menu na trzydzieche

1. Data: 2006-09-18 06:51:46

Temat: menu na trzydzieche
Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie mam do konca pomyslu co przygotowac i zaserwowac na moje trzydzieste
urodziny.
Prosilabym o podrzucenie ciekawych propozycji dan i deserow.
Kochani grupowicze.
Dziekuje i pozdrawiam smacznie.
Joanna

2. Data: 2006-09-18 07:33:30

Temat: Re: menu na trzydzieche
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> [...]
> urodziny.
> Prosilabym o podrzucenie ciekawych propozycji dan i deserow.

Ktoś tu jakiś czas temu opisywał imprezkę w stylu lat, w których jubilat
się urodził. W Twoim wypadku byłyby to lata siedemdziesiąte. Wszystko
było stylizowane na tę epokę: menu, muzyka, stroje gości.
Obawiam sie tylko, ze menu byłoby dosć skromne i tradycyjne.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-09-18 09:18:38

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> [...]
> było stylizowane na tę epokę: menu, muzyka, stroje gości.
> Obawiam sie tylko, ze menu byłoby dosć skromne i tradycyjne.

W 1976 jeszcze nie było tak źle, to był początek końca.
http://www.polskaludowa.com/kalendarium/1976-1980.ht
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-09-18 12:46:31

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam sie tylko, ze menu byłoby dosć skromne i tradycyjne.

kawa, wódzia, ciepłe piwko, pączki, ogóreczki, śledziki, jajeczka

5. Data: 2006-09-18 13:11:48

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Sep 2006 08:51:46 +0200, Waćpanna lub waćpan Joanna, w
wiadomości <news:eelflv$pl9$1@opal.futuro.pl> zawarł, co następuje:

> nie mam do konca pomyslu co przygotowac i zaserwowac na moje trzydzieste
> urodziny.
> Prosilabym o podrzucenie ciekawych propozycji dan i deserow.

Ciepłe, zimne?
Obiad, kolacja?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

6. Data: 2006-09-18 14:42:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> W 1976 jeszcze nie było tak źle, to był początek końca.
> http://www.polskaludowa.com/kalendarium/1976-1980.ht

Za młoda wtedy byłam, by szczegółowo pamietać.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2006-09-18 14:50:52

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Sep 2006 08:51:46 +0200, Joanna napisał(a):
> [...]
> urodziny.
> Prosilabym o podrzucenie ciekawych propozycji dan i deserow.

moja znajoma ostatnio organizowała trzydziechę i zrobiła cos a la stół
szwedzki -
owoce,
drineczki,
herbatka i kawa,
sałatki (ananasowa z czosnkiem i kukurydzą - pychota i jakaś taka z selerem
ze słoiczka),
kotleciki z cieciorki ( o które pytałam w wątku poniżej)
różne pasty kremowe do paluszków (ten sam wątek ). Paluszki kupiła takie
grube, długie w almie, niestety cholerstwo drogie ale podejrzewam, że można
je zastapić czyms w formie ptysi(ów?). Natomiast pasta....niebo w gebie!
szczególnie jedna z dodatkiem czosnku, ale nie mam pojęcia jak sie ją robi.
W konsystencji coś jak serek almette tyle że z czosnkiem, inna z papryczką.

8. Data: 2006-09-18 14:53:52

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a) 18/09/2006 16:50:

> różne pasty kremowe do paluszków (ten sam wątek ). Paluszki kupiła takie
> grube, długie w almie, niestety cholerstwo drogie ale podejrzewam, że można
> je zastapić czyms w formie ptysi(ów?).

Pewnie chodzi o takie włoskie wytrawne paluszki, grissini się to nazywa czy
jakoś tak? Może ktoś ma przepis?

> Natomiast pasta....niebo w gebie!
> szczególnie jedna z dodatkiem czosnku, ale nie mam pojęcia jak sie ją robi.
> W konsystencji coś jak serek almette tyle że z czosnkiem, inna z papryczką.

Fajne pasty, a może raczej dipy wychodzą z naturalnym jogurtem bałkańskim
(czy innym śródziemnomorskimi), takim gęstym, jak do tzatzików

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

9. Data: 2006-09-18 15:02:29

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Sep 2006 16:53:52 +0200, notujaca napisał(a):

> Fajne pasty, a może raczej dipy wychodzą z naturalnym jogurtem bałkańskim
> (czy innym śródziemnomorskimi), takim gęstym, jak do tzatzików

całkiem możliwe ze to był ten właśnie jogurt. Bo z jogurtem polskim nie
miało to kompletnie nic wspólnego! nasz jog,. naturalny jest bardzo
rzadziuśki a tamten był jak serek :)
BTW, tzatziki ubóstwiam ;)

10. Data: 2006-09-18 16:18:23

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska napisał(a) 18/09/2006 17:02:

> całkiem możliwe ze to był ten właśnie jogurt. Bo z jogurtem polskim nie
> miało to kompletnie nic wspólnego! nasz jog,. naturalny jest bardzo
> rzadziuśki a tamten był jak serek :)

No to pewnie to :-) Ostatnio nawet się u mnie w Leclercu pojawił, właśnie
pod nazwą "Śródziemnomorski" (choć oczywiście made in Poland, prawdziwych
greckich czy bałkańskich jogurtów jeszcze w Polsce nie widziałam). Jest
gęsty niemal jak twarożek.

> BTW, tzatziki ubóstwiam ;)

Ja też :-) o ile z czosnkiem nie przesadzę (mam niestety dość delikatne
podniebienie ;-) )

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości