margaryny

1. Data: 2001-07-12 12:24:18

Temat: margaryny
Od: "*piotr'ek*" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy jada jeszcze ktoś te wynalazki jak sRama Ka(ł)ma i inne tego typu
śmieci?

*p*

1. Data: 2001-07-12 12:35:42

Temat: Re: margaryny
Od: "Slawek Mucha" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"*piotr'ek*" <p...@p...fm> wrote in message
> Czy jada jeszcze ktoś te wynalazki jak sRama Ka(ł)ma i inne tego typu
> śmieci?
>
> *p*

Tak.

--
Pozdrowienia,
Slawek Mucha

1. Data: 2001-07-12 12:54:43

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy jada jeszcze ktoś te wynalazki jak sRama Ka(ł)ma i inne tego typu
> śmieci?

A fe. Nigdy nie jadlem i nigdy bedac w przytomnosci nie zamierzam.

Jader

1. Data: 2001-07-12 13:03:20

Od: "*piotr'ek*" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.

I? Jak wrażenia?

*p*

1. Data: 2001-07-12 13:44:27

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co jadasz? masło prosto od krowy? Jak z rozsmarowywaniem po wyjęciu z
lodówy?

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-07-12 13:51:12

Od: "Slawek Mucha" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I? Jak wrażenia?
>
> *p*

1. Na chleb. Zamiast masla.
Pro:
o Zdrowsze (jesli chodzi o cholesterol, etc. musze tu wierzyc dietetykom)
o Mniej kaloryczne (przynajmniej niektore gatunki)
o Latwiej sie smaruje zaraz po wyjeciu z lodowki
o Nie jelczeje latwo

Contra:
o Nie ma smaku, zapachu i aromatu masla

2. Do smazenia. Zamiast oleju, oliwy lub masla.

Contra:
o Nie ma aromatu podsmazonego masla (to moze byc wada albo zaleta, ale ja
ten zapach lubie)
o Nie ma zapachu oliwy
o Nie nadaje sie do dluzszego smazenia, ani do wysokich temperatur.

Pro:
o Nie rozklada sie w srednich temperaturach jak maslo
o Nie nagrzewa sie do wysokich temperatur jak olej
o W przeciwienstwie do oleju, posiada wlasny smak

3. Do pieczenia.
Wiele osob z powodzeniem uzywa margaryny do tworzenia wypiekow.
Ja tez. Nie wiem jednak wiele o wadach i zaletach stosowania margaryny lub
innych tluszczow.

Poza tym: kwestie smaku zawsze sa dyskusyjne.

Istnieje jeszcze ogolnie pojete zagadnienie "sztucznosci" margaryny kontra
"naturalnosc" masla, oliwy, etc. Jest to kategoria dosc trudno uchwytna, bo
ostatecznie wiele osob juz pogodzilo sie z faktem, ze wiele produktow takich
jak cukier, guma do zucia, coca cola, musztarda, etc. jest wytwarzane w
fabrykach, a nie rosnie na polu.

I na koniec: Pytanie bylo sformulowane niefortunnie, a odpowiedz oczywista.
Oczywiscie, ze ktos to je, skoro sprzedaje sie to w sporych ilosciach :)

--
Pozdrowienia,
Slawek Mucha

1. Data: 2001-07-12 13:53:31

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy jada jeszcze ktoś te wynalazki jak sRama Ka(ł)ma i inne tego typu
> śmieci?

A owszem. Tina :)
Przynajmniej nie mam problemu z rozsmarowywaniem. I jest smaczna,
przyzwyczaiłam się :)

Pozdry

Aldik

-- Władza to nie tylko to co masz,
-- ale także to co twoi wrogowie sądzą, że masz
-- (Saul Alinsky)

1. Data: 2001-07-13 08:18:37

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pooh wrote:

> A co jadasz? masło prosto od krowy? Jak z rozsmarowywaniem po wyjęciu z
> lodówy?

wystraczy troche sprytu. Ja zwykle odkarawam kawal masla, ktory pakuje
do maselniczki i stoi w szafce. Uwielbiam takie odstane, mieciutkie
maselko.... reszta w lodowie.

--
Anna

1. Data: 2001-07-13 08:22:33

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna <a...@r...fm> wrote in message news:3B4EAEDD.7A6FD8D6@rmf.fm...

> wystraczy troche sprytu. Ja zwykle odkarawam kawal masla, ktory pakuje
> do maselniczki i stoi w szafce. Uwielbiam takie odstane, mieciutkie
> maselko.... reszta w lodowie.

qurcze, jednak ile ludzi tyle smakow, ja nie cierpie tego miekkiego masla.
Uwielbiam za to zimne, prosto z lodowki, na swiezej bulce czy chlebie. Jak
akurat jest cieple (bo np. ktos uzywal i nie schowal do lodowki) to nie
smaruje wcale.
Asia :-)

1. Data: 2001-07-13 08:30:44

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> napisał w wiadomości
> A co jadasz? masło prosto od krowy? Jak z rozsmarowywaniem po wyjęciu z
> lodówy?

Tak. Zaraz po wyjeciu nie rozsmarowuje, najwyzej odkrawam/skrobie cienkie
plasterki - jest wtedy wyjatkowo pyszne.

Jader

Raclette - co z tym robic (bez wkupnego)
Pieczen vel klops orzechowy
c. drozdzowe
wolowina ale jak?
lato w sloikach