/otworz.h
tm

> Czy jest jakiś sposób, żeby ją wyciagnąć z serwera?

W legendzie tej mapy znajdziesz nastepujacy tekst:

Opracowanie mapy: GEOPLAN www.geoplan.com.pl
Wszystkie prawa zastrzezone 2007
Wykorzystanie danych bez zgody autora zabronione

MB

3. Data: 2008-08-27 11:22:36

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-26 12:59:03 +0200, JC <j...@w...pl> said:

> Dobra mapa:
>
> http://www.jablonna.pl/gmina/pliki/trasy/01/otworz.h
tm

> Czy jest jakiś sposób, żeby ją wyciagnąć z serwera?

Jest. Tylko zależy co chcesz uzyskać.
Będą plasterki obrazków w każdej ze skal.
Jest to zrobione na zoomify.

--
DJ

4. Data: 2008-08-27 11:25:35

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-27 00:44:14 +0200, Magdalena Bassett
<i...@b...com> said:

> W legendzie tej mapy znajdziesz nastepujacy tekst:
> Opracowanie mapy: GEOPLAN www.geoplan.com.pl
> Wszystkie prawa zastrzezone 2007
> Wykorzystanie danych bez zgody autora zabronione

Czyli jeśli ktoś zechce niecnie wykorzystać do wydrukowania, żeby mieć
mapę przy sobie jak jedzie na rower to musi uzyskać zgodę autora?
Niesamowite. Znaczy paranoja.

--
DJ

5. Data: 2008-08-27 12:01:21

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"DJ" wrote...

> Czyli jeśli ktoś zechce niecnie wykorzystać do wydrukowania,
> żeby mieć mapę przy sobie jak jedzie na rower to musi uzyskać
> zgodę autora?
> Niesamowite. Znaczy paranoja.

Eee, po prostu skorzystaj z http://maps.google.com
A poza tym, to prawa autorskie to nie żadna paranoja tylko gwarancja
opłacalności rozwoju.
Jakbyś był czegoś autorem to na pewno byś inaczej śpiewał :)
A.

6. Data: 2008-08-27 12:16:20

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Wykorzystanie danych bez zgody autora zabronione

Czyli pojechanie trasą rowerowa znalezioną na tej mapie jest zabronione?
:-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2008-08-27 12:52:49

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-27 14:01:21 +0200, "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> said:

> Eee, po prostu skorzystaj z http://maps.google.com
> A poza tym, to prawa autorskie to nie żadna paranoja tylko gwarancja
> opłacalności rozwoju.

Raczej to jest gwarancja nienaruszalności chciwości.

> Jakbyś był czegoś autorem to na pewno byś inaczej śpiewał :)

Tak się składa że jestem.
Ale nie należę do tych co się obwarowują z każdej strony i wyglądają
jak średniowieczny zamek.

--
DJ

8. Data: 2008-08-27 12:56:11

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-27 14:16:20 +0200, Michal Misiurewicz
<m...@i...rr.com> said:

> Czyli pojechanie trasą rowerowa znalezioną na tej mapie jest zabronione?
> :-)

W literalnej interpretacji prawa - mogłoby tak być.
Tak naprawdę poza tą regułką - nie wiemy na co autor się zgadza
publikując tę mapkę.
Może nawet nie wolno patrzeć?, bo to też jest "wykorzystanie", choćby w
celu uzyskania wiedzy.

--
DJ

9. Data: 2008-08-27 13:00:55

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:

> A poza tym, to prawa autorskie to nie żadna paranoja tylko gwarancja
> opłacalności rozwoju.
> Jakbyś był czegoś autorem to na pewno byś inaczej śpiewał :)

Jestem autorem czegoś i śpiewam tak: jeśli się ktoś zdecydował umieścić
swoje dzieło w internecie, to powinien ułatwić, a nie utrudnić jego
wydrukowanie.

Jak zapisać zawartość ekranu, zależy od systemu operacyjnego. Są też
programy (także darmowe) ułatwiające to. Należy poszukać na Googlach
pod: capture screen content

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2008-08-27 13:12:35

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-27 15:00:55 +0200, Michal Misiurewicz
<m...@i...rr.com> said:

> Jestem autorem czegoś i śpiewam tak: jeśli się ktoś zdecydował umieścić
> swoje dzieło w internecie, to powinien ułatwić, a nie utrudnić jego
> wydrukowanie.

Chyba że nie che aby drukowano, bo papierową chce sprzedawać. A tu nic.
Ni linka, ni koszyka, ni kup teraz, ni kup później.
Żadna teoria kupy się nie trzyma.

> Jak zapisać zawartość ekranu,

Żartujesz? i potem 72ppi chcesz puścić na drukarkę... Będzie piękna pixeloza ;)

--
DJ

Oszacowanie wieku świerków
Ogrodowe Inspiracje