nawilżacz do powietrza

11. Data: 2006-10-24 13:37:15

Temat: Re: nawilżacz do powietrza
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

nizsza temperatura -- mniejsza wilgotnosc bezwzgledna

wdmuchujesz to powietrze do cieplego i masz rowniez mniejsza
wilgotnosc wzgledna (w wiekszej temperaturze da sie
utrzymac wiecej wody) wilgotnosc bezwzgledna ta sama (bo
ma taka sama ilosc wody w sobie -- przyszlo z zewnatrz).

samo ogrzewanie nie wysusza powietrza (ilosc wody w powietrzu pozostaje
bez zmian -- oczywiscie w zamknietym pomieszczeniu) -- spada
wilgotnosc wzgledna,
mozna by powiedziec ze to wietrzenie powoduje wysuszanie powietrza --
doprowadza powietrze zimne, wiec z mniejsza iloscia wody w sobie.

siedzac w pokoju, gotujac dodajemy wody do powietrza (parowanie).

oczywiscie wietrzenie doprowadza SWIEZE powietrze

pozdrawiam WM

12. Data: 2006-10-24 14:37:15

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał

> nizsza temperatura -- mniejsza wilgotnosc bezwzgledna

No dobrze, już dobrze... Przyznaję się do niewiedzy :)
Moje 'wnioski' wynikały z faktu, że tak samo lepiej się czuję w wywietrzonym
pomieszczeniu jak w tym 'nawilżonym' przez urządzenie.

Pozdro,
M.

13. Data: 2006-10-24 15:10:57

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nowe ultradźwiękowe są dość drogie, ale na allegro można kupić za
> całkiem rozsądne pieniądze używańce, kupiłem takiego Bionaire'a za
> jakieś 1/4 sklepowej ceny i bardzo sobie chwalę.

Tzn. mozna lac wode kranowe i nic sie nie dzieje? Jak dlugo juz
eksploatujesz?
Jak jest z poborem energii, na aukcji pisze, ze 400W (???)

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

14. Data: 2006-10-24 15:27:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow <a...@n...gazeta.pl> wrote:

> Tzn. mozna lac wode kranowe i nic sie nie dzieje? Jak dlugo juz
> eksploatujesz?

Ja dość krótko, ale w instrukcji pisze, żeby lac kranówę i
jedynie regularnie filtr zmieniać. Do zbiornika tego mojego
nawilżacza 7l wody wchodzi, więc lanie przegotowanej by
skomplikowane było :-)

> Jak jest z poborem energii, na aukcji pisze, ze 400W (???)

Niemożliwe, chyba się jedno zero za dużo dodało, wieczorem
sprawdzę ile pobiera ten mój, ale raczej 40 niż 400

J.

15. Data: 2006-10-24 15:33:13

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja dość krótko, ale w instrukcji pisze, żeby lac kranówę i jedynie
> regularnie filtr zmieniać. Do zbiornika tego mojego nawilżacza 7l wody
> wchodzi, więc lanie przegotowanej by skomplikowane było :-)

Filtr do kupienia w Polsce i jak czesto wymiana? Do nawilzacza, ktory mam
teraz (poniemiecki) trzeba lac destyl., a i filtr nieosiagalny :-/

Z.

16. Data: 2006-10-24 16:53:52

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow <a...@n...gazeta.pl> wrote:

> Filtr do kupienia w Polsce i jak czesto wymiana?

Nawilżacz Bionaire jest sprzedawany w wielu naszych sieciach,
więc i z filtrem nie powinno być problemów. Czy faktycznie nie
ma - nie wiem, bo jeszcze nie zmieniałem, ale mam wrażenie, że
takie same na oko filtry widziałem w "Euro".

A i sprawdziłem - moc pobierana: 34W

J.

17. Data: 2006-10-28 07:49:34

Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawiżacze powietrza przydają się zwłaszcza w zimie, kiedy grzeją kaloryfery
i powietrze w mieszkaniach jest przesuszone. Od zeszłej zimy go używamy, co
prawda nie codziennie, ale lepiej się oddycha i śluzówka nosa się tak nie
wysusza. Najlepiej dodawać wodę destylowaną, są też takie, do których można
dodać olejki aromatyczne i jeszcze dodatkowo ładnie pachnie.

Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Nie jestem pewien czy to się tak nazywa. Działa tak, że zamienia wodę w
> parę i generuje jakieś ujemne ładunki. Podłączane do prądu. I niedrogo
> kosztuje.
>
> Czy to ma sens? Działa jakoś dobrze na powietrze w domu? Ktoś tego używa?

Problem ze zmywarką Siemens
Pewien aspekt prawdzenia mieszkania przed kupnem...
problem z grzejnikiem/nietypowe
projekty domów - indywidualne - szukam
Tovik Ikea - komoda i instrukcja