nie jedzcie mięsa

11. Data: 2017-08-08 19:59:13

Temat: Re: nie jedzcie mięsa
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 19:41 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Ja skończę wtedy gdy ja skończę.

Już biorę czipsy!

I jak - podzielisz się wreszcie tym obiecanym przepisem na
dziesięciodniowy zapas jajek na twardo?
Może inni też będą chcieli przyoszczędzić na jedzeniu?
Poprawisz świat!!!

Ja odwdzięczę się przepisem na "tysiącletnie" jaja według Pospieszyńskiej.

--
Trefniś

12. Data: 2017-08-08 20:00:42

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> Poprawisz świat!!!
>
> Ja odwdzięczę się przepisem na "tysiącletnie" jaja według Pospieszyńskiej.

Czyli temat baranów zakończyliśmy :-) ok.

EOT

13. Data: 2017-08-08 20:07:40

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 20:00 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Czyli temat baranów zakończyliśmy :-) ok.
>
> EOT

Proponowałem temat bardziej ci bliski - braki jajeczne.
I znowu zrobisz z gęby cholewę?

--
Trefniś

14. Data: 2017-08-09 01:47:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:

> Czyli temat baranów zakończyliśmy :-) ok.

Póki się odzywasz, baranie, ten temat trwa.

15. Data: 2017-08-09 01:56:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:
> (...)
> Rośliny są oczywiście istotami żywymi. Zwierzęta jednakże wyposażone są
> w system nerwowy

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/249996,Naukow
cy-odkryli-pamiec-i-system-nerwowy-roslin

> oraz dysponują ograniczoną zdolnością do myślenia,
> czego są pozbawione rośliny. Dlatego zwierzęta krzyczą i płaczą kiedy są
> zabijane, rośliny nie.(...)"

Nie - bo tak?

https://www.granicenauki.pl/czy-marchewka-placze-gdy
-jest-siekana-do-rosolu-25943

16. Data: 2017-08-11 20:38:20

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "Jivanmukta" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Czy uważasz, że życie które wyposażone jest w system nerwowy
> jest w jakiś sposób cenniejsze od życia bez układu nerwowego?
> Uzasadnij dlaczego akurat fakt posiadania układu nerwowego
> jest dla Ciebie kluczowy w tej decyzji? Potrafisz?

Zwierzęta cierpią, rośliny nie, dlatego Bóg zezwala na jedzenie roślin a
zwierząt nie.
Poza tym uważam osoby obojętne na cierpienie zwierzą za sk******ów.
Takie jest moje uzasadnienie.

17. Data: 2017-08-12 03:13:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:

> Zwierzęta cierpią, rośliny nie

Przyznajesz tylko zwierzętom prawo do cierpienia, bo ich cierpienie jest
podobne do twojego i potrafisz je współodczuwać, wyobrazić sobie.
W ocenie, kto cierpi, a kto nie, nie masz żadnych argumentów poza
rzutowaniem WŁASNEGO cierpienia.

Cierpi każda istota żywa i każda cierpi NAJBARDZIEJ - bo to JEJ cierpienie.

18. Data: 2017-08-12 16:28:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zwierzęta cierpią, rośliny nie, dlatego Bóg zezwala na jedzenie roślin a
> zwierząt nie.

Boga nie mieszałbym do naszej dyskusji... tylko wprowadza to
duże zamieszanie, odwraca uwagę od sedna sprawy... To raz.

Dwa - pytałem raczej o to jak Ty CENISZ życie zjadanej istoty.
W przypadku marchewki czy orzecha POZBAWIASZ żywą istotę życia.
Jakoś wydawało mi się, że nie chcesz zabijać zwierząt bo cenisz ich życie
bardziej niż życie roślin. Czy niewłaściwie interpretuję Twoją postawę?

Czy życie krowy jest cenniejsze od życia komara lub od życia marchewki?
A jeśli tak, to jaka jest hierarchia? Może życie komara jest cenniejsze
od życia krowy? A może jednakowo ważne są wszystkie żywe istoty?

No i jeszcze z jakiegoś powodu uniknąłeś odpowiedzi na drugie, moim
zdaniem bardzo ważne pytanie, powtórzę je tutaj:

> Czy unieruchomienie w jakiś sposób funkcji tego układu nerwowego
> tuż przed uśmierceniem zwierzęcia i uniknięcie tego "krzyku i płaczu"
> sprawiłoby już że nie miałbyś oporów tak jak nie masz w przypadku
> uśmiercania marchewki czy selera?

Zastanowiłeś się nad tym?

> Poza tym uważam osoby obojętne na cierpienie zwierzą za sk******ów.
> Takie jest moje uzasadnienie.

Tu się zgadzamy. I nie jest mi obojętne cierpienie zwierząt.
Nie jest mi też obojętne niszczenie bez powodu roślin, drzew, kwiatów.
Ale moim zdaniem to jest już inny trochę temat... zrozumiesz jak
zastanowisz się jednak nad moim pytaniem które pominąłeś wcześniej.

19. Data: 2017-08-13 00:49:40

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-11 o 20:38, Jivanmukta pisze:

> Zwierzęta cierpią, rośliny nie, dlatego Bóg zezwala na jedzenie roślin a
> zwierząt nie.
Ja się tylko zastanawiam dlaczego Jezusowi składano baranka w ofierze i
dlaczego on go wziął.
Mimo wszystko nie podoba mi sie wiele rzeczy.

> Poza tym uważam osoby obojętne na cierpienie zwierzą za sk******ów.
> Takie jest moje uzasadnienie.
Też tak uważam.

--
animka

20. Data: 2017-08-13 01:19:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Ja się tylko zastanawiam dlaczego Jezusowi składano baranka w ofierze i
> dlaczego on go wziął.

Gadasz głupoty aż trudno czytać. Od czasu Jezusa nie ma ofiar ze zwierząt.
Jezus ofiarował SIEBIE za nas.

żywność a charakter
Re: FREE CLASSIFIEDS
Smaki