Wiśniówka

1. Data: 2001-07-25 20:30:39

Temat: Wiśniówka
Od: "DragonMaster" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wim czy ktos zdoła mi odpowiedzieć...:)
Pytanie chyba proste:)

Jak zrobić wiśniuwkę...wino z wiśni????

Proszę w miare możliwości o dokładny przepis...

1. Data: 2001-07-26 06:00:15

Temat: Re: Wiśniówka
Od: "*piotr'ek*" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zrobić wiśniuwkę...wino z wiśni????

Co to jest wiśniuwka. Proponuję najpierw słownik, a potem produkcję... inna
sprawa, że wiśniówka to nie wino z wiśni.

*p*

1. Data: 2001-07-26 08:00:45

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DragonMaster <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9jnaa6$kvo$...@n...internetia.pl...
> nie wim czy ktos zdoła mi odpowiedzieć...:)
> Pytanie chyba proste:)
>
> Jak zrobić wiśniuwkę...wino z wiśni????
>
> Proszę w miare możliwości o dokładny przepis...
> Pozdrawiam

zajrzyj na Wirtualną Kuchnie Polską, tam sa przepisy na wiśniówkę:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/alko-dom.htm

Wkn

1. Data: 2001-07-26 08:13:26

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: *piotr'ek*

> Co to jest wiśniuwka. Proponuję najpierw słownik, a potem
> produkcję...

Czepiasz sie.. :-//

> inna
> sprawa, że wiśniówka to nie wino z wiśni.

To prawda. Wisniowka to nalewka z wisni.

Robimy ja tak:

Wydrylowane wisnie, plus kilka niewydrylowanych, wrzucamy do gasiora z
szeroka szyjka lub duzego sloja.

Proporcje na 1,5 kg wydrylowanych owocow: spirytus 0,5 litra 94% (ja
uzywam wodki, bo lubie slabsze rzeczy). Odstawiasz na 3 tygodnie.
Następnie zlewasz alkohol znad wiśni. Zalewasz je dla odmiany syropem
cukrowym z 0,75 kg cukru i szklanki 0,25 l wody. Znow odstawiasz na 3
tygodnie. Na koniec zlewasz syrop znad owocow, mieszasz z alkoholem,
nalewasz do wymytych i wyparzonych butelek, korkujesz, lakujesz,
odstawiasz na 2-4 miesiace. Pijesz.

Czasami do syropu cukrowego dodaje rozdlubana laske wanilii. Ciekawy
smaczek.

Takie proporcje najbardziej mi odpowiadaja smakowo, proponuje
poeksperymentowac, bo moze bedzie za slodkie/za malo slodkie, za
mocne/za slabe itp.

Otrzymuje sie z tego ok. 2,5 litra napoju , o ile mnie moje zdolnosci
matematyczne nie myla, okolo 35% (ze spirytu, z wodki nie liczylam)

Pozostale owoce, zalane odrobina wisniowki, zostawiamy jako dodatek do
lodow, tortow i innych deserow (ostatnio uzyczylam swoich wisni
kolezance do tortu czekoladowego. O Mamma, to bylo bossskie !!!)

Acha, i jeszcze kupilam przedwczoraj super drylownice: wrzucam do niej
garsc owocow, robie cmyk cmyk takim tloczkiem i trzy kilo wisni gotowe
w 20 minut (i rece czyste - prawie !!!)

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-07-26 08:15:31

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
> From: *piotr'ek*
> Acha, i jeszcze kupilam przedwczoraj super drylownice: wrzucam do niej
> garsc owocow, robie cmyk cmyk takim tloczkiem i trzy kilo wisni gotowe
> w 20 minut (i rece czyste - prawie !!!)

a czy kilka losowo wybranych pestek nie zostaje, bo ja kiedys dostalam dzem
z wydrylowanych w drylownicy wisni i malo nie pozegnalam sie z jednym
zebem....ale moze teraz lepsze te ustrojstwa robia ;-)0

Basia

1. Data: 2001-07-26 08:25:55

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Barbara

> [...]
> sie z jednym
> zebem....ale moze teraz lepsze te ustrojstwa robia ;-)0

Tego nie wiem. Relacje z degustacji dzemow przekaze najpozniej wiosna
przyszlego roku ;-))

1. Data: 2001-07-31 10:47:27

Od: "Don Pablo" <c...@d...pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

[ciach...]

> [...]
> z wydrylowanych w drylownicy wisni i malo nie pozegnalam sie z jednym
> zebem....ale moze teraz lepsze te ustrojstwa robia ;-)0

Oj zostają, zostają...
...ale dentystom to raczej na rękę ;-)))

Pozdrawiam
Don Pablo

Spotkanie w Gdańsku
imieniny, jakie, kiedy