nachylenie podjazdu dla inwalidów

1. Data: 2003-11-18 15:12:58

Temat: nachylenie podjazdu dla inwalidów
Od: "jwpl" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozecie mnie nakierowac na informacje tego dotyczace? Pomocne beda tez info
o rodzaju nawierzchni, bo to takze jak sie domyslam ma znaczenie.

MW

2. Data: 2003-11-18 19:30:10

Temat: Re: nachylenie podjazdu dla inwalidów (Przepisy)
Od: "Kasi" <k_grochot@poczta..fm> szukaj wiadomości tego autora

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
warunków, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia
15 czerwca 2002r.) o pochylniach mówi tak:

Par. 70. Maksymalne nachylenie pochylni związanych z budynkiem nie może
przekraczać nast. wielkości:

dla pochylni przeznaczonej do ruchu pieszego i dla osób niepełnosprawnych
poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego, przy wysokości pochylni:
(pierwsza wartość: na zewnątrz, bez przekrycia % nachylenia; druga
wartość: wewnątrz budynku lub pod dachem % nachylenia)

a) do wys. 0,15 m 15% 15%
b) do wys. 0,5 m 8% 10%
c) ponad 0,5 m* 6% 8%

*Pochylnie do ruchu pieszego i dla osób niepełnosprawnych o długości ponad 9
m powinny być podzielone na krótsze odcinki, przy zastosowaniu spoczników o
długości co najmniej 1,4 m.

Par. 71. 1.Pochylnie przeznaczone dla osób niepełnosparwnych powinny mieć
szerokość płaszczyzny ruchu 1,2 m, krawężniki o wysokości co najmniej 0,07 m
i obustronne poręcze odpowiadające warunkom określonym w Par. 298, przy czym
odstęp między nimi powinien mieścić się w granicach od 1 m do 1,1 m.
2. Długość poziomej płaszczyzny ruchu na początku i na końcu pochylni
powinna wynosić co najmniej 1,5 m.
3. Przestrzeń manewrowa na spoczniku związanym z pochylnią przed wejściem do
budynku powinna umożliwiać manewrowanie wózkiem inwalidzkim i otwieranie
drzwi oraz mieć wymiary co najmniej 1,5x1,5 m.

Par.298 4. Przy balustradach lub ścianach przyległych do pochylni,
przeznaczonych do ruchu osób niepełnosprawnych, nalezy zastosować obustronne
poręcze, umieszczone na wysokości 0,75 i 0,9 m od płaszczyzny ruchu.

Co do nawierzchni to nic mi nie wiadomo o przepisach na ten temat, ale może
się wypowie ktoś, komu problem jest znany z autopsji.

Pozdrowienia
Kasi

3. Data: 2003-11-19 08:06:18

Temat: Re: nachylenie podjazdu dla inwalidów
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

www.bariery.bmp.net.pl

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

4. Data: 2003-11-19 13:48:24

Od: "Mieciu" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
>
> MW
>
> ja zrobilem sobie z siatki azurowej antyposlizgowej.nie ma zima problemu
ze sniegiem i lodem.osoby pchajace wozek spokijnie ida bez poslizgu.moge
podeslac pare fotek jesli chcesz.na stronie www.meba.pl w kategrii oferty
nietypowe mozesz zobaczyc jak to wyglada.dlodam ze zrobionoi to z rur i
blachy ocynkowanej co zaoszczedzi mi pozniej na malowaniu;)

pozdawiam

5. Data: 2003-11-21 12:10:33

Od: "jwpl" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nietypowe mozesz zobaczyc jak to wyglada.dlodam ze zrobionoi to z rur i
> blachy ocynkowanej co zaoszczedzi mi pozniej na malowaniu;)

Dzieki wszystkim za odpowiedzi, ale mam jeszcze pytanie:
Mieciu: nie wiem jak dostac sie do podstrony "oferta", w "katalogu" nie ma
takiego czegos jak "nietypowe"..pomoz....
MW

6. Data: 2003-11-21 12:10:33

Od: "jwpl" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-11-21 12:21:30

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieciu: nie wiem jak dostac sie do podstrony "oferta", w "katalogu" nie ma
> takiego czegos jak "nietypowe"..pomoz....

http://www.meba.pl/foto/special/index.htm
Dobry pomysł z tą siatką...
TG

8. Data: 2003-11-22 13:33:44

Od: "Mieciu" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> http://www.meba.pl/foto/special/index.htm
> Dobry pomysł z tą siatką...
> TG
>
> to prawda same zalety nie rdzewieje, nietrzeba malowac i co najwazniejsze
nie trzeba odsniezac,kruszyc lodu a do tego nieslizga sie obuwie.na prawde
warto robic ztego podjazd,moglby byc tylko mniej stromy dla elektrycznych
iparaplegikow jest ok,ale dla tetraplegikow te 10 stopni to za duzo.

pozdraswiam

9. Data: 2003-11-22 13:49:08

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie taki podjazd zajalby cale podworko, ktore ma tylko okolo 10 m
szerokosci, i nikt nie dalby zezwolenia tego typu budowle.

Leszek :)

10. Data: 2003-11-23 13:13:18

Od: "Mieciu" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> U mnie taki podjazd zajalby cale podworko, ktore ma tylko okolo 10 m
> szerokosci, i nikt nie dalby zezwolenia tego typu budowle.
>
> Leszek :)
>
>noto wspolczuje..mieszkasz na osiedlu?

Re: Propozycja
Pytanie natury ogólnej o grupę inwalidzką
Ponownie renta
oni...
Propozycja