maslo

1. Data: 2007-12-08 22:22:50

Temat: maslo
Od: "JW" <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam plan zrobienia domowym sposobem masla, teorii nieco liznalem juz z
archiwum grupy, ale pozostaje jeden niewyjasniony problem... Czy jest w
ogole sens bawic sie w to dysponujac jedynie smietana sklepowa? Jeszcze pare
lat temu by mi nie przyszlo do glowy, ze to moze byc problemem, ale nagle
zadalem sobie pytanie; skad do cholery mozna wziac teraz wiejska smietane w
miescie?!

Dzieki za pomoc :)

2. Data: 2007-12-09 00:12:14

Temat: Re: maslo
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 8 décembre 2007 a 23:22:50, dans <fjf5fn$tm$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> [...]
> zadalem sobie pytanie; skad do cholery mozna wziac teraz wiejska smietane w

Maslo sie robi bardzo latwo ;) - mi sie zdarza najczesciej przy nieco
za dlugim ubijaniu kremowki na bita smietane. Problem w tym ze maslo wychodzi
slodkie :p

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

3. Data: 2007-12-09 06:12:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JW" <j...@m...com> wrote in message news:fjf5fn$tm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> pare lat temu by mi nie przyszlo do glowy, ze to moze byc problemem, ale
> nagle zadalem sobie pytanie; skad do cholery mozna wziac teraz wiejska

Musi być kwaśna i zimna śmietana. Im więcej procentowa, tym więcej masła. Po
zrobieniu mało trzeba wypłukać zimną, czystą wodę poprzez wygniatanie bryły
masła w wodzie kilkakrotnie ją zmieniając - ma to bezporedni wpływ na smak i
zapach masła oraz na trwałość. Maślanka nadaje się do picia bezpośrednio jak
i w koktajlach owocowych, oraz do ugotowania barszczu białego z koperkiem.

4. Data: 2007-12-10 09:58:34

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JW" <j...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
> pare lat temu by mi nie przyszlo do glowy, ze to moze byc problemem, ale
> nagle zadalem sobie pytanie; skad do cholery mozna wziac teraz wiejska

z "zielonego ryneczku" w Gliwicach
Polecam - 2 razy w tygodniu (o ile sie nie myle w srody i piatki) przyjezdza
babka ktora sprzedaje:
maslo (uwaga- baby przyjezdzaja dwie, jedna z nich oszukuje "chczac maslo"-
najlepiej pytac kobiety siedzace na ulicy "pod murami" i sprzedajace tam
kwiaty, jarzyny itp)
Mleko (pycha !!! a jak na kwasne zostawisz ... miod w gebie)
smietane, jajka, ser.
Polecam

5. Data: 2007-12-10 14:22:26

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bezpośrednio jak
> i w koktajlach owocowych, oraz do ugotowania barszczu białego z

Z zimnej śmietany wyjdzie co najwyżej BITA śmietana. I wcale nie musi
być kwaśna.

6. Data: 2007-12-10 14:49:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lemonka" <...@a...com> wrote in message

> Z zimnej śmietany wyjdzie co najwyżej BITA śmietana. I wcale nie musi
> być kwaśna.

Mądry ... ustępuje...

7. Data: 2007-12-10 17:09:58

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn pisze:

> Co robi? O_o

Oszukuje chcząc.
--
BBjk i chrząc w czcinie

8. Data: 2007-12-10 17:10:22

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> maslo (uwaga- baby przyjezdzaja dwie, jedna z nich oszukuje "chczac
> maslo"-

Co robi? O_o
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

9. Data: 2007-12-10 17:59:50

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Oszukuje chcząc.
Teraz już rozumiem :D
Ania

10. Data: 2007-12-10 19:28:11

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

@nn wrote:

> Teraz już rozumiem :D
> Ania

Czy mozna inne rzeczy chcząc? i w jaki sposob?

MB

Re: Kiszenie ogóra.
krówki -- co zrobiliśmy nie tak?
słodko-ostry sos żurawinowy