mazurek pomaranczowo- orzechowy

1. Data: 2001-04-08 07:49:35

Temat: mazurek pomaranczowo- orzechowy
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto kruche na spod:

50 dkg maki
25 dkg masla ( jezeli uzyjemy margaryny to dodac 2-3 lyzki
smietany)
3 zoltka
1,5 szklanki cukru pudru
lyzeczka startej skorki z cytryny lub porcja cukru waniliowego ( do
wyboru)

Skladniki szybko zagniatamy ( przypominam o schlodzeniu masla i
starkowaniu na duzych oczkach tarki - poleci piorunem) zawijamy
w folie i do lodowki ( minimum 30 min).W lodowce ( nie w zamrazarce) ciasto
moze sobie polezec okolo tygodnia) i
poczekac az bedzie potrzebne.

Wierzch:

1,5 szt pomaranczy (poltorej)
pol cytryny
2,5 szklanki cukru
2 szklanki grubo posiekanych orzechow wloskich(ok. 20 dkg)
bialko

Z kruchego ciasta pieczemy na blaszce placek na jasnozloty kolor i wyjmujemy
z piekarnika( przed wstawieniem do piekarnika pamietac o nakluciu je
widelcem).Gazowe- ok 200 stopni , elektryczne- mniej .
Pomarancze i cytryne szorujemy starannie, parzymy wrzatkiem, osuszamy i
przepuszczamy przez maszynke do miesa. ( ze skorka ale bez pestek).Otrzymana
mase ucieramy z cukrem i bialkiem az cukier zupelnie sie rozpusci. Dodajemy
orzechy. Na wystudzony placek nakladamy mase i wyrownujemy.

1. Data: 2001-04-08 14:36:36

Temat: Re: mazurek pomaranczowo- orzechowy
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
Dodajemy
> orzechy. Na wystudzony placek nakladamy mase i wyrownujemy.

Podobaja mi sie Twoje przepisy na mazurki.
Swieta beda tylko mazurkowe u mnie.
Dzieki wielkie!!
Czy po nalozeniu tej masy juz siego nie nie zapieka ???
Ania

1. Data: 2001-04-08 22:30:47

Od: "Michal Szulc" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ap4v3$435$...@n...tpi.pl...
> [...]

Dodajemy
> orzechy. Na wystudzony placek nakladamy mase i wyrownujemy.

Przepis sprawdzony? I jak smakuje? Moze sie skusze w tym roku na jakas
nowosc... Pieklem kiedys ciasto drozdzowe z pomaranczami smazonymi w cukrze,
ale w smaku nie bylo to nic ciekawego... stad to pytanie... I jeszcze te
orzechy... Brzmi dosc oryginalnie!

Pozdrawiam,
Michal

przyprawy a sprawa polska ....