nadmierne pocenie się [pośladki plecy] ? nadpotliwość?

1. Data: 2007-07-05 22:18:48

Temat: nadmierne pocenie się [pośladki plecy] ? nadpotliwość?
Od: "andrew00" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich... masm takie pytanie bo obserwuje forum i widziałem już
kilka tematów o nadpotliwości.

Mój problem polega na czym podobnym generalnie jak jest cieplej to
strasznie pocą mi sie plecy i pośladki co szczególnie mi przeszkadza z
oczywistych względów... pocenie sie jest dośćobfite tak ze mam zaraz
bielizne na pośladkach całą mokrą i przy wyższych temperaturach nie idzie
nigdzie uściąść bo zaraz tyłek mokrycały i nie powiem jak to wygląda:/

czy na taki stan rzeczy moze mieć wpływ że przez kilka lat bardzo
intensywnie jezdziłem na rowerze (kolarz) a od połowy zeszłego roku
zakończyłem przygode ze sportem?

Jeśłi chodzi o gabaryty to nie jestem jakiś otyły... całkiem normalny 22
latek

2. Data: 2007-07-06 06:59:49

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrew00" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich... masm takie pytanie bo obserwuje forum i widziałem
> już kilka tematów o nadpotliwości.

Kilka razy pytałem pytających o spożycie soli kuchennej. Jak dotąd nikt nie
odpowiedział. A Ty?
S*

3. Data: 2007-07-06 23:25:53

Od: "andrew00" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sól..... hm no nie ma co ukrywać używam bardzo mało.... a to źle? jaklos w
głowie mi utkwiło :P jak kiedyś sie mówiło że sólszkodzi i tak mi zostałodo
dziś

4. Data: 2007-07-07 07:10:42

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sól..... hm no nie ma co ukrywać używam bardzo mało.... a to źle? jaklos
> w głowie mi utkwiło :P jak kiedyś sie mówiło że sólszkodzi i tak mi
> zostałodo dziś

Kiedyś nie było lodówek i prawie wszystko było konserwowane solą. Było jej
za dużo. Zalecano więc moczyć śledzie (6% soli) itp. Teraz tylko wędliny
mają około 2% soli, chleb często tylko 0,5 (dawniej do 2%). Człowiek
powinien jeść 15g NaCl plus 3g na każdy litr potu. Sport w upale wymaga do
45g soli dziennie. Zauważ że kg kiełbasy dziennie i możesz nie solić. Inne
produkty wymagają solenia.
S*

5. Data: 2007-07-07 12:04:24

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Bialek napisal:

> Człowiek
> snowiness jeść 15g NaCl plus 3g na każdy litr potu. Sport w upale wymaga do
> 45g soli dziennie. Zauważ że kg kiełbasy dziennie i możesz nie solić. Inne
> produkty wymagają solenia.

Jesuuuuu....skad Ty takie dane masz? A moze pomyliles przecinki?
Norma dla doroslego czlowieka wynosi:

optymalna: 1,5 g Na/dzien = 3,8 g/dzien NaCL (soli kuchennej)

max.: 2,3 g Na/dzien = 5,8 g/ dzien NaCl

Nie pamietam w tej chwili jak te normy wygladaja dla sportowcow, ale generalnie
uzaleznione to jest od calego skladu diety.

Ty sobie te normy sprawdz, bo jeszcze sobie zaszkodzisz, jak bedziesz takie
ilosci soli konsumowal.

6. Data: 2007-07-07 19:07:01

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu powinno być: http://www.rice.edu/~jenky/sports/salt.html

> Ty sobie te normy sprawdz, bo jeszcze sobie zaszkodzisz, jak bedziesz
> takie
> ilosci soli konsumowal.

Te Twoje 4 g/dzień to tylko dla ludzi z rekordowo sprawnym wchłanianiem
zwrotnym. Minimalna zaobserwowana ilość NaCl w moczu to około 0,2%. Mocz to
przecież przefiltrowana krew, a tam jest 1%. Organizm komfortowo pracuje gdy
nie musi odzyskiwać NaCl. Organizm może też odzyskać sól wypoconą. Trzeba
tylko zrezygnować z mycia i wymiany bielizny.
Przejrzyj dobry podrecznik fizjologii. Przestań czytać artykuły. Większość z
nich to obowiązkowe wypracowania na stopnie naukowe.
S*

7. Data: 2007-07-07 21:04:12

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Bialek napisal:

> Tu powinno być: http://www.rice.edu/~jenky/sports/salt.html

No dobrze, ale to jest strona dla sportowcow, a ja pisalem o normie ustalonej
dla ludzi zdrowych, ale nie uprawiajacych sportu czynnie.

Andrew00, ma problem z nadmiernym poceniem, ale w tej chwili juz nie uprawia
zadnego sportu.
Napisalem tez, ze nie pamietam tych norm dla sportowcow.

Ale teraz sobie juz przypomnialem i tez nie bardzo moge sie zgodzic z tym co
napisales, bowiem o ile mi wiadomo, to atleci stosuja czesciej roztwory
wodoroweglanu sodu lub specjalne plyny izotoniczne w celu uzupelniania
wypacanych mineralow i przeciwdzialania zmeczeniom miesni(neutralizacja kwasu
laktycznego)

Zalecana norma wodoroweglanu sodu, wynosi ok.300 mg/kg wagi ciala i przyjmuje
sie ten zwiazek z kilkoma szklankami wody, na 2 do 3 godz. przed cwiczeniami.

Jesli wiec zawodnik wazy np, 80 kg, to po przeliczeniu na czyste Na, bedzie tego
ok. 6,5 g.

Ale, nie bede sie z Toba spieral, bo sie tymi sprawami nie zajmuje.

> [...]
> Przejrzyj dobry podrecznik fizjologii. Przestań czytać artykuły. Większość z
> nich to obowiązkowe wypracowania na stopnie naukowe.

To nie jest moje 4 g/dzien. To sa normy ustalone przez fachowcow. Ja tylko je
tu podalem, kiedy zobaczylem co sugerujesz czlowiekowi majacemu problemy z
nadpotliwoscia.
Nie mozesz bowiem komus proponowac, az takich dawek soli, bo nie wiesz, jaki
jest powod jego nadpotliwosci. A co bedzie, jesli Cie poslucha, a nie wie o tym,
ze np. juz sie dorobil kamieni nerkowych?
Co nie jest rzadkoscia przy tego typu problemie zdrowotnym.

Ponadto przyczyn nadpotliwosci generalnej czy lokalnej, jest bardzo duzo. Jedne
sa mniej powazne, a inne bardziej. Dlatego z takimi zalecaniami za posrednictwem
grup dyskusyjnych, nalezy bardzo uwazac.

> Przejrzyj dobry podrecznik fizjologii. Przestań czytać artykuły. Większość z
> nich to obowiązkowe wypracowania na stopnie naukowe.

A "Clinical Biochemistry" - A.Gaw, R.Cowan, jest Ok?:)

Prosiles mnie w jednym z postow o podanie Ci wlasciwszych anizeli szarlatan
Kwasniewski, edukatorow z zakresu tzw. medycyny alternatywnej, komplementarnej.

Mysle, ze moge Ci polecic na poczatek :

Linus Pauling Institute Micronutrient Research for Optimum Health.

A na tej stronie znajdziesz sporo informacji o ustalonych gornych normach
spozycia sodu:

http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/minerals/sodiu
m/

Zwroc szczegolnie uwage na ten tekst:

"In 2004, the Food and Nutriton Board of the Institute of Medicine established
an upper level of sodium intake (UL) of 2.3 grams/day (5.8 grams/day of salt)
for adults based on the adverse effects of high sodium intakes on blood
pressure, a major risk factor for cardiovascular and kidney diseases (5)"

8. Data: 2007-07-08 08:38:13

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> for adults based on the adverse effects of high sodium intakes on blood
> pressure, a major risk factor for cardiovascular and kidney diseases (5)"

Wcześniej użyłeś słowa norma. Jak dotąd normy ustala się łapiąc dużą ilość
zdrowych ludzi, mierząc co się da a średnia z pomiarów staje się normą.
Każdy uczony ma prawo POSTULOWAĆ inną normę. Jest wolność słowa.
Zawartość NaCl w moczu zdrowych ludzi wynosi 1%.
Jest tu jeszcze jedna ciekawostka. Jako że wszystkie płyny pozakomórkowe
zawierają 1% NaCl a wewnątrzkomórkowe ileś tam KCl (a NaCl prawie nic) to
również w kale jest sporo NaCl. Ale tu nie ma selektywnego wchłaniania
zwrotnego sodu. Organizm wchłania więc wilgoć i pojawiają się zaparcia.
Cały czas jest mowa o ludziach zdrowych. Niedawo pisał tu ktoś ze lekarz
kazał mu ograniczyc sól do 10 gramów. Takie ograniczenie mozna (zgodnie z
podrecznikiem) stosować w domu. Ostrzejsze tylko w szpitalu (lub pod
nadzorem lekarza).

Jak widać spożycie soli może się mieścić w zakresie od 4 do 40 gramów. Co
wart jest cytowany przez ciebie tekst? Sprawdź jakie jest średnie spożycie
soli w krajach cywilizowanych.
S*

9. Data: 2007-07-08 13:51:40

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Bialek napisal:

> Wcześniej użyłeś słowa norma. Jak dotąd normy ustala się łapiąc dużą ilość
> zdrowych ludzi, mierząc co się da a średnia z pomiarów staje się normą.
> Każdy uczony ma prawo POSTULOWAĆ inną normę.

Uczony moze postulowac, ale cala grupa innych uczonych te jego postulaty
weryfikuje, aby nie dopuscic do tego, aby jakis szalony uczony zalecal
absurdalna norme dla ludzi.

Jesli natomiast chodzi o normy dla soli, to raczej nalezy ich przestrzegac,
tak jak je ustalono, bowiem przy ich ustalaniu brano pod uwage mozliwosci
eliminacyjne przede wszystkim nerek.

Nerki odgrywaja zasadnicza role w utrzymaniu rownowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Natomista jony sodu, sa skladnikiem waznego zwiazku buforujacego i nie nie mozna
sobie jesc soli (a tym samym podwyzszac poziom jonow Na) dowolnie, bez
sprowokowania w rezultacie, zaklocen calego organizmu.

Widzisz, normy w analizach medycznych, mozna porownac do pewnych regul czy
ustalen w fizyce, czy matematyce.
W matematyce bowiem punkt to punk i do niego mozna dopiero robic odniesienia.
Analogicznie jest w analizach medycznych.
Jest ustalona przez fachowcow, biochemikow norma i do niej dopiero mozna robic
odniesienia.

> Jest wolność słowa.

Wolnosc slowa np.w polityce jest nieco inna anizeli wolnosc slowa w
nauce.
Rozumiesz chyba, ze mozna dzisiaj np. twierdzic iz ziemia jest plaska, ale to
nie ma nic wspolnego z realiami.

> Zawartość NaCl w moczu zdrowych ludzi wynosi 1%.

Nie wiem po co sie upierasz przy zawartosci procentowej i to do tego akurat
soli w moczu?
W moczu oznacza sie jony, a nie sole. Normy tez sa dokladnie znane
i podaje sie je nie w procentach, tylko w mg lub mmol.

> [...]
> kazał mu ograniczyc sól do 10 gramów. Takie ograniczenie mozna (zgodnie z
> podrecznikiem) stosować w domu. Ostrzejsze tylko w szpitalu (lub pod

Dlaczego ciekawostka? Nie bardzo rozumiem, dlaczego przekierowales w tej chwili
temat na zaparcia, kiedy rozmowa zaczela sie od nadpotliwosci i norm spozycia soli?

> Jak widać spożycie soli może się mieścić w zakresie od 4 do 40 gramów. Co
> wart jest cytowany przez ciebie tekst? Sprawdź jakie jest średnie spożycie
> soli w krajach cywilizowanych.

Nie, niestety nic nie widac, ze takie spozycie soli moze byc wlasciwe dla
organizmu ludzkiego.

Ja wiem jakie jest spozycie soli, ale niestety wielu ludzi tego nie wie, wiec
to im raczej zaproponuj zinteresowanie sie problemem:)

10. Data: 2007-07-08 18:42:40

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> for adults based on the adverse effects of high sodium intakes on blood
> pressure, a major risk factor for cardiovascular and kidney diseases (5)"

To jest właśnie absurdalne i to do potegi. Nie uwzględnia ani klimatu ani
rodzaju pracy.
S*

Ślepota oka prawego a Prawo Jazdy ???
PNN i niektóre wyniki badań