Re: mazindol

From: "Adamus" <a...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: mazindol
Date: Sat, 27 May 2000 08:25:26 +0200

ShuMo napisał(a) w wiadomości:
<1...@j...j
asien.gda.pl>...
>Czy ktos moglby mi powiedziec jakie efekty uboczne moga wystapic przy
>dlugotrwalym stosowaniu MAZINDOLu (zapisano mi ten lek jako wspomaganie w
>ostrej diecie odchudzajace/)?

Nie powinno sie go stosowac dluzej niz 2 miesiace.
Maksymalna dawka dobowa nie powinna przekraczac 3 mg.
Coz, ma on troche dzialan ubocznych, a zwlaszcza nasila dzialanie wszelkich
innych psychotropow i alkoholu na oun. Uposledza rowniez psychomotoryke.
Naprawde musisz sie nim szprycowac? Nie potrafisz samemu ograniczyc
jedzenia?

>Z tego co wiem jest to jakas pochodna amfetaminy?

Pod wzgledem chemicznym - zupelnie nie. Pod wzgledem dzialania - bardzo
podobne.

>Czy nie uzaleznia jak ona?

No, az tak silnie to nie.

>Co z wplywem na serce i watrobe?

Niezbyt pozytywne.

>A co najwazniejsze - w jaki sposob ona dziala? Co to znaczy (w instrukcji)
>"...silne dzialanie anorektyczne..."? Co to jest anoreksja to z grusza sie
>orientuje ale dzialanie???? nie....wiem

Podobnie jak amfetamina, poprzez blokowanie wychwytu zwrotnego dopaminy,
pobudza m.in. osrodek sytosci w oun i tyle.

Adam B.