prośba o przepis na tort makowy

1. Data: 2007-12-08 13:32:01

Temat: prośba o przepis na tort makowy
Od: "Paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupę;)

czytam od dłuższego czasu, kiedyś nawet pisałam (nie pamiętam nicka) - ale
to dawno było - więc witam ponownie:)

bardzo pilnie potrzebuję przepisu na tort urodzinowy - okazja nie byle
jaka - 50 urodziny. Mam przepis na tort makowy - ale nie będę ryzykować, bo
receptura jest niesprawdzona. Do tego "zagęszczacz do śmietany" wśród
składników nie bardzo mi się podoba.... Wolę naturalne składniki;) A tort
makowy - taki z białym kremem - jadłam wielokrotnie i baaardzo chciałabym
sie nauczyć go przygotowywać.

Proszę, podrzućcie mi jakiś przepis na niezbyt skomplikowany torcik
makowy... Mam doświadczenie w sernikach, tartach i róznej maści cistkach,
tortu jeszcze nie przerabiałam...

Jeśli nie makowy - może polecicie coś innego... Znalazłam w archiwum sporo
o torcie Magdaleny Bassett - ale sam przepis był podany jako link - a ten
już nie działa....Może ten przepis?

Sprawa pilna - jutro impreza, więc dziś zaplanowałam nocne pieczenie;)

pozdawiam!

--
Paprika

2. Data: 2007-12-08 13:50:56

Temat: Re: prośba o przepis na tort makowy
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprika pisze:

> Jeśli nie makowy - może polecicie coś innego... Znalazłam w archiwum sporo
> o torcie Magdaleny Bassett - ale sam przepis był podany jako link - a ten
> już nie działa....Może ten przepis?

To był tort ananasowy i orzechowy, o ile dobrze pamietam. Niestety, ja
też mialam tylko "linka" zapisanego. Przy okazji, co sie stało?Dlaczego
nie działa?

--

Gosia

3. Data: 2007-12-08 13:56:56

Od: "Paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To był tort ananasowy i orzechowy, o ile dobrze pamietam. Niestety, ja
> też mialam tylko "linka" zapisanego. Przy okazji, co sie stało?Dlaczego
> nie działa?

te torty mam - jakby ktos szukal wątek jest tu:

ananasowy -
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/de2bd09b4b0e69c6/a28ab46d3926648e?lnk=
st&q=tort+basset#a28ab46d3926648e

orzechowy -
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/964f2374ffb3442b/55aeadfa4dd23d95?lnk=
gst&q=tort#55aeadfa4dd23d95

a martwy link: http://www.kuchnia.com.pl/DiD/ananastortMB.html

Chyba strona została usunięta... Albo domena się znieniła.. W każdym razie
nie ma już.

Ale i tak - to orzechowy, a ja juz mam ten makowy zwizualizowany:)

--
Paprika

4. Data: 2007-12-08 14:27:50

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprika pisze:

> Ale i tak - to orzechowy, a ja juz mam ten makowy zwizualizowany:)

Chcesz makowy z masą kawową (lub jaką)?
Tu masz przepis na ciasto, a jeśli chcesz masę, to wieczorem.
8 jaj,
25 dag cukru-pudru,
1 łyżka miodu,
kilka migdałów gorzkich (od dawna ich nie ma w Pl, ale bywają poza)
6 dag bułki tartej
skórka z cytryny otarta, wanilia
Mak przygotowujesz, jak na makowiec (sparzony i przez maszynkę), migdały
bez łupinek mielisz.
Żółtka ucierasz z połową cukru na puszysty kogel mogel, białka ubijasz z
drugą połową cukru na sztywną pianę.

Na żółtka układasz mak, pianę, tartą bułkę, miód, wanilię, skórkę
cytrynową, zmielone migdały. To wszytko lekko mieszasz łyżką, wykładasz
do tortownicy posmarowanej masłem i posypanej bułką (najlepiej domową),
pieczesz ok. 40 minut w temp. ok. 200 stopni. Po wystygnięciu ten makowy
biszkopt kroisz na dwa lub trzy krążki.

Znam tez inny tort makowy, burgenlandzki (jeśli go chcesz, to tez
wieczorem wklepię przepis, bo nie pamiętam proporcji), pieczony z
masłem, ale ten bez niego jest lepszy do mas.
--
Bbjk

5. Data: 2007-12-08 14:59:22

Od: "Paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znam tez inny tort makowy, burgenlandzki (jeśli go chcesz, to tez
> wieczorem wklepię przepis, bo nie pamiętam proporcji), pieczony z masłem,
> ale ten bez niego jest lepszy do mas.

Jaaaasne, że chce! Po 18 lece do sklepu, mam nadzieje ze sie zgramy;)

Co do maku - mam mały problem - zepsutą maszynkę... Więc pytanie brzmi - czy
może być masa makowa w puszce albo zwykły moczony mak?

I jeszcze zdjęcie mojego idealnego tortu - z białą masą:
http://kuchnia.gazeta.pl/kuchnia/1,70626,3042664.htm

A może po prostu ktoś robił ten tort i może zweryfikowac przepis z linka?

pozdrawiam!

--

Paprika

6. Data: 2007-12-08 15:22:51

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprika pisze:

> Jaaaasne, że chce! Po 18 lece do sklepu, mam nadzieje ze sie zgramy;)

Nie wpisałam w przepisie maku, ma być go 25 dag.

> Co do maku - mam mały problem - zepsutą maszynkę... Więc pytanie brzmi - czy
> może być masa makowa w puszce albo zwykły moczony mak?

W braku maku...
Myślę, że może być z puszki, choć opinie o nim krążyły tu rozmaite.

Masa:
3 duże jaja,
20 dag cukru,
25 dag masła,
kieliszek spirytusu,
3-4 łyżeczki świeżo zmielonej kawy
Masło ucierasz z puszystym wcześniej zrobionym koglem moglem (żółtka +
cukier). Parzysz "kawę" z 3-4 dobrych łyżeczek w małej połowie szklanki
wody. Do masy dodajesz po łyżeczce ostudzonej przecedzonej "kawy",
ciągle ucierając. I spirytus.
Tej masy może być mało, by tort przełożyć i posmarować, szczególnie,
jeśli zrobisz trzy krążki - pomnóż ilość w takim przypadku przez 2 lub 1,5.
Nie będzie to biała masa, ale koloru lekko kawowego, ale i tak ładnie
kontrastuje z makowym ciastem.

Jasna może być cytrynowa.
Na wszelki wypadek:
25 dag masła,
20 dag pudru,
3 jaja,
2 cytryny

Gotujesz ponakłuwane cytryny kilka razy, odlewając wodę. Gdy są miękkie,
ostudzone przecierasz przez sito. Jaja z cukrem ubijasz na parze na
pulchną masę, a masło na pianę, osobno oczywiście. Wszystko łączysz.
Prawdopodobnie będzie za mało kwaśne - dodajesz sok z kolejnej cytryny.

Jednak do ciasta makowego imho lepsza jest masa kawowa.
--
Bbjk

7. Data: 2007-12-08 15:23:50

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Errata:
25 dag maku

8. Data: 2007-12-08 15:43:16

Od: "Paprika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Prawdopodobnie będzie za mało kwaśne - dodajesz sok z kolejnej cytryny.
>
> Jednak do ciasta makowego imho lepsza jest masa kawowa.

ba... widział kto mak z cytryną?

wielkie dzięki, jestem pod wrażaniem i pod kompem (w przerwach między
lepieniem pierogów hihi) więc jeśli coś Ci się jeszcze przypomni to pisz!

ale obraz tortu jest coraz wyraźniejszy:)

--

Paprika

9. Data: 2007-12-08 22:01:19

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprika pisze:

> ba... widział kto mak z cytryną?

Jeno ze skórką.
I to najczęsciej pomarańczową.

> wielkie dzięki, jestem pod wrażaniem i pod kompem (w przerwach między
> lepieniem pierogów hihi) więc jeśli coś Ci się jeszcze przypomni to pisz!

Nie dziękuj, zbójca odpowie, tylko rób ten swój tort, a później napisz,
jaką wersję wybrałaś i jak Ci poszło.
Powodzenia.
--
Bbjk

10. Data: 2007-12-09 13:43:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:
> Errata:
> 25 dag maku
[...]

Pestki z moreli znakomicie je zastąpią.
pozdr. Jerzy

czerwony czajnik poszukiwany
Szpony
Jaki pojemnik na sztucce/wklad do szuflady
kielbaski na grillu - jaki mini grill do mieszkania w bloku?
Re: tó jó