nerw wzroku

1. Data: 2004-01-19 09:58:46

Temat: nerw wzroku
Od: "Paula" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry mam pytanie.

Jak pani okulistka moze rozpoznac zapalenie pozagalkowe nerwu wzrokowego?
Badajac dno oka?

I jeszcze jedno od tygodnia w kaciku oka (nie przy nosie ale po drugiej
stronie) mam taki bialy "osad". Co to moze byc?

Bede wdzieczna za kadza odpowiedz. Pozdrwaiam PAula

2. Data: 2004-01-19 17:32:59

Temat: Re: nerw wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paula" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzien dobry mam pytanie.
>
> Jak pani okulistka moze rozpoznac zapalenie pozagalkowe nerwu wzrokowego?
> Badajac dno oka?

Tak, badajac dno oka, zbierajac wywiad oraz zlecajac dodatkowe badania
diagnostyczne - np badanie pola widzenia i RTG celowane na kanaliki optyczne
( w zaleznosci od trudnosci diagnozy ).

> I jeszcze jedno od tygodnia w kaciku oka (nie przy nosie ale po drugiej
> stronie) mam taki bialy "osad". Co to moze byc?
> Bede wdzieczna za kadza odpowiedz. Pozdrwaiam PAula

Trudno odpowiedziec, bo opis jest bardzo niedokladny. Proponuje badanie
okulistyczne, bo to jednak trzeba zobaczyc.

casus
spec. ch. oczu

pogorszenie wzroku
HCV 3