masa papierowa

1. Data: 2004-12-20 08:40:08

Temat: masa papierowa
Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny poratujcie prosze!

Potrzebuje sprawdzonego przepisu na mase papierowa.
Szukalam w googlach i.. znalazlam.
Moj 10 letni syn zrobil tę mase (papier taletowy szary, maka
ziemniaczana, wrzatek), obkleil nią karton a dzis rano okazuje sie ze
dalej jest mokre i wcale nie zastyga :(

Przepraszam za zawracanie glowy tu, ale nie mam czasu na eksperymenty.

Syn robi szopkę na konkurs i wymyslil sobie, ze podstument obklei masa
papierowa. i pomaluje.
Musze mu pomoc zrobic ta mase, bo szopka ma byc oddana w srode czyli
pojutrze

Jeszcze raz bardzo prosze o przepis z doklanie podanymi ilosciami.
Wiem, ze mase mozna gotowa kupic ale jaka to frajda zrobic samemu?

A jak skonczy to pochwalę się na grupie:)
Figurki zrobil z masy solnej.

Z góry serdecznie dziekuje
--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń [usun_to_xxx] z mojego adresu.

1. Data: 2004-12-20 09:53:15

Temat: Re: masa papierowa
Od: "Syla" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ci się śpieszy to najlepiej kupić gotową masę papierową dostępną w
każdym sklepie papierniczym lub wykorzystaj taki przepis:
stare gazety drzemy na niewielkich rozmiarów paseczki. Pozostawiamy
namoczone w wodzie około 48 godzin. Odsączamy papier i miksujemy mikserem
kuchennym. Dodatkowo można przetrzeć przez grube sitko. Masa musi być
miękka, elastyczna i nie może zawierać kawałków papieru. Dodajemy do masy
kleju w proszku do tapet i odrobinę gipsu. Gips pozwala nadać i utrzymać
kształt przedmiotu w przeciwnym razie papier by się skurczył
powodzenia syla

1. Data: 2004-12-20 10:12:18

Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Syla napisał:

> [...]
> kleju w proszku do tapet i odrobinę gipsu. Gips pozwala nadać i utrzymać
> kształt przedmiotu w przeciwnym razie papier by się skurczył

48 godzin to juz bedzie za pozno :(
Ale chyba wiem co zrobil zle :)
Papier porwał, zalał wrzatkiem ale nie zmiksowal!
Potem dodal ten krochmal.. myslalam ze krochmalu bylo za malo a to
chyba brak miksowania :)

Wielkie dzieki za pomoc :!

1. Data: 2004-12-20 12:32:03

Od: "opix" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> napisał w
wiadomości news:cq67ql$r45$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik Syla napisał:

jak chcesz szybko to podrzyj papier najlepiej gazetowy maks 1x1 cm /
nie tnij / -a potem zalej takie pocięte kawałki wrzątkiem i wystarczy 6
godzin -co dwie godziny odcedzaj i znowu zalewaj wrzatkiem -operacja ta
pozwoli ci wykrzesać celulozę -wody musi być tle aby tylko papier w
niej pływał -wody nie wylewaj a zostaw i zlewaj do innego pojemnika -po
ostatniej operacji dodawaj składniki i dodawaj wodę zlaną z moczenia
wrzątkiem uprzednio ją podgrzewając -gips mozesz dodawać na końcu po
wyrobieniu masy z papieru i maki - małymi łyzeczkami aż pojawi się
zgęszczona masa -nie moze się przelewać -jak zobaczysz że gęstnieje
masz 2 godziny na modelowanie - model możesz włozyć do piekarnika i
potrzymać 5-10 minut w temp 150 -na małym ogniu .po obsuszeniu
powierzchni możesz pomalować farbami wodnymi a następnie lakierem
bezbarwnym -czas schnięcia 12 godzin - po pomalowaniu lakierem nie
trzymaj tego w domu a wystaw na dwór - aby schło i nie oddziaływał na
to mróz możesz zrobić nakładkę /namiot z papieru. miast malowania
pędzlem użyć można bezbarwnego lakieru w sprayu -mniej śmierdzi i
szybciej schnie

--
===OPIX===
==========

1. Data: 2004-12-20 12:52:50

Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik opix napisał:

> jak chcesz szybko to

Wielkie serdeczne dzieki, juz wydrukowalam i .. chyba bede musiala
synowi pomoc :)
Nie jest to takie proste jak sie wydawalo :)

1. Data: 2004-12-20 13:47:56

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robiłam smoka, z takiej niby masy papierowej, a niby to dlatego, ze
darłam kawałki szarego papieru toaletowego i przyklejałam je na formę smoka
za pomocą kleju do tapet. Formę ukształtowałam ze zwinietych gazet,
poobklejałam tasmą malarską i na to po kawałeczku papier smarowany klejem.
Schło to dośc szybko bo warstwa mokrego papieru była niewielka. I nawet tego
nie malowałam, jako ostatniej warstwy użyłam zielonej bibuły karbowanej.

Kasia

1. Data: 2004-12-20 14:28:17

Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KasiaA napisał:

> [...]
> nie malowałam, jako ostatniej warstwy użyłam zielonej bibuły karbowanej.

I to tez jest świetny pomysł!
Jak mi nie wyjdzie ta masa to zaproponuję synowi ta metodę.
Myślę , że wikol też by był (bo kleju do tapet to chyba nie mam )

Wielkie dzięki!

1. Data: 2004-12-21 07:38:30

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to tez jest świetny pomysł!
> Jak mi nie wyjdzie ta masa to zaproponuję synowi ta metodę.
> Myślę , że wikol też by był (bo kleju do tapet to chyba nie mam )

Wikol nie bo jest gęsty. Klej do tapet jest stosunkowo rzadki, mozna nim
swobodnie malować pędzlem po gotowej powierzchni. A klej taki najtańszy, do
tapet papierowych, warto kupić bo ułatwia pracę.

pozdrawiam

DMC xxx
nowe chwalenie: szal i frywolitki
Warszawa- fotki frywolne ;)