niedobór immunoglobuliny A

1. Data: 2009-11-11 17:14:22

Temat: niedobór immunoglobuliny A
Od: Joanna Pol <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
jak zdiagnozować, leczyć i sprawdzić czy się ma niedobór
immunoglobuliny A? od dzieciństwa często choruję i mam alergię na
wiele rzeczy.
dziękuję z góry

2. Data: 2009-11-12 10:11:00

Temat: Re: niedobór immunoglobuliny A
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Pol" <j...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

> [...]

Akurat alergie dotyczą najczęściej immunoglobuliny E, immunoglobulina A
występuje np w przewodzie pokarmowym, na skórze etc. Sprawdzić można ale
jest to skomplokowane i myślę, że ogólny poziom i tak nic nie powie.
--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-11-12 11:03:16

Od: Digit <d...@p...bez.spamu.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Nov 2009 11:11:00 +0100, Jarosław Kazimierz Grzyb napisał(a):

> [...]
> występuje np w przewodzie pokarmowym, na skórze etc. Sprawdzić można ale
> jest to skomplokowane i myślę, że ogólny poziom i tak nic nie powie.

Czesciowo sie nie zgodze, niedobor igA moze byc przyczyna reakcji
alergicznych z powodu zwiekszonej przepuszczalnosci blon sluzowych (np blon
ukladu pokarmowego)dla alergenow, najczesciej sa reakcje malo specyficzne
tzn bardzo wiele pokarmow moze wywolac te reakcje - wyglada to tak jakby
sie mialo alergie na bardzo wiele produktow. Reakcja alergiczna to z tego
co wiem najczesciej atopowe zapalenie skory, moga tez wystepowac przewlekle
biegunki - ale to glownie w niedoborach u dzieci, Jak jest u doroslych -
nie wiem. I poziom igA lacznie z poziomami innych przeciwcial (igG i igA)
moze pomoc ustalic czy wlasnie niedobory immunologiczne sa przyczyna takich
problemow.Poziomy przeciwcial we krwii mozna zbadac w wielu miejscach,
wnioski z takich badan powinien jednak wyciagac lekarz. mozna o tym
poczytac np tu:
http://www.almamedia.com.pl/pliki/PW/2000/3/PW_2000_
3_141.pdf
pozdrawiam