multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?

następny post »
From: Lamesz <l...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?
Date: Thu, 09 Oct 2008 18:09:59 +0200

Witam!

Nabyłem preparat multiwitaminowy w proszku dla szczeniaków i znajduje
się na nim ostrzeżenie o treści "Preparat wyłącznie dla zwierząt". Rzecz
w tym, że w porównaniu z produktami "ludzkimi" jest diablo tani i kusi
mnie, żeby go sobie zażywać zamiast cholerycznie drogich multitabletek
czy soczków. Pytanie brzmi, czy to ostrzeżenie wynika z praw rynku, czy
też raczej z faktu, że któryś ze składników szkodzi ludziom lub ma
radykalnie inne dawkowanie dla psów niż dla ludzi. No ale przecież
biochemia wszystkich kręgowców jest praktycznie jednaka, no nie?

W preparacie znajdują się: wapń, fosfor, magnez, miedź, jod, żelazo,
selen, cynk, mangan, witaminy: A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, D3, E, H,
kwas foliowy, chlorek choliny i flawonoidy.

Z góry dziękuję za rzeczową pomoc (bo że "zawsze można spróbować, czy po
spożyciu nie przychodzi ochota na lizanie się po jajkach" już wiem od
znajomych). Mam podać dokładne ilości składników?

Pozdrawiam,
Lamesz