multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?

1. Data: 2008-10-09 16:09:59

Temat: multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?
Od: Lamesz <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nabyłem preparat multiwitaminowy w proszku dla szczeniaków i znajduje
się na nim ostrzeżenie o treści "Preparat wyłącznie dla zwierząt". Rzecz
w tym, że w porównaniu z produktami "ludzkimi" jest diablo tani i kusi
mnie, żeby go sobie zażywać zamiast cholerycznie drogich multitabletek
czy soczków. Pytanie brzmi, czy to ostrzeżenie wynika z praw rynku, czy
też raczej z faktu, że któryś ze składników szkodzi ludziom lub ma
radykalnie inne dawkowanie dla psów niż dla ludzi. No ale przecież
biochemia wszystkich kręgowców jest praktycznie jednaka, no nie?

W preparacie znajdują się: wapń, fosfor, magnez, miedź, jod, żelazo,
selen, cynk, mangan, witaminy: A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, D3, E, H,
kwas foliowy, chlorek choliny i flawonoidy.

Z góry dziękuję za rzeczową pomoc (bo że "zawsze można spróbować, czy po
spożyciu nie przychodzi ochota na lizanie się po jajkach" już wiem od
znajomych). Mam podać dokładne ilości składników?

Pozdrawiam,
Lamesz

2. Data: 2008-10-09 16:24:28

Temat: Re: multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lamesz wrote:

> Z góry dziękuję za rzeczową pomoc (bo że "zawsze można spróbować, czy po
> spożyciu nie przychodzi ochota na lizanie się po jajkach" już wiem od
> znajomych). Mam podać dokładne ilości składników?

raczej nazwy chemiczne związków. No i stopień w jakim to jest oczyszczone.

3. Data: 2008-10-09 19:42:41

Od: Lamesz <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> raczej nazwy chemiczne związków. No i stopień w jakim to jest oczyszczone.

Witaminy no to wiadomo, ale z mikro- i makroelementami zaciekawiłem się
teraz... w jakich właściwie związkach się je "przemyca"? Informacji na
opakowaniu oczywiście nie ma, no ale taki np. jod, fosfor czy wapń nie
będą raczej w formie pierwiastkowej, tylko jako jakieś sole, prawda?
Magnez, miedź, żelazo i cynk jako tlenki? Strzelam...

Stopień oczyszczenia to dla mnie oczywiście całkowita enigma.
Producentem jest Laboratorium DermaPharm, gdyby to coś miało pomóc; no
ale to pewnie regulują jakieś normy "spożywcze" dla zwierząt?

Pozdrawiam,
Lamesz

4. Data: 2008-10-09 20:15:44

Od: NoName <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lamesz pisze:

> [...]
> Producentem jest Laboratorium DermaPharm, gdyby to coś miało pomóc; no
> ale to pewnie regulują jakieś normy "spożywcze" dla zwierząt?

Czlowiek nie swinia i wszystko zje .

Mialem okazje zobaczyc jak produkuje sie zarcie w puszkach dla psow.

Przepis wyglada mniej wiecej tak:
odpady poprodukcyjne np jadra, ogony skorki pisiory itp
mielimy to wszystko (jak przy okazji beda na tym robale to tez sa
zmielone i czasami szczur wpadnie) dodajemy zelatyne kilka lopat
popiolu. Jakies barwniki dodatki smakowe i konserwanty te najtansze.

Dam sobie glowe uciac ze te tablety to podobny wyrob.

Pewnie sie nie otrujesz a jaki bedzie efekt to zalezy od twojej
latwowiernosci.

5. Data: 2008-10-10 06:02:48

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmielone i czasami szczur wpadnie) dodajemy zelatyne kilka lopat
> popiolu. Jakies barwniki dodatki smakowe i konserwanty te najtansze.

Właśnie miałem zamiar dzisiaj kupić kotu coś w puszce
(normalnie nie dostaje takich rzeczy) dla "odmiany".
I jednak nie kupię :) Dam to co zwykle.

6. Data: 2008-10-10 10:20:42

Od: "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lamesz" <l...@o...eu> wrote in message news:gclab3$h15$1@news.onet.pl...
> [...]
> spożyciu nie przychodzi ochota na lizanie się po jajkach" już wiem od
> znajomych). Mam podać dokładne ilości składników?

Moim zdaniem różnic w ilości zapotrzebowania na mikroelementy nie są aż
takie znaczne, jednak ja obawiałbym się jakości tych produktów. Mogą
zawierać np. priony i już byłoby nie dobrze (gdzie psu to zwykle nie zdąży
nawet zaszkodzić bądz jest w pełni nieszkodliwe).

Polecam oficjalne, przygotowane z myślą o człowieku, a nawet o konkretnych
typach ludzi środki witaminowe.

Jaroslaw Kazimierz Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com

7. Data: 2008-10-10 15:50:15

Od: Piotr M <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

michalek pisze:

> Właśnie miałem zamiar dzisiaj kupić kotu coś w puszce
> (normalnie nie dostaje takich rzeczy) dla "odmiany".
> I jednak nie kupię :) Dam to co zwykle.

Czyli co? Tia, zwierzakom trzeba gotować posiłki, bo tak zdrowiej,
lepiej i smaczniej. Miliony pro hodowców na całym świecie myli się
stosując dietę opartą przede wszystkim o suchej karmie, która oczywiście
jest zmielonym i wysuszonym kotlecikiem grillowym z piersi kurczaka.

--
pozdrawiam, Piotr M

Problem z wytryskiem
Ciąża... omdlenie
zwloki na wage zycia
adenocarcinoma
Wykład i Warsztata "Odżywianie w chorobach nowotworowych"