metronidazol-czy to jest antybiotyk?

1. Data: 2005-09-06 22:03:11

Temat: metronidazol-czy to jest antybiotyk?
Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

zostal przepisany na bakterie, ale to chyba nie jest antybiotyk? czy jest
wiec lepszy, bo nie wyjalawia organizmu?

2. Data: 2005-09-06 22:25:22

Temat: Re: metronidazol-czy to jest antybiotyk?
Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Sep 2005 00:03:11 +0200, "ruua" <t...@i...net.pl> wrote:

>zostal przepisany na bakterie, ale to chyba nie jest antybiotyk? czy jest
>wiec lepszy, bo nie wyjalawia organizmu?

1. Zgodnie z nomenklaturą farmakologiczną nie jest antybiotykiem,
ale to nie znaczy , że nie ma działania antybakteryjnego.

2. Różne antybiotyki stosuję się w różnych zakażeniach

3. Metronidazol stosuję się w zakażeniach pierwotniakami
i beztlenowcami ( bakterie beztlenowe )

4. Organizmu się nie da wyjałowić
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

3. Data: 2005-09-06 22:53:41

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harry Haller" <b...@h...com.wytnij> napisał w
wiadomości news:ti5sh1tb6ujebderb76o9107l0h4bf5m78@4ax.com...

> 1. Zgodnie z nomenklaturą farmakologiczną nie jest antybiotykiem,
> ale to nie znaczy , że nie ma działania antybakteryjnego.

a jak go nazwac, jesli to nie antybiotyk?

> 2. Różne antybiotyki stosuję się w różnych zakażeniach

no wlasnie. przy tym samym zakazeniu dostalam na oslep wiele antybiotykow,
ktore nie pomogly, a m. pomogl:)

> 3. Metronidazol stosuję się w zakażeniach pierwotniakami
> i beztlenowcami ( bakterie beztlenowe )

acha - czyli tlenowych nie obejmuje - dzieki za info.

> 4. Organizmu się nie da wyjałowić

to bylo moje potoczne nazewnictwo, ale chyba wiesz, o co mi chodzilo:)
antybiotyki wybijaja nie tylko te zle, ale i te dobre bakterie. ma bardzo
duzo skutkow ubocznych. kiedys czytalam, ze czlowiek po antybiotyku dochodzi
do swojej odpornosci przez 9 mcy... latwo przez to stworzyc bledne kolo:(
czasem sa jedynym wyjsciem, ale w polsce sa zdecydowanie naduzywane ("ma
pani katar? to moze antybiotyczek?" brrr). szkoda, ze badania nad
bakteriofagami zostalo zatrzymane przez odkrycie antybiotykow. jesli sie
myle, to chetnie przeczytalabym sprostowanie.

4. Data: 2005-09-07 04:56:00

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Sep 2005 00:53:41 +0200, "ruua" <t...@i...net.pl> wrote:

>a jak go nazwac, jesli to nie antybiotyk?

chemioterapeutyk

5. Data: 2005-09-08 15:56:01

Od: "Ewa K." <e...@p...WYTNIJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ruua" wrote in message :
szkoda, ze badania nad
> bakteriofagami zostalo zatrzymane przez odkrycie antybiotykow. jesli sie
> myle, to chetnie przeczytalabym sprostowanie.

Mylisz się :)
Po pierwsze bakteriofagi to są wirusy infekujące bakterie...

Pozdrawiam serdecznie
Ewa

6. Data: 2005-09-08 16:16:32

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa K." <e...@p...WYTNIJ.TO.pl> napisał w wiadomości

> Mylisz się :)
> Po pierwsze bakteriofagi to są wirusy infekujące bakterie...

co chcesz przez to powiedziec? ze sa zle? nie wiem, jak dokladnie dzialaja,
ale czytalam artykul, gdzie pisano, ze one zabijaja tylko te zle bakterie,
zostawiajac te dobre i tak, jak po serii antybiotykow nie grozi nam
grzybica.

7. Data: 2005-09-09 15:42:19

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.09.05, około 17:56, Ewa K. bulgocze

> Mylisz się :)

To znaczy nie zostało zatrzymane? Badają nadal? Czytałaś coś w temacie? A
może sama w tym robisz?

> Po pierwsze bakteriofagi to są wirusy infekujące bakterie...

Po pierwsze to co to ma do rzeczy? Kwestia jest czy skuteczne czy nie i
czy w ogóle ktoś się jeszcze interesuje ich wykorzystaniem.

--
ika - umop apisdn

8. Data: 2005-09-10 00:03:46

Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ruua" <t...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ewa K." <e...@p...WYTNIJ.TO.pl> napisał w wiadomości

> jak po serii antybiotykow nie grozi nam grzybica.

A to ciekawe bo ja po tygodniu zazywania metronidazolu dostalam grzybicy

HaNkA

9. Data: 2005-09-10 09:18:06

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> napisał
w wiadomości news:dft7n2$o2d$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A to ciekawe bo ja po tygodniu zazywania metronidazolu dostalam grzybicy

a jadlas 2 male jogurty naturalne bez cukru dziennie? na pewno lekarz ci
powiedzial, ze powinnas? bo jesli jadlas i dostalas grzybicy, to jestem w
szoku.

10. Data: 2005-09-10 09:18:56

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości

> To znaczy nie zostało zatrzymane? Badają nadal? Czytałaś coś w temacie? A
> może sama w tym robisz?

ja slyszalam, ze badaja, ale kiedy zbadaja tak, zeby mozna bylo z tego
korzystac, to nie wiem:(

Za tydzien zotly tydzien - kilka pytan
CAŁKOWICIE ZNIESIONA POCZYTALNOŚĆ-PAR 31 PUNKT 1
Fale goraca
Zmiana klimatu a zdrowie