najpierw malowanie wnętrza czy docieplenie ścian zewnętrznych ?

1. Data: 2002-08-06 09:28:05

Temat: najpierw malowanie wnętrza czy docieplenie ścian zewnętrznych ?
Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Jakis czas temu założyłem w domku okna plastikowe, przygotowałem szpalety i
ściany wewnętrzne do malowania. I już miałem się zabrać za to, ale "urodził"
się pomysł, aby w tym roku docieplić jeszcze ściany zenętrzne domu. Wiąże
się to jednak z dużymi kosztami, więc jednak nie wiem, czy się zdecyduję ze
względów finansowych. Ale zaczęły mi się nasuwać takie pytania : czy jest
sens robić remont wewnętrzny (usuwanie szpar, pęknięć, gładzenie ścian,
malowanie) _przed_ rozpoczęciem prac dociepleniowych ? Myślę, że w przypadku
zamykania okien nie miałoby miejsca przenikanie pyłów i śmieci do wnętrza,
ale jak mieszkanie zniesie np. wiercenie dziur pod dyble do przymocowania
styropianu ? Cy ściany nie popękają od drgań (nie tyle ściany :-), co
powierzchnie gładzi gipsowych czy farb) ? Domniemam, że skoro na starych
domach dociepla się ściany zewnętrzne bez konieczności późniejszego remontu
wnętrza, więc może to są niezależne prace ?

Ma ktoś jakieś doświadczenia ?

Dzięki za wszelkie rady

Arjano

1. Data: 2002-08-06 10:03:06

Od: "Harpie" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się to jednak z dużymi kosztami, więc jednak nie wiem, czy się zdecyduję

Jeśli dom aktualnie jest zamieszkiwany, ogrzewany przez zimę w dostateczny
sposób to można malować. Natomiast jeśli jest to dom nowy i nie będzie
wzimie ogrzewan do powiedzmy 15'C to nie maluj. przy docieplaniu co najwyżej
grudki styropianu mogą nalecieć do środka, ale łatwo je usunąc odkurzaczem,
nie osiadają na ścianach.

> styropianu ? Cy ściany nie popękają od drgań (nie tyle ściany :-), co
> powierzchnie gładzi gipsowych czy farb) ? Domniemam, że skoro na starych

Niezwykle nieudaczna musiała by być ekipa żeby przewiercić szianę podczas
docieplania.

Harpie

1. Data: 2002-08-06 10:45:35

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harpie" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> Niezwykle nieudaczna musiała by być ekipa żeby przewiercić szianę podczas
> docieplania.

Zapomniałem dopisac, że dom oczywiście jest zamieszkały od lat 70-tych.
Chodziło mi nie tyle o pękanie ścian czy przewiercenie siędo środka :-), ale
np. czy od drgań nie popękają np. gładzie szpachlowe na ścianach. Duże
powierzchnie, bo chcę wyszpachlować całość ścian i sufitów. Chodzi mi o
takie mikropęknięcia czy zarysowania. ściany zewnętrzne pokryte sa b. twarda
cyklina (chyba tak to się nazywa) z kamyczkami, nie objedzie sie zapewne bez
wiertarki udarowej, stad moje obawy.

pozdr

Arjano

1. Data: 2002-08-06 11:43:59

Od: "Harpie" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniałem dopisac, że dom oczywiście jest zamieszkały od lat 70-tych.
> Chodziło mi nie tyle o pękanie ścian czy przewiercenie siędo środka :-),
ale
Dobra gładź gipsowa nie odpadnie. Gdyby jednak odpadła, to zn że jest coś z
nią nie tak i lepiej żeby odpadła od razu. W przypadku starych,
przetłuszczonych powłok, lakierów, emali gładź może słabo przylegać do
podłoża wówczas może odpaść przy najróżniejszych okazjach (nagła zmiana
wilgotności, temperatury, oprzesz się o ścianę, wibracja). Lepiej zapoznać
sięz tematemi: odtłuszczanie, podkład pod gładź. Są takie fajne farby z
piaskiem bardzo silnie wiążące do różnego podłoża, dzięki nim można np kłaść
kafelki na lamperię. Ja np. zamalowałe metalowe emaliowane rozdzielnie CO
pod kolor ścian po uprzednim zagruntowaniu takim czymś i delikatna struktura
piasku wygląda jak ściana. Być może pod gładź gipsową też można by tego
użyć.

> takie mikropęknięcia czy zarysowania. ściany zewnętrzne pokryte sa b.
twarda
Nigdy nie słyszałem o takim problemie. Dziury pod kołki wierci się wiertłem
8-12 mm w zależności od grubości docieplenia. Nie wytwarza to znaczących
wibracji.

A tak od siebie to nie lubię gładzi gipsowych - ale o gustach przecież się
nie dyskutuje.

Harpie

ława narozna do kuchni
Czyszczenie - rysowanie (wanna, kuchenka, zlew)
sprzedam dom 200m2 , 2-kondygnacyjny, podpiwniczony, strych, ogród
internet ??
Zmywarka - ciepła czy zimna woda