mycie ściany

1. Data: 2008-08-31 07:32:16

Temat: mycie ściany
Od: "Zbigniew" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam na ścianie białą matową farbę emulsyjną (chyba tak ona się nazywa). Jest
ta farba jakby częściowo wodoodporna. Zrobił mi się na niej kurz po ramie z
obrazu i nie wiem czym to zmyć. Próbowałem różne płyny do mycia szyb ale
rozmazało mi się i zrobił mi się zaciek na pół metra kwadratowego. Da się to
zmyć czy trzeba malować ścianę? Nie znam się na malowaniu. Nie chciałbym
specjalnie malować małego kawałka, a wcześniej zdrapywać poprzednią warstwę.
Jeśli będzie mała różnica w odcieniu po nałożeniu nowej farby to i tak
będzie widać plamę. Odcienia nie dobiorę dobrze, bo cała ściana jest trochę
zakurzona i nie widać pierwotnego koloru. Wolałbym zmyć bez malowania.

2. Data: 2008-09-07 16:06:19

Temat: Re: mycie ściany
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Aug 2008 09:32:16 +0200, Zbigniew napisał(a):

> [...]
> zakurzona i nie widać pierwotnego koloru. Wolałbym zmyć bez malowania.

Hmmm, jest taki preparat z serii W5 w Lidl'u, którym zmywam czasem ścianę
nad moją kaflową kuchnią (bardzo delikatnie i ostrożnie, bez szorowania),
służy właściwie do mycia kuchenek itp, jest w pomarańczowej butelce z
niebieską pompką i nazywa się "W5 Multi purpose de-greaser".

Weź nową gąbkę, nasącz ją tym preparatem, tak, aby nie spływał przy
naciśnięciu, po czym prowadząc gąbkę od zewnętrznych krawędzi plamy
promieniscie ku środkowi, często płucząc gąbkę w czystej wodzie i znów
spryskując preparatem, spróbuj prowadząc za każdym razem od zewnętrznego
brzegu ku środkowi ściągnąc zabrudzenie do centrum plamy, po czym tam zmyj
ostatecznie. Jeśli ten środek nie pomoże, to już nic nie pomoże.
PS. Ja usuwam tak zabrudzenia na ścianach wokół kontaktów - świetny środek.
--

"Ludzki mózg jest zbyt skomplikowany, aby dał się poznać
samemu sobie... A gdyby taki nie był, byłby po prostu zbyt głupi, aby

3. Data: 2008-09-08 10:13:32

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew <z...@g...com> napisał:
> [...]
> zakurzona i nie widać pierwotnego koloru. Wolałbym zmyć bez malowania.

Gdybyś tego nie rozcierał - to pomoglaby gąbka, którą sprzedają w sklepach
Tchibo. Ją sie tylko moczy i idealnie sciera takie zabrudzenia.
Ale jak masz juz plamę - radziłabym odświeżyć calą scianę.
Tzn. zmyc ją wodą z mydłem malarskim i pomalowac jeden raz na biało,
zwlaszcza, skoro jak piszesz sciana i tak jest zakurzona.

Pozdrowienia,
Lila

zmywarka do zabudowy z panelem
Beskidzkie Fabryki Mebli - sklep internetowy - gdzie?
Drewno kominkowe, brykiet ŚLĄSK
Zamiana halogenów na "halogenki" diodowe
samodzielne ponowne włączenie prądu