mroczna strona kotleta

1. Data: 2003-12-03 21:50:09

Temat: mroczna strona kotleta
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

w dzisiejszej Polityce jest dość ciekawy artykuł

Zwierzęce cząsteczki przenikają z pokarmem do naszego ciała i wbudowują się
w tkanki. Organizm rozpoznaje je i stara się zniszczyć. Czy ma to związek z
powstawaniem chorób nowotworowych?

cały artykuł na
http://polityka.onet.pl/162,1142634,1,0,artykul.html

dość kontrowersyjnie
pozdr.
PO
-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2003-12-04 07:02:18

Temat: Re: mroczna strona kotleta
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
Po uważnym przeczytaniu artykułu myślę, że autorom resztki świńskiego ogona
wbudowały się w ich mózgi.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-04 09:57:06

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqllrc$n0$2@atlantis.news.tpi.pl>, wojus <w...@w...pl>
wrote:

> [...]
> w tkanki. Organizm rozpoznaje je i stara się zniszczyć. Czy ma to związek z

Intresująca niewątpliwie sprawa dla naukowców, jednak dziennikarz
"Polityki" nadał jej sensacyjny charakter podkreślając hipotetyczne
niebezpieczeństwo dla zdrowia związane z przenikaniem kwasu sialowego
Neu5Gc do organizmu ludzkiego, o której to możliwości odkrywcy
wypowiadają się bardzo ostrożnie.

Władysław

1. Data: 2003-12-04 12:59:42

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wbudowują się
> w tkanki. Organizm rozpoznaje je i stara się zniszczyć. Czy ma to

Bardzo ciekawy artykuł. To kolejne badania, które pokazują, że
jedzenie czerwonego mięsa jest niezdrowe, zwłaszcza dużych ilości...
Niestety, w obecnych czasach powinniśmy bardzo uważać na to, co jemy.
Tyle shitu naokoło.
Zdrowe odżywianie to jeszcze dla wielu ludzi abstrakcja... Dopiero,
gdy przychodzi ciężka choroba, zaczynamy żałować...

mangha

1. Data: 2003-12-04 13:11:01

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Dec 2003 13:59:42 +0100 I had a dream that mangha <RedXIII@[> wrote:
> [...]
> Zdrowe odżywianie to jeszcze dla wielu ludzi abstrakcja... Dopiero,
> gdy przychodzi ciężka choroba, zaczynamy żałować...

Tak? Tylko że co badania, to inny wynik. Więc nic dziwnego, że ludzie to
mają gdzieś i jedzą to, na co mają ochotę.

1. Data: 2003-12-04 13:21:41

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
> Tak? Tylko że co badania, to inny wynik.
W jakiś szczegółach - tak (np. czy ziemniaki są zdrowe czy nie, jeść
masło czy margarynę i inne pierdoły). Ale ogólnie nie ma większych
różnic. Chodzi mi tutaj o zalecenia dot. zdrowego odżywiania
światowych organizacji zdrowia, a także np. polskiego Instytutu
Żywności i Żywienia. Nie wnikam w szczegółową dietę człowieka, co kto
lubi i je to jego sprawa. Warto jednak pamiętać o potrzebach
organizmu. Szacuje się, że to co jemy ma 60-80% wpłyywu na nasze
zdrowie i powstawania najgroźniejszych chorób (rak, choroby układu
krążenia). Niektórzy twierdzą, że 100% ;-) Jesteśmy zbudowani z tego,
co zjedliśmy. O tym też jest ten artykuł.

> Więc nic dziwnego, że ludzie to
> mają gdzieś i jedzą to, na co mają ochotę.
Na zdrowie

mangha

1. Data: 2003-12-04 17:35:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqnb6i$qj9$1@nemesis.news.tpi.pl>, mangha <RedXIII@[do>
wrote:

> [...]
> Zdrowe odżywianie to jeszcze dla wielu ludzi abstrakcja... Dopiero,
> gdy przychodzi ciężka choroba, zaczynamy żałować...

Czytałeś (-aś) orygimalny atrykuł badaczy z University of California ?
Tam bardzo ostrożnie wyrażają przypuszczenie możliwości powodowania
chorób przez Neu5Gc. Artykuł w Polityce robi z tego sensację.

Władysław

1. Data: 2003-12-05 07:50:25

Temat: jasna strona kotleta
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krążenia). Niektórzy twierdzą, że 100% ;-) Jesteśmy zbudowani z tego,
> co zjedliśmy. O tym też jest ten artykuł.
======
Można wierzyć bezkrytycznie we wszystkie pismacze wypociny. Ja wolę jednak
spojrzeć w lustro i szeroko uśmiechnąć się. Ty też to zrób. Wiesz co
zobaczysz? Zobaczysz kły. Bo ludzie mają kły, tak jak wszystkie drapieżniki.
A krowa nie ma kłów. I dlatego człowiek zjada krowę. Potem klepie się po
brzuchu, bo krowa jest smaczna. I jest w 100% zrobiony z krowy i świni - bo
ma kły i jest mu z tym dobrze.

waldek
======

1. Data: 2003-12-05 08:20:45

Od: "Agnieszka " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojus <w...@w...pl> napisał(a):

> w tkanki. Organizm rozpoznaje je i stara się zniszczyć. Czy ma to związek z
> powstawaniem chorób nowotworowych?

Biedni ci amerykańscy naukowcy, oni chyba są zmuszani do wymyślania kolejnych
sensacji żeby odwrócić uwagę od tego co poczyna ich prezydent.
Tak jak napisał ten profesor z AM jemy mięso od milionów lat i co?? i moim
zdaniem jak świat długo istnial bedzie mieso jeść bedziemy... Zresztą mnie
wszkole uczą, że wszystko jest dla ludzi tylko wszystko trzeba z głową(;))
jeść. Jak kiedyś mamie przyniosłam do domu sensację że tłuszcz zwierzęcy
prowadzi do miażdzycy to powiedzxiała: "dziadziuś całe życie jadł tłusto (nie
było wesolo więc cześciej słoninka niż chude miesko) i żył 80 lat". Wiec ja
jej na to ze przecież na miażdzyce umarł. A mama mi na to, że w tym wieku to
i ja bym chciała na miażdzycę umrzeć. Dodam że do samej śmierci Dziadzio (mój
pra) trzymał sie nienajgorzej. To mi jakoś zostało w głowie, a teorię o tym
ze jeść można wszystko byle z umiarem propaguje coraz wiecej zywieniowców.
AgaL.

1. Data: 2003-12-05 13:19:08

Temat: Re: jasna strona kotleta
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]
> zobaczysz? Zobaczysz kły. Bo ludzie mają kły, tak jak wszystkie drapieżniki.
> A krowa nie ma kłów. I dlatego człowiek zjada krowę.

och litosci! nietoperz-wampir tez ma kly. piekne kly! a czym sie zywi?
owocami :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl