Ratunku! sloniocy!

1. Data: 2001-04-07 17:10:12

Temat: Ratunku! sloniocy!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

to z Kubusia Puchatka....

mam mleko w proszku i wydawalo mi sie, ze mam przepis CHYBA na
kaimak/kajmak prdukowany wlasnie z mleka w proszku. Nie jestem
pewna, czy nie bredze, ale nadmiar przepisow, rad itp w kwestiach
mazurkow, polew itd , ostawilo mnie kompletnie oglupiala... do
czego jest mleko w proszku w tym kontekscie? I czy jakas osoba z
dobrym sercem moze mi palcem pokazac, gdzie taki przepis jest?
Thank you from the mountain

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-07 19:20:05

Temat: Re: Ratunku! sloniocy!
Od: "ZB" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

KrysiaThompson:
> mam mleko w proszku i wydawalo mi sie, ze mam przepis CHYBA na
> kaimak/kajmak prdukowany wlasnie z mleka w proszku

a nie pomylilo Ci sie z mlekiem w puszce :) skondensowanym?
ale moze jak zrobisz BARDZO geste mleko z tego proszku....:)))

Zbyszek

1. Data: 2001-04-07 20:56:15

Od: Fargosia <g...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson says...

> [...]
>czego jest mleko w proszku w tym kontekscie? I czy jakas osoba z
>dobrym sercem moze mi palcem pokazac, gdzie taki przepis jest?

Ja mam takie coś, trudno to chyba nazwać kajmakiem, ale jest to masa
do wafli, a kajmakiem właśnie często przekłada się wafle, więc tak
mi się skojarzyło, ufff...
25 dkg masła, 1 szklanka cukru, 0,5 szklanki mleka, 2 łyżki kakao -
gotować 3 minuty, do ciepłego wsypać 25 dkg mleka w proszku i
wymieszać. Można jeszcze dodać do tego alkohol.
Mam nadzieję, że pomogłam...

Gosia

1. Data: 2001-04-07 21:01:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ja mam takie co?, trudno to chyba nazwa? kajmakiem, ale jest to masa
>do wafli, a kajmakiem w?a?nie cz?sto przek?ada si? wafle, wi?c tak
>mi si? skojarzy?o, ufff...
>25 dkg mas?a, 1 szklanka cukru, 0,5 szklanki mleka, 2 ?y?ki kakao -
>gotowa? 3 minuty, do ciep?ego wsypa? 25 dkg mleka w proszku i
>wymiesza?. Mo?na jeszcze doda? do tego alkohol.
>Mam nadziej?, ?e pomog?am...
>
>Gosia

to moze byc TO! Dzieki. Mam slabosc do wafli, jutro sprobuje

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-07 21:02:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Apr 2001 21:20:05 +0200, "ZB" <a...@y...com> wrote:

>KrysiaThompson:
>
>a nie pomylilo Ci sie z mlekiem w puszce :) skondensowanym?
>ale moze jak zrobisz BARDZO geste mleko z tego proszku....:)))
>
>Zbyszek

nie pomylilo sie, a moze rzeczywiscie zrobic BARDZO geste???hehe,
ciekawe co by wyszlo. Pewnie duzo roboty i siup! prosto do
smieci, hehe

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-07 21:37:46

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to moze byc TO! Dzieki. Mam slabosc do wafli, jutro sprobuje
>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

To lepiej Krysiu powiedz do czego nie masz slabosci:)))moze bedzie
latwiej...:))

Jola L-L

1. Data: 2001-04-07 21:41:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Apr 2001 23:37:46 +0200, "Jola L-L"
<j...@i...pl> wrote:

>To lepiej Krysiu powiedz do czego nie masz slabosci:)))moze bedzie
>latwiej...:))
>
> Jola L-L

No dobra, przyznam sie, ale nie mow nikomu, ...
...nie mam slabosci do sledzi. Hehehe ;))

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-08 09:23:37

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote in message ...
> [...]
>czego jest mleko w proszku w tym kontekscie? I czy jakas osoba z
>dobrym sercem moze mi palcem pokazac, gdzie taki przepis jest?
Krysiu,
mazurek kajmakowy z wykorzystaniem mleka w proszku zapodala Twoja
osobista przyjaciolka Anka w Gazecie Wyborczej ;-)
Sama sie zdziwilam wielce, bo ja zawsze gotuje puszke mleka
skondensowanego ;-)
Wklepac Ci przepis, czy sciagniesz sobie internetem z portalu
Gazety?

Pozdrawiam
Magda
(wielbicielka Kubusia, choc najbardziej Klapouchego)

1. Data: 2001-04-08 11:35:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 8 Apr 2001 11:23:37 +0200, "Magdalena W."
<z...@a...net> wrote:

> [...]
>
>Pozdrawiam
>Magda
>(wielbicielka Kubusia, choc najbardziej Klapouchego)

czuje sie wrecz zagubiona, bo ten przepis, ktory mam od Anki
bezposrednio jest bez mleka...
Za to wczoraj zrobilam 2 na spodach kruchych (wg jej przepisu) z
polewa czekoladowa i drugi - ze sliwek suszonych i musze
powiedziec, ze znikaja w oczach i gebach!!
To w Gazecie dalej wydaje mi sie troche modyfikacja tego, co od
Anki spisalam.. Gotowana puszke (sic!), ona tez robi, mnie wyszlo
raz dziwnie, ale juz wiem dlaczego..
Moze ten przepis z gazet przyslij na priva, zeby ludzi nie
meczyc? Dzieki

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-08 22:34:12

Od: "Michal Szulc" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to moze byc TO! Dzieki. Mam slabosc do wafli, jutro sprobuje
>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

Ja tez stosowalem cos podobnego... Pamietam, ze tam bylo maslo, mleko w
proszku troche wody i kakao... I to tez bylo do wafli... Jeszcze poszperam,
moze cos znajde. Ale generalnie polecam kajmak na mleku normalnym. Smakuje
przepysznie! I jeszcze jedno - zeby byl ladny braz i smak karmelowy, polecam
zrobic z polowy cukru karmel, zalac mlekiem i dodac reszte cukru.

Powodzenia,
Michal

tunczyk
Historia pomyj