pogorszenie wzroku

1. Data: 2004-01-19 08:44:04

Temat: pogorszenie wzroku
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zmienilem szkla w okularach na mocniejsze (jestem krótkowidzem). Widze lepiej
na dal, ale przed komputerem jest gorzej - w poprzednich widzialem klawiature i
ekran z bliska, teraz musze sie oddalic na okolo 70cm aby zobaczyc. Prosze o
rade czy to normalne zjawisko, czy szukac innych szkieł?
Pozdrawiam, Marek

2. Data: 2004-01-19 08:50:27

Temat: Re: pogorszenie wzroku
Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...onet.pl,
Użytkownik <k...@p...onet.pl>:
> [...]
> widzialem klawiature i ekran z bliska, teraz musze sie oddalic na
> okolo 70cm aby zobaczyc. Prosze o rade czy to normalne zjawisko, czy

Czy "52" to Twoj rok urodzenia? Jesli tak, to jest to calkowicie normalne.
Mozesz stosowac slabsze okulary do komputera, czytania i robot z bliska, ew.
ogolnie po domu, a mocniejsze do TV i na dwor.

--
Robert

3. Data: 2004-01-19 13:43:24

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mozesz stosowac slabsze okulary do komputera, czytania i robot z bliska, ew.
> ogolnie po domu, a mocniejsze do TV i na dwor.

Dzieki za odpowiedz. Wiek sie zgadza. Okulista powiedzial mi, ze bede lepiej
widzial przy komputerze w nowych okularach, nawet zapisal mi szkla z
antyrefleksem ale kupilem zwykle. Prosze o opinie czy po ewentualnej laserowej
korekcji wzroku bede widzial podobnie jak teraz w nowych mocniejszych
okularach - na dal swietnie, a przy komputerze zle (bede sie musial odsuwac)?
Pozdrowienia, Marek

4. Data: 2004-01-19 14:13:58

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...onet.pl,
Użytkownik <k...@p...onet.pl>:

> [...]
> w nowych mocniejszych okularach - na dal swietnie, a przy komputerze
> zle (bede sie musial odsuwac)? Pozdrowienia, Marek

Zakladajac prawidlowo przeprowadzony zabieg bez komplikacji bedziesz widzial
mniej wiecej tak jak w jakichs JEDNYCH okularach. Jaka dokladnie to bedzie
korekcja, mozesz ustalic z okulista kwalifikujacym do zabiegu. Wybor moze
zalezec od Twojego trybu zycia, wykonywanego zawodu, ktore widzenie jest dla
Ciebie wazniejsze - do blizy czy do dali.
Jest tak, ze z wiekiem fizjologicznie maleje zdolnosc oka do "przestrajania"
sie, zatem nie mozna osiagnac ostrego widzenia z bliska i daleka
jednoczesnie.

I tak np. jesli pracujesz glownie do blizy, nie prowadzisz samochodu, to
mozesz sobie zrobic niedokorekcje - lekkie minusy - i bedziesz widzial z
bliska dobrze, a do dali bedziesz zakladal dodatkowe (juz cieniutkie)
okularki.
A jesli widzenie do dali jest wazne, np. duzo prowadzisz, to celujesz w
pelna korekcje, a do blizy potrzebujesz dodatkowe okulary plusy, tak jak
Twoi rowiesnicy bez wady wzroku.

Z tych dwoch powyzej, opcja pierwsza to mniejsza ingerencja lasera, nieco
korzystniejsza w niektorych przypadkach (moze miec znaczenie przy widzeniu w
nocy) - to zalezy od parametrow wady i rogowki.

No i jeszcze jest jedna opcja - planowana anizometropia: jedno oko sluzy
bardziej do dali, drugie do blizy. Wtedy mozna sie obejsc bez okularow, ale
wada tego rozwiazania jest nieco uposledzone postrzeganie glebi. Zanim bys
sie na to zdecydowal, konieczny okres probny w soczewkach, aby zobaczyc, jak
tolerujesz. Niektorzy sobie bardzo chwala, inni nie.

--
Robert

5. Data: 2004-01-19 17:28:23

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niezaleznie od tego co napisal Robert:
nalezy wogole gleboko sie zastanowic nad sensem laserowej korekcji wzroku w
tym wieku. Po pierwsze moga byc poczatkowe zmiany w soczewkach, co przy
metodzie LASIK dyskwalifikuje, po drugie nalezy bardzo dokladnie zbadac i
wykluczyc jaskre, a po trzecie - na jaka ostrosc ustawic widzenie. Nie
wszyscy toleruja roznowzrocznosc.

casus

6. Data: 2004-01-19 22:08:46

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widzial przy komputerze w nowych okularach, nawet zapisal mi szkla z
> antyrefleksem ale kupilem zwykle. Prosze o opinie czy po ewentualnej

w tym wieku krotkowzrocznosc nie powinna postepowac. conajmniej dziwne to
nie ?
za duzo pracy z bliska widocznie. Zalatw sobie o 1 - 1.5 dioptrii slabsze do
komputera i do czytania. Bez antyrefleksu to moim zdaniem morderstwo dla
oczu. Po 5 minutach lzawie i nie idzie nic robic.

7. Data: 2004-01-19 22:19:29

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

buhkf8$e1o$...@i...gazeta.pl,
Mosley Hicks <m...@g...NOSPAM.pl>:

> w tym wieku krotkowzrocznosc nie powinna postepowac. conajmniej
> dziwne to nie ?

Wcale nie - OIMW wlasnie w starczowzrocznosci przy wysilonej pracy do blizy
bez (wlasciwej) korekcji moze powstac/utrwalic sie (dodatkowa) skladowa
krotkowzroczna.

> Bez antyrefleksu to moim zdaniem
> morderstwo dla oczu. Po 5 minutach lzawie i nie idzie nic robic.

Moze i lzawisz, ale nie uogolniaj :)

--
Robert

8. Data: 2004-01-19 22:21:56

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> komputera i do czytania. Bez antyrefleksu to moim zdaniem morderstwo dla
> oczu. Po 5 minutach lzawie i nie idzie nic robic.

a kto mowi, ze postepuje?
korekte do blizy mozna zastosowac - proponuje nie 1-1,5 dpt, ale wg badania
lekarza okulisty. Na pale to mozna ziemniaki zbierac, a nie doradzac, ile
dioptrii bez badania wsadzic!!!
Antyrefleks do komputera - przy wadzie wzroku wskazany.
A Tobie oczy lazawia nie dlatego, ze nie masz AR, tylko ze Ci spojowy
wysychaja - to juz powinienes sie z tej listy nauczyc na pamiec.

casus

9. Data: 2004-01-19 23:26:05

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Antyrefleks do komputera - przy wadzie wzroku wskazany.
> A Tobie oczy lazawia nie dlatego, ze nie masz AR, tylko ze Ci spojowy
> wysychaja - to juz powinienes sie z tej listy nauczyc na pamiec.

AR powinien byc jako 'default' juz obowiazkowo tak jak jest UVA. Przez
pomylke zrobili mi drugie okulary bez AR i to byl po prostu koszmar. Na
szczescie reklamowalem to, wymienili szkla i jest OK. Mysle ze lzawienie
bylo spowodowane rozpraszaniem sie wzroku na odbicie oczu w okularach i inne
odbicia.

10. Data: 2004-01-19 23:33:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczescie reklamowalem to, wymienili szkla i jest OK. Mysle ze lzawienie
> bylo spowodowane rozpraszaniem sie wzroku na odbicie oczu w okularach i

dawniej nie bylo AR i oczy lzawily, dzisiaj jest AR i oczy dalej lzawia.
AR nie jest na odbicie oczu w okularach, tylko tlumienie odbic od monitora
oraz koncentrowanie swiatla.

casus

HCV 3
Badanie ogólne organizmu.