Ratunku! sloniocy!

1. Data: 2001-04-09 07:30:04

Temat: Re: Ratunku! sloniocy!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno - zeby byl ladny braz i smak karmelowy, polecam
>zrobic z polowy cukru karmel, zalac mlekiem i dodac reszte cukru.
>
>Powodzenia,
>Michal

Ten karmel to pewnie jeszcze bardzie wzbogaca smak

Krysia, ze slaboscia tez do karmelu, nie tylko wafli ;))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-09 08:34:27

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
w wiadomości do grup dyskusyjnych napisała:
> Za to wczoraj zrobilam 2 na spodach kruchych (wg jej przepisu) z
> polewa czekoladowa i drugi - ze sliwek suszonych i musze
> powiedziec, ze znikaja w oczach i gebach!!

W jaki sposob zrobilas wierzch mazurka ze sliwek suszonych?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-04-09 09:26:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Apr 2001 10:34:27 +0200, "Lilla"
<l...@f...krasnik.pl> wrote:

>U?ytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
>w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych napisa?a:
>
>W jaki sposob zrobilas wierzch mazurka ze sliwek suszonych?
>
>Pozdrawiam
>Lilla

przepis mowi o pokrojeniu drobno miekkich sliwek suszonych (40
dkg), starciu skorki z cytryny a potem pokrojeniu tej cytryny na
drobniutenka kosteczke. Ja nie lubie sie babrac rzeczami, co mi
sie do palcow przyklejaja - sliwki susz. Wiec najpierw wrzucilam
do maszyny cytryne, zdruzgotalam ja niezle, wrzucilam sliwki. W
tzw miedzyczasie 40 dgk cukru gotowalam z 1/2 lyzka octu i 1/8
litra wody aby byl syrop do nitki. Jak bedzie, to wrzucic te
smole sliwkowa (!!), dodac mozna bakalie (u mnie to byly rodzynki
i posiekane orzechy). Smazyc, az bedzie geste. Przypomina
powidla, ale sztywniejsze. Rozsmarowac na waflu (ja mialam tez
wolny blat kruchy), przybrac platkami migdalowymi albo czyms
innym
Rodzina wolala mase czekoladowa, ktora wychodzi TAKA, ze czlowiek
zre i jak sie wreszcie opanuje to musi raz dwa zjesc korniszona
bo umrze z przeslodzenia...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-09 11:04:02

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <napisal w wiadomosci

Please cos blizszego na temat tejze ...
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2001-04-09 11:21:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Apr 2001 13:04:02 +0200, "Ana"
<a...@e...com.pl> wrote:

>Uzytkownik "Krysia Thompson" <napisal w wiadomosci

>Please cos blizszego na temat tejze ...
>Pozdrawiam
>AniaK

a to ona nie byla w tej Gazecie??
Wziac dosc duzo cukru (rzecz wzgledna, ale zalezy od garnka :))
). Wrzucic duzo kakao (jak sie bedzie wydawalo, ze chyba juz, to
wrzuc jeszcze ze 2 lyzki!!). Odrobina mleka, by tylko zwilzyc
cukier, dobrze ucierac, grzac, jak sie zrobi smola, to dodawac w
kawalkach duzo masla. Trzeba dobrze ucierac/mieszac w trakcie,
zeby cukier sie rozpuscil, bo bedzie zgrzytac w zebach. Wychodzi
takie gladkie, geste i blyszczace i jednolite (stad mi ta smola
po glowie chodzi).

Ja to robilam na oko i wyszlo swietne. W tym przepisie od Anki
jest dopisane - dodac DUZO gorzkiej czekolady. No i tak zrobilam,
ale poniewaz wydawalo mi sie jakby malo tluste (!!!), to
wrzucilam jescze masla i zrobila mi sie mala katastrofa. Otoz
masa stanela niejako na muri na debie, wydzielila z siebie
straszna ilosc plynnego masla byla jednym wielkim klebem
czekoladowym, ktory ani sie nie chcial rozsmarowac, ani w ogole
nic. Wglada to teraz jakby kto do betonu dodal kakao, pobawil sie
tym i zostawil (jak na budowie!!). Zostawilam to w garnku, bo mi
bylo szkoda to wyrzucic i obje z corka pojadamy te grudy, ktore
sa bardzo smaczne.

Jak juz ta massa, ktora wyszla, posmarowalam kruchy spod, to od
razu posypalam siekanymi orzechami (sklepowe wygladaja ladniej,
niz gdybym to ja robila). Tam, gdzie mi szlo powoli, orzechy sie
nie przykleily. Wyszlo bardzo geste, latwo sie kroi.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-09 18:00:13

Od: "Michal Szulc" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze jedno - zeby byl ladny braz i smak karmelowy, polecam

> Ten karmel to pewnie jeszcze bardzie wzbogaca smak
>
> Krysia, ze slaboscia tez do karmelu, nie tylko wafli ;))
> K.T. - starannie opakowana

Bez karmelu smakuje jak krowki kruche, z karmelem jak te ciagnace... Tylko
duzo lepsze :)) Niestety jako polewa nie sprawdza sie za bardzo, bo nie chce
tegnac, a jesli sie za dlugo gotuje, to zrobi sie twarde jak kamien.

Pozdrawiam,
Michal

tunczyk
Historia pomyj