migdały

1. Data: 2001-07-26 07:05:59

Temat: migdały
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym zrobic dobre ciasto z migdalami, ale takie, zeby czuc bylo smak
migdalow (ale nie w sensie marcepanu), zeby nie zniknely w tlumie innych
skladnikow.
Jesli cos takiego znacie, to podpowiedzcie mi,
zblizaja sie urodziny mojego slubnego i na te intecje szukam pomyslu.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-26 09:23:45

Temat: Re: migdały
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9jofu3$3hj$...@n...tpi.pl...

> A czy może to byc tort? Ten, ktory znajduje sie w "Kuchni Polskiej" pod
> nazwą "prowancki" jest pyszny, wykwintny i poza migdałami niewiele ma
> składnikow...no, moze koloryzuje ale jest ich tam duzo. Jezeli chcesz,
> chetnie sluze swoja nieco zmodyfikowana wersja.

Tort - jak najbardziej, w koncu to są urodziny ;-)
Skoro wersja zmodyfikowana, znaczy przepis sprawdzony,
to bardzo, bardzo proszę.

serdeczne dzięki
Basia

1. Data: 2001-07-26 09:31:12

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

składnikow...no, moze koloryzuje ale jest ich tam duzo. Jezeli chcesz,
chetnie sluze swoja nieco zmodyfikowana wersja.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-07-27 08:37:05

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9joo0e$1uv$...@n...tpi.pl...
> Tort - jak najbardziej, w koncu to są urodziny ;-)
> Skoro wersja zmodyfikowana, znaczy przepis sprawdzony,
> to bardzo, bardzo proszę.
>
> serdeczne dzięki
> Basia

Przepraszam, że dopiero teraz, mam nadzieję że nie za późno. Wczoraj byłam
"zaszyta na amen", tzn. obiecane przyjaciółce firanki produkowałam do nocy.
Tort prowancki po mojemu posiada dwie wersje, migdałową i orzechową (z
włoskich). Ilości są te same, tylko wystarczy zamienić migdały na orzechy.

Spód:
250g mielonych migdałów, oczywiście bez skórki
250g cukru pudru
6 białek
odrobina soli

Wykonanie: białka ubijamy na sztywno z solą, dodajemy po trochu cukier. Gdy
piana jest jednolita i gładka, dodajemy migdały i mieszamy ostrożnie.
Wykładamy na tortownicę posmarowaną masłem i wysypaną tartą bułką, pieczemy
na złoty kolor w 180st.C aż brzegi będą odstawać. Gdy ostygnie opadnie ale
tak ma być.

Srodek - masa czekoladowa, może być Twoja ulubiona (pasuje też kawowa), a ja
robię tak :
1 jajko
łyżeczka mąki
4 kopiate łyżki najlepszego kakao (ciemne, żeby można było jeszcze gdzieś
kupić Van Houtena..)
150 g cukru
pół szklanki mleka
250g masła extra

Wykonanie: jajko, kakao, mleko cukier i mąkę mieszamy w rondelku i
zagotowujemy ciągle mieszając. Gdy wystygnie wmiksowujemy łyżkami do masła.
I tyle.

Pralinka na wierzch:
250g migdałów, obranych i zmielonych
250g cukru
1/4 szklanki wody
sok z jednej cytryny
50 ml likieru amaretto (do orzechów rum)

Wykonanie: cukier gotujemy z wodą aż się rozpuści plus 1 min. Wrzucamy
migdały i mieszamy dokładnie. Zdejmujemy z kuchni i dolewamy sok z cytryny.
Gdy wystygnie dolewamy alkohol.
Teraz montaż całości: spód nasączamy ponczem z herbaty i amaretto (rumu), na
to krem i do lodówki. Gdy krem jest twardy rozkładamy pralinkę (palcyma,
niestety). Na wszystko polewa z czekolady (tabliczka gorzkiej z 1/4 szklanki
mleka). Dekoracje wedle upodobań i talentów, np. z połówek migdałów lub
orzechów. Jest to bardzo słodkie, dlatego wydajne bo można serwować malutkie
kawałeczki a pozostałą po imprezie resztę podżerać z kawą przez kilka
następnych dni.

Smacznego, Agata

1. Data: 2001-07-27 08:56:41

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9joo0e$1uv$...@n...tpi.pl...

{ciach }

> [...]
malutkie
> kawałeczki a pozostałą po imprezie resztę podżerać z kawą przez kilka

Bardzo dziękuję ! ;-))
Kalorii podliczać nie będę, o nie....
Jesli mi wyjdzie tak smaczne jak wygląda z przepisu, to mężuś będzie
zachwycony ;-)

serdecznie pozdrawiam
Basia

Help! Brokuly...