pogorszenie wzroku

11. Data: 2004-01-20 10:37:54

Temat: Re: pogorszenie wzroku
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> dawniej nie bylo AR i oczy lzawily, dzisiaj jest AR i oczy dalej lzawia.
> AR nie jest na odbicie oczu w okularach, tylko tlumienie odbic od monitora
> oraz koncentrowanie swiatla.
>
> casus

Jeszcze prosze na o rade jak mam dobrac wlasciwe szkla do pracy na komputerze
(na jaka odleglosc od monitora, antyrefleks to juz wiem ze wskazany, czy
cylinder tez powinien byc, i co jeszcze jest wazne)i ew. do czytania (teraz
czytam bez okularow). Bo wiem ze bez tej wiedzy przyjde do okulisty i wezme co
mi zasugeruje, a potem stwierdze ze jest zle.
Marek

12. Data: 2004-01-20 16:28:28

Od: "jp" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> AR nie jest na odbicie oczu w okularach, tylko tlumienie odbic od monitora

Z drugim zdaniem nie zgodziłbym się do końca. Antyrefleks na soczewkach jest po
to, żeby tłumić odbicia światła od powierzchni soczewek (pracujących także jako
powierzchnie zwierciadlane). Odbicia są przyczyną powstawania obrazów widm,
zakłócających percepcję obserwowanego obrazu. Przykładem mogą byc źródła światła
znajdujące się z tyłu głowy, których obrazy odbite od powierzchni soczewki
nakładaja się na obraz obserwowany. Odbicie własnych oczu i powiek może być
również widoczne szczególnie wtedy, gdy twarz jest dobrze oświetlona od przodu,
i gdy obserwuje się ciemniejsze przedmioty.
Dodatkowo AR zwiększa jasność obserwowanych przez okulary obiektów np. monitora.
W sumie otrzymuje się bardziej kontrastowy i wyraźniejszy obraz.
Samo zmniejszenie odbić od monitora można osiągnąć stosując jakiś filtr
polaryzacyjny, który dodatkowo też jest powlekany AR.
Poza tym zgadzam się, że zamówienie soczewek z AR jest jak najbardziej zasadne
szczególnie przy szkłach o podwyższonym współczynniku załamania (to już chyba
standard).
jp

13. Data: 2004-01-20 16:51:47

Temat: Re: pogorszenie wzroku a okulary do komputera.
Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cylinder tez powinien byc, i co jeszcze jest wazne)i ew. do czytania
(teraz
> czytam bez okularow). Bo wiem ze bez tej wiedzy przyjde do okulisty i
wezme co

ja jako inzynier moge powiedziec ze do komputera to bedzie prawdopodobnie
srednia miedzy tym w czym chodzisz a czytasz (0 D) czyli orientacyjnie od
1/2 do 3/4 roznicy miedzy moca do chodzenia a 0 D. Ale jak pisal Casus
trzeba to dobrac indywidualnie. I od razu pros o AR na recepcie.
Na ogol okulisci niedokladnie i szybko badaja i trzeba im wyluszczyc do
czego nam te okulary potrzebne a pożółkły kartonik (wiekszosc chyba pamieta
czasy wczesnego Gierka) z literami do czytania to troche kiepska pomoc i
kiepska czcionka w tym momencie. Najlepiej jak znajdzie sie troche dalej od
zasiegu reki (ok. 10cm wiecej). Lepiej cos wydrukowac w Courier New i wtedy
testowac wzrok.

14. Data: 2004-01-20 19:40:25

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał:

> pożółkły kartonik (wiekszosc
> chyba pamieta czasy wczesnego Gierka) z literami do czytania

tablica Snellena (ten zolty "kartonik" o ktorym mowisz) nadal jest
stosowany do badan.

> troche kiepska pomoc i kiepska czcionka w tym momencie. Najlepiej jak
> znajdzie sie troche dalej od zasiegu reki (ok. 10cm wiecej). Lepiej
> cos wydrukowac w Courier New i wtedy testowac wzrok.

wez pod uwage, ze wymiary czcionek nie sa przypadkowe, tylko obliczone i
dobrane. tablice Snellena, oprocz liter, moga zawierac takze inne elementy,
ktorych kssztaly, wyglad, itp nie jest przypadkowy. testy "lepiej cos
wydrukowac" moga sluzyc jedynie do porownywania wzroku, a nie do
miarodajnego badania...

--
Psychik
howuser&userid=360448

15. Data: 2004-01-20 20:43:39

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktorych kssztaly, wyglad, itp nie jest przypadkowy. testy "lepiej cos
> wydrukowac" moga sluzyc jedynie do porownywania wzroku, a nie do

zauwaz ze na monitorze mamy glownie ostre czcionki chyba ze sobie je
zmienimy a te tablice Snellena maja czcionki troche grubsze, nierownomierne
co uniemozliwa na przyklad dokladne dobranie kąta np. w korekcji
cylindrycznej przy okularach do czytania. Grube linie zawsze beda wyraznie
widoczne ale cienkie juz niestety nie.

16. Data: 2004-01-20 21:23:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co uniemozliwa na przyklad dokladne dobranie kąta np. w korekcji
> cylindrycznej przy okularach do czytania. Grube linie zawsze beda wyraznie

bzdura
casus

17. Data: 2004-01-20 21:34:55

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> nierownomierne
>

> bzdura
> casus

na monitorach to ja sie znam jednak lepiej.

18. Data: 2004-01-20 22:12:23

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na monitorach to ja sie znam jednak lepiej.

niewykluczone, ze na monitorach... ;-)

Psychik
howuser&userid=360448

19. Data: 2004-01-20 22:45:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyraznie

> na monitorach to ja sie znam jednak lepiej.

nie przecze. Ale na medycynie na pewno nie, wiec odpusc. Pomijam, ze
cylindry i Snellen maja do monitora tak blisko jak Lwow do Warszawy.

casus

HCV 3
Badanie ogólne organizmu.
[OT] Poszukuję książki