nadwaga u malolata

1. Data: 2004-02-05 18:31:32

Temat: nadwaga u malolata
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jaki sposob zywienia zastosowac u 13-latka.
Jest to trudne, gdyz dojrzewa i boje sie aby w jego diecie
czegos waznego nie zabraklo. Ma nadwage okolo 10 kg. Ze wzgledu na duza wade
wzroku
zwolniony jest z lekcji WF-u , wiec odchudzanie poprzez intensywne cwiczenia
fizyczne odpada.
Jakie zywienie moge zastosowac bez szkody dla organizmu?
Dodam, ze jego tatus ma duza nadwage (ja nie) wiec chyba po nim syn ma
inklinacje do tycia.
Jak na 13-latka jest b.duzy - 178cm i okolo 80kg.
Prosze poradzcie co i jak zrobic aby jego waga spadla.

Szanna

2. Data: 2004-02-05 18:46:03

Temat: Re: nadwaga u malolata
Od: "Hafsa" <h...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> Witam!
> Jaki sposob zywienia zastosowac u 13-latka.
> Jest to trudne, gdyz dojrzewa i boje sie aby w jego diecie
> czegos waznego nie zabraklo.

Wyklucz z jego diety produkty o wysokich indeksach glikemicznych szczegoly
na stronie
http://misiczka.com/monti/monti.html

generalnie wywal z jego diety slodycze, czipsy, bulki slodkie, pączki,
napoje slodkie gazowane, soki i wiekszosc owocow, gotowana marchew,
buraczki, ryz, ziemniaki w kazdej postaci,makarony oraz wszelkie dania na
slodko-nalesniki, racuszki,placuszki, makaroniki z serem itp.
Mozesz spokojnie zastosowac MM lub Atkinsa albo DO( najlepiej gdyby na
kazdej z deit byla cala rodzina, mlodemu bedzie latwiej)
Jesli zas chodzi o ruch-ma wade wzroku, wiec na wf niech nie cwiczy, ale
moze za to chodzic na spacery szybkim marszowym krokiem, plywac,jezdzic na
rowerze( jesli nie ma przeciwskazan innych).
Do szkoly nie szykuj mu klasycznych kanapek, najlepiej gdyby zjadl sniadanie
w domu.
Nie oboawiaj sie,ze czegos mu bedzie za malo.Po prostu niech wejdzie na
diete z mala iloscia wegli.
Pozdrawiam Hafsa

--
mój adres:
hafsa[at]poczta.onet.pl

strona domowa( diety,kuchnia,hobby,galeria)
www.hafsa.republika.pl

gg 7496203 (czasem czynne)

3. Data: 2004-02-05 19:29:38

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> buraczki, ryz, ziemniaki w kazdej postaci,makarony oraz wszelkie dania na
> slodko-nalesniki, racuszki,placuszki, makaroniki z serem itp.

Sporadycznie makaron je, ziemniakow i innych produktow z listy nie je.
Jedynie soki pije.
Z owocow - pomarancze. Jak zdejma mu staly aparat ort. doloze marchewke do
gryzienia.

> Do szkoly nie szykuj mu klasycznych kanapek, najlepiej gdyby zjadl
sniadanie
> w domu.

Je w domu, a do szkoly nic nie bierze-jedynie wode.
Zastanawiam sie co ma jesc na sniadanie aby wytrzymal do 15:00.
Teraz niestety 3 kanapki je codziennie.

> Nie oboawiaj sie,ze czegos mu bedzie za malo.Po prostu niech wejdzie na
> diete z mala iloscia wegli.

O tym myslalam, ale przeciez tyle sie mowi, ze owoce sa niezbedne w
zywieniu,
szczegolnie mlodziezy.

Szanna

4. Data: 2004-02-05 19:52:33

Od: "Hafsa" <h...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

> Sporadycznie makaron je, ziemniakow i innych produktow z listy nie je.
> Jedynie soki pije.

No to co on generalnie jada?

> Je w domu, a do szkoly nic nie bierze-jedynie wode.
> Zastanawiam sie co ma jesc na sniadanie aby wytrzymal do 15:00.
> Teraz niestety 3 kanapki je codziennie.

Jersli zje jajecznice na snaidanie na masle lub boczku z odrobina chleba
ciemnego lub z chrupkim, spokojnie wytrwa do 15.00.
Najwyzej do szkoly jakiegos owoca, coby mu wegli nie zbraklo.

> O tym myslalam, ale przeciez tyle sie mowi, ze owoce sa niezbedne w
> zywieniu,
> szczegolnie mlodziezy.

To raczej warzywa sa niezbedne i to zielone.Kapusta, pietruszka zielona,
brokuly itp.
Z owocow tylko dla dodatku w diecie wit.C.
Latem jagodowe-jagody, truskawki, poziomki jezyny.
Mity duzej ilosci owocow w diecie chyba juz beda odchodzily do
przeszlosci....
Pozdrawiam Hafsa

5. Data: 2004-02-08 20:19:34

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Szanna ( n...@h...com ) wrote :
> Witam!
> Jaki sposob zywienia zastosowac u 13-latka.
> Jest to trudne, gdyz dojrzewa i boje sie aby w jego diecie
> czegos waznego nie zabraklo. Ma nadwage okolo 10 kg.

Moja 14.letnia córka stosując DO w ciągu kilku m-cy zrzuciła 10 kg. Ta dieta
jej odpowiada i była jej wyborem;)
Pzdr.
iwona

6. Data: 2004-02-08 21:12:31

Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanna <n...@h...com> napisał(a):

Zapoznaj sie z zasadami diety Montigniaca. Ostatnio ukazala sie najnowsza
jego ksiazka pt: "Obesite chez l"enfant" ( czyli po polsku: otylosc u
dzieci, nie wiem czy jest ona juz na rynku polskim).
Montigniac w tej ksiazce udawadnia, ze przyczyna otylosci u dzieci jest w
dzisiejszych czasch m.innymi "perwersyjna" natura dzisiejszej zywnosci ktora
jest "uprzmyslowiona" czyli wysokoczyszczona i przeladowana roznymi
specyfikami syntetycznymi, ktorych organizm czesto nie rozpoznaje i w
zwiazku z tym nieprawidlowo metabolizuje.
W swojej ksiazce Montiniac wysuwa hipoteze i popiera ja dowodami, z ktorej
wynika iz powodem otylosci u dzieci moze byc takze przeladowanie pozywienia
dzieci proteinami mleka krowiego i pozywienie o wysokim indeksie
glicemicznym. To wlasnie te czynniki moga prowadzic do
hiperisulinemi, ktora jest zakloceniem metabolicznym prowadzacym do otylosci.
Na zakonczenie, chcialam ci powiedziec ze dzieci aby dobrze sie rozwijaly
potrzebuja pozywienia bogatego w mineraly, witaminy,zasadnicze kwasy
nienasycone (glownie omega-3)itp. (moze poczytaj cos wiecej na ten temat)
i dobrych weglowodanow w odpowiedniej ilosci. Dieta Montiniac spelnia te
wymagania i jest naukowo potwierdzona.
Pozd. anna:-)

7. Data: 2004-02-08 22:58:36

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dieta Montiniac spelnia te
> wymagania i jest naukowo potwierdzona.
> Pozd. anna:-)

jezeli jest naukowo potwierdzona (jak twierdzisz), to dlaczego OMS nie
reaguje?

Jurek

Niedziwedzia sposoby zrzucania z wagi
JAK SZYBKO poprawić kondycję ciała po odchudzaniu?
coraz więcej grubasów przez Atkinsa... (onet)
lajkoniku... laj...! (Bardzo ważne pytania...)
Zaczyna się filM: STALOWE GARDŁA