obecny patriotyzm

1. Data: 2006-11-11 14:00:40

Temat: obecny patriotyzm
Od: Nedian <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zastanawiam się, a oczywiście dzisiejszy dzień bardzo do tego zachęca,
czy istnieją jeszcze ludzie, którzy potrafiliby poświęcić swoje życie w
obronie kraju?
Czy wówczas, tzn na przykład podczas II wojny światowej, było to
wynikiem edukacji (także tej w domu, rozmowy o historii Polski itd.),
zjednoczenia z ojczyzną, która nie tak dawno odzyskała niepodległość? A
może na agresję wroga odpowiada się po prostu agresją, niezależnie od
naszych głębszych przekonań? Tzn, nawet jeśli jestem wbrew walce lub
zupełnie nie interusuje mnie los państwa jako takiego, to jednak zawsze
odpowiem siłą na atak na moich najbliższych?

Nedian

2. Data: 2006-11-11 16:13:54

Temat: Re: obecny patriotyzm
Od: "superbohater" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Zastanawiam się, a oczywiście dzisiejszy dzień bardzo do tego zachęca,
> czy istnieją jeszcze ludzie, którzy potrafiliby poświęcić swoje życie w
> obronie kraju?

Chciałbym wierzyć, że tak i że jestem jednym z nich.

Do dalszej części twojej wypowiedzi się nie ustosunkuję, ponieważ
uważam, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na postawione pytania.

pzdr

3. Data: 2006-11-12 02:40:12

Od: "Bluzgacz" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nedian" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
> mnie los państwa jako takiego, to jednak zawsze odpowiem siłą na atak na

Bardzo ciekawy temat.
Zabiore glos, gdy najdzie mnie ochota na dluzsze wywody, bo jest o czym
dyskutowac.......
--

Bluzgacz
GG:5015

4. Data: 2006-11-12 11:51:14

Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nedian" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Dawniej śmierć była czymś bardziej normalnym, a ludzie pewnie bardziej
odporni na ból i do niego przyzwyczajeni - to mogą być inne czynniki.
Wczoraj jako główna wiadomość na onecie było: "Zginął Polski żołnierz w
Iraku". Dawniej raczej to by mało kogo zainteresowało

5. Data: 2006-11-13 08:38:16

Od: "Washington Irving" <Washington Irving@pianosa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nedian

> Zastanawiam się, a oczywiście dzisiejszy dzień bardzo do tego zachęca,
> czy istnieją jeszcze ludzie, którzy potrafiliby poświęcić swoje życie w
> obronie kraju?

Świrów zawsze dostatek;) (kilka procent - zaangażowanie rodaków
w walkę z wrogiem podczas II wojny światowej)

> [...]
> zjednoczenia z ojczyzną, która nie tak dawno odzyskała niepodległość? A
> może na agresję wroga odpowiada się po prostu agresją, niezależnie od

Jednostki agresywne istnieją w każdym społeczeństwie.
Dawniej ginęły na wojnach i nazywano ich bohaterami.
Teraz demolują stadiony i zamyka się ich w więzieniach.
Każdy czas ma swoich bohaterów;)

Blizna na twarzy.
Nowa wersja znanego forum neurokognitywistycznego
Z innej beczki
Troche inne
wpływ badań ginekologicznych na psychike kobiety!