nadcisnienie tentnicze

1. Data: 2005-09-07 05:10:58

Temat: nadcisnienie tentnicze
Od: "gregor" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam 24 lata i od dziecinstwa (wowczas bylo zdiagnozowane) mam nadcisnienie.
Bylem przez ostatni tydzien w szpitalu gdzie bylem badany w poszukiwaniu
przyczyn ale niestety nic nie znaleziono

Przeszedlem doglebne badania: krwi, moczu, serca, nerek, zatok ... bylem
przeswietlony z kazdej strony i naswietlony w szerz i wzdloz. Zdrowy jak
ryba ...

Perspektywa na moje dalsze zycie jest leczenie ambulatoryjne do konca zycia
mam brac leki.
Przed pojsciem do szpitala przepisano mi takie leki (ktore obecnie posiadam
i je lykam): Tritace 2,5 mg i Tertensif 1,5 mg

Ze szpitala dostalem do wykupienia recepte z: Lisnoratio 10 mg, Amlozak 5mg
no i Tritace ...

Pytanie mam do osob ktore maja jakas wiedze na temat wykrywania przyczyn
oraz osob, ktore maja nadcisnienie.

Czy te leki Tritace 2,5 mg i Tertensif 1,5 mg nie beda powodowac skutkow
ubocznych w moim organizmie ? Bede zmuszony brac je przez cale zycie a
tabletki jak wiadomo dzialaja roznie, jedne zabijaja, drugie nie ...

No i takie samo pytanie odnosnie tych lekow: Lisnoratio 10 mg, Amlozak 5mg

Obecnie leki Tritace 2,5 mg i Tertensif 1,5 mg sa dosc drogie wydatek rzedu
>30 zl na m-ac. Podobno rzad ma pomoc dla chorych i refundowac "nowoczesne"
leki. Ktos cos wie wiecej na ten temat ? Jakie leki, jakie ceny i kiedy ma
byc owa refundacja i na jak dlugo.

Czy sa jacys prawdziwi specjalisci w tej dziedzinie, ktorzy znaja inne
mozliwe przyczyny nadcisnienia ? wykluczajac te podstawowe przyczyny
dostepne w ksiazkach.

dzieki i bardzo chcialbym prosic o strony, grupy gdzie bede mogl spotkac
chorych i z nimi porozmawiac, prosze o jakies namiary

pozdro

2. Data: 2005-09-07 08:10:51

Temat: Re: nadcisnienie tentnicze
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bylem przez ostatni tydzien w szpitalu gdzie bylem badany w poszukiwaniu
> przyczyn ale niestety nic nie znaleziono

dlaczego niestety? czasami lepiej miec samoistne nadcisnienie tetnicze niz
wtórne

> [...]
> ubocznych w moim organizmie ? Bede zmuszony brac je przez cale zycie a
> tabletki jak wiadomo dzialaja roznie, jedne zabijaja, drugie nie ...

Bardziej zabija nadcisnienie. Jezeli lek dziala musi miec jakies dzialania
uboczne ale w przypadku w/w lekow powazniejsze dzialania niepozadane sa
rzadkie.

> [...]
> rzedu
> leki. Ktos cos wie wiecej na ten temat ? Jakie leki, jakie ceny i kiedy ma

Jezeli dobrze rozumiem masz zalecone tertensif, lisinoratio i tritace?
laczenie dwoch ostatnich wg mnie nie ma wiekszego sensu. To nie znaczy ze
jest szkodliwe. po prostu sa to podobne leki. Nie wdajac sie w szczegoly
leczenie substancjami ktore przyjmujesz powinno zamknac sie w 20 zl/miesiac
jezeli bedziesz stosowal generyki. Taniej nie da rady. rzad ma akurat w
nosie chorych. Ale za to zblizaja sie wybory a to juz rzadzacych bardzo
interesuje. Nie licz wiec na rzad ale na siebie :-).
ostatecznie 20zl to tylko 1 flaszka :-). A zdrowie jest bezcenne.

> Czy sa jacys prawdziwi specjalisci w tej dziedzinie, ktorzy znaja inne
> mozliwe przyczyny nadcisnienia ? wykluczajac te podstawowe przyczyny
> dostepne w ksiazkach.

w ksiazkach akurat z reguly umieszcza sie wszelkie znane przyczyna.
szczegolnie w tych grubszych ksiazkach. Ok 90% przypadkow nadcisnienia
tetniczego to nadcisnienie samoistne. czyli na obecnym etapie wiiedzy nie
wiemy skad sie bierze. byc moze dostajemy je po rodzicach. jezeli miales
rzeczywiscie szczegolowa diagnostyke to trzeba zalozyc ze takowe masz i je
leczyc wg obecnie uznawanych zasad.
Co nie wyklucza ze w przyszlosci ujawni sie u Ciebie przyczyna nadcisnienia.

temperatura lewatywy
metronidazol-czy to jest antybiotyk?
Za tydzien zotly tydzien - kilka pytan
CAŁKOWICIE ZNIESIONA POCZYTALNOŚĆ-PAR 31 PUNKT 1