mazindol

1. Data: 2000-05-26 07:12:11

Temat: mazindol
Od: "ShuMo" <S...@n...me.takiego.numeru> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi powiedziec jakie efekty uboczne moga wystapic przy
dlugotrwalym stosowaniu MAZINDOLu (zapisano mi ten lek jako wspomaganie w
ostrej diecie odchudzajace/)?

Z tego co wiem jest to jakas pochodna amfetaminy?

Czy nie uzaleznia jak ona?

Co z wplywem na serce i watrobe?

A co najwazniejsze - w jaki sposob ona dziala? Co to znaczy (w instrukcji)
"...silne dzialanie anorektyczne..."? Co to jest anoreksja to z grusza sie
orientuje ale dzialanie???? nie....wiem

P...@e...pl

2. Data: 2000-05-27 06:25:26

Temat: Re: mazindol
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ShuMo napisał(a) w wiadomości:
<1...@j...j
asien.gda.pl>...
>Czy ktos moglby mi powiedziec jakie efekty uboczne moga wystapic przy
>dlugotrwalym stosowaniu MAZINDOLu (zapisano mi ten lek jako wspomaganie w
>ostrej diecie odchudzajace/)?

Nie powinno sie go stosowac dluzej niz 2 miesiace.
Maksymalna dawka dobowa nie powinna przekraczac 3 mg.
Coz, ma on troche dzialan ubocznych, a zwlaszcza nasila dzialanie wszelkich
innych psychotropow i alkoholu na oun. Uposledza rowniez psychomotoryke.
Naprawde musisz sie nim szprycowac? Nie potrafisz samemu ograniczyc
jedzenia?

>Z tego co wiem jest to jakas pochodna amfetaminy?

Pod wzgledem chemicznym - zupelnie nie. Pod wzgledem dzialania - bardzo
podobne.

>Czy nie uzaleznia jak ona?

No, az tak silnie to nie.

>Co z wplywem na serce i watrobe?

Niezbyt pozytywne.

>A co najwazniejsze - w jaki sposob ona dziala? Co to znaczy (w instrukcji)
>"...silne dzialanie anorektyczne..."? Co to jest anoreksja to z grusza sie
>orientuje ale dzialanie???? nie....wiem

Podobnie jak amfetamina, poprzez blokowanie wychwytu zwrotnego dopaminy,
pobudza m.in. osrodek sytosci w oun i tyle.

Adam B.

3. Data: 2000-05-27 10:39:09

Od: "Cind Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ShuMo <S...@n...me.takiego.numeru>
> [...]
wspomaganie w
> ostrej diecie odchudzajace/)?
>
> Z tego co wiem jest to jakas pochodna amfetaminy?

Rzeczywiscie, w leczeniu otylosci czesto znajduja zastosowanie poch.
amfetaminy i ona sama wlacznie. Ale lekow o anorektycznym dzialaniu
jest duzo wiecej i z wielu roznych grup chemicznych.
Jesli MAZINDOL [Teronac] jest pochodna amfetaminy to bardzo daleka, a
sciezka pokrewienstwa najwyzej wiedzie poprzez fenfluramine i
fenmetrazyne.
Patrzac na wzor chemiczny jednak zadnego podobienstwa nie widac.
Jest to trojcykliczna pochodna 2,5-dih
ydro-3H-imidazo-[2,1-a]-izoindolu (nic to
nie mowi, prawda?) o dzialaniu stymulujacym na OUN.
O efektach ubocznych jest wszystko w ulotce.

> Czy nie uzaleznia jak ona?

A jak uzaleznia amfa?
Na pewno nie fizycznie
Kazdy srodek leczniczy moze spowodowac nawyk przyjmowania. Nazywa
sie toto lekomania. Z reguly jest to uzaleznienie psychiczne.

> Co z wplywem na serce i watrobe?

mazindol nasila dzialanie amin katecholowych powodujac przyspieszenie
akcji serca (tachykardia), nadcisnienie tetnicze i bole w okolicy
serca.
Lepiej powiedziec lekarzowi gdy "posiadamy" niewydolnosc watroby.

> [...]
instrukcji)
> "...silne dzialanie anorektyczne..."? Co to jest anoreksja to z

Dziala poprzez osrodkowe tlumienie apetytu (hamowanie osrodka glodu)

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

proteza nogi
cognitive restructuring