normalne życie

1. Data: 2000-06-26 11:11:27

Temat: normalne życie
Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Do tego, aby zyć normalnie, trzeba miec wiele odwagi"
S.A.Kierkegaard

co o tym sądzicie?
Dlaczego to pozornie absurdalne stwierdzenie tak często sprawdza się w
życiu?

Filipowski

1. Data: 2000-06-26 12:06:46

Temat: Re: normalne życie
Od: n...@g...pl (NoFacjta) szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego abusrdlane?
Mi wydaje się ono wrecz oczywiste!

Każdego dnia człowiek podejmuje minej lub bardziej ważne decyzjie które
mogš zaważyć na całym życiu. Czy można podjać jakś ważnš decyzjie będšc
pozbawinym odwagi. Nie mówišc już o podjęciu jakiegoś ryzyka.
Reasumujšc normalne życie jest pełne połapek, niespodzinek i wielkich
przykorości aby z nimi walczyć, staiwiać im czoła trzba mieć bardzo bardzo
wiele odwagi!

Pozdrawiam!
NF

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-06-26 13:43:47

Temat: Odp: normalne życie
Od: "Coenve" <s...@c...ci.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> S.A.Kierkegaard
>
> co o tym sądzicie?
> Dlaczego to pozornie absurdalne stwierdzenie tak często sprawdza się w

Nie chciałbym niczego tutaj spłycać, ale nie wydaje ci się, że cały myk
polega na niezbyt jasnym znaczeniu "normalnego życia". Każde życie jest
inne, które jest normalne?

Oczywiście możesz za "normalne" przyjąć np. życie konformisty (nie oceniam,
tylko słowo jest wygodne), który uczęszcza do szkoły podstawowej, średniej,
kończy studia, żeni się (wychodzi za mąż), zbiera na samochód, pracuje,
wyjeżdża z rodziną na wczasy... Przyznaję się, nie wiem o jaką odwagę chodzi
jeśli przyjąłbyś takie znaczenie.

1. Data: 2000-06-26 19:51:30

Od: "Ula" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ptaszek Filip <w...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:zTG55.54258$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
> S.A.Kierkegaard
> co o tym sądzicie?
> Dlaczego to pozornie absurdalne stwierdzenie tak często sprawdza się w

Zyjemy wsrod ludzi i bez wzgledu na pozycje spoleczna czy status materialny
pragniemy piac sie wzwyz. Chcemy byc lubiani... popularni i zamozni...
Czesto usilujemy osiagnac to podporzadkowujac swoje idealy - idealom innych.
Ludzi, ktorzy zyja po swojemu ("normalnie") nazywamy outsiderami,
nieprzystosowanymi... Dazymy za wszelka cene do dobrobytu, styl amerykanski
jest nam coraz blizszy... konsumpcjonizm staje sie naszym nadrzednym celem,
drogowskazem! Dlatego wlasnie potrzebujemy wiele odwagi, by zyc po swojemu
(czasem moze narazajac sie na obmowe, czy krytyczne spojrzenia), wbrew
propagowanym wzorcom... czyli zyc NORMALNIE.

pozdrawiam cieplo
Ula

1. Data: 2000-06-26 21:09:14

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ula <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8j8bp6$9...@l...man.rzeszow.pl...

S.A.Kierkegaard
A jakie mamy inne wyjscie?

> [...]
> (czasem moze narazajac sie na obmowe, czy krytyczne spojrzenia), wbrew
> propagowanym wzorcom... czyli zyc NORMALNIE.

Czyli normalnie to zgodnie z soba? Takie to proste a tyle krzyku o zwykła
cywilna odwagę?
Ciesze sie, ze ja zyje normalnie.
Pozdrawiam Val.

1. Data: 2000-06-26 21:24:48

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Ptaszek Filip wrote in message ...
>"Do tego, aby zyć normalnie, trzeba miec wiele odwagi"
> S.A.Kierkegaard
>
>co o tym sądzicie?

Ja bym powiedzial, ze to odnosi sie do nienormalnych.:-)))

jakub

1. Data: 2000-06-26 21:36:58

Od: "Ptaszek Filip" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chciałbym niczego tutaj spłycać, ale nie wydaje ci się, że cały myk
> polega na niezbyt jasnym znaczeniu "normalnego życia".

Pewnie. To pojęcie względne, masz rację.
Każdy po swojemu rozumie "normalne życie", ale mi chodzi o to, że większości
osób trudno jest postępować tak, jak chciałyby. Czyli tak, jak zakładają, że
jest "normalnie". Bo często napotkają przeciwności losu, komentarze i
nieprzychylne reakcje otoczenia.
Trudno powiedzieć, jak autor sentencji - kolega Kiekegaard - rozumiał
znaczenie "normalnego życia", ale uważam, że ma cholerną rację i zastanawiam
się jakie są tego przyczyny.

> [...]
> kończy studia, żeni się (wychodzi za mąż), zbiera na samochód, pracuje,
> wyjeżdża z rodziną na wczasy... Przyznaję się, nie wiem o jaką odwagę

Choćby o taką, że aby skończyć studia, zebrać na samochód, pracować, trzeba
niejednokrotnie (bo znowu nie zawsze, nie ma co przesadzać) podejmować
ważne, trudne decyzje i rezygnować z innych, na pewno ciekawszych i lepszych
rzeczy. To jest dokładnie to, co powiedział (-a?) NoFacjta.
No i nie ukrywajmy - nie każdego na to stać.

Ptak Fylyyp

1. Data: 2000-06-26 22:05:28

Od: "Coenve" <s...@c...ci.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Trudno powiedzieć, jak autor sentencji - kolega Kiekegaard - rozumiał
> znaczenie "normalnego życia", ale uważam, że ma cholerną rację i

Jeżeli tak chcesz to rozumieć, nie bardzo rozumiem nad czym tu się
zastanawiać. Złożoność życia socjalnego jest tak ogromna, że naprawdę
dziwienie się dlaczego ciągle spotykamy się z czymś czego nie zdołaliśmy
przewidzieć jest ... dziwne?

> [...]
lepszych
> rzeczy. To jest dokładnie to, co powiedział (-a?) NoFacjta.
> No i nie ukrywajmy - nie każdego na to stać.

Tzn. nie każdego stać na co? Na trudne decyzje? Każdy przed nimi staje. Na
samochód, dom? Prawda, nie każdego.

remigiusz odezwij sie
fucking all
Uzależnienie od Internetu.