mg/m2 p.c.- jak to się liczy?

1. Data: 2009-07-18 11:09:17

Temat: mg/m2 p.c.- jak to się liczy?
Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jak się liczy dawkowanie leków podanych w mg
gdy dawkowanie jest podane na powierzcnię ciała?
Czemu stosuje się taki dziwny przelicznik?
Chodzi o osobę dorosłą, kobieta, 167 cm wzrostu, 75 kg.

2. Data: 2009-07-18 11:43:11

Temat: Re: mg/m2 p.c.- jak to się liczy?
Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marekjan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Jak się liczy dawkowanie leków podanych w mg
> gdy dawkowanie jest podane na powierzcnię ciała?

Oblicza się powierzchnię ciała, a następnie dwkę leku. W czym problem?

> Czemu stosuje się taki dziwny przelicznik?

W przypadku niektórych leków ma znaczenie

> Chodzi o osobę dorosłą, kobieta, 167 cm wzrostu, 75 kg.

Czyli masz powierzchnię 1,84m2

3. Data: 2009-07-19 18:17:08

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl> napisał w wiadomości

> W przypadku niektórych leków ma znaczenie

> Czyli masz powierzchnię 1,84m2

Podziękowania.
Można wiedziec jakim wzorem się to oblicza?
I czemu taki przelicznik (leku podawanego dożylnie)
ma "przewagę" nad dawkowaniem np. mg/kg masy
ciała?? Kiedy go się stosuje??
T.

4. Data: 2009-07-20 09:31:48

Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podziękowania.
> Można wiedziec jakim wzorem się to oblicza?

Ja mam specjalny kalkulatorek z funkcją obliczania BSA. Są też dostępne
kalkulatory on-line, np
http://www.chemioterapia.pl/index.php?dzial=kalkulat
or&menu=38
Wzorów jest kilka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnia_cia%C5%82a