obiad cd -penne carbonara

1. Data: 2002-01-17 14:50:09

Temat: obiad cd -penne carbonara
Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnimi czasy odgrazalam sie zrobieniem penne carbonara. Niestety
nieszczesliwe zdarzenia ostatniego tygodnia spowodowaly ze od tamtej rozmowy
pierwszy obiad ugotowalam wczoraj. Bylo to oczywiscie penne carbonara.
Przygotowalam je wedlug wskazowek Monisiatka dodajac cale jajka ( choc
przyznam ze balam sie ze bialka sie nie zetna) do smietanki 12%,
podsmazonego boczku i serka Grana Padano. Psolilam citke, popieprzylam i
"pogalkowalam". Wymieszlam z makaronem i zjedlismy wiecej niz przyzwoitosc
nakazuje. Takesmy sie najedli ze dzis sniadanie jadlam godzine temu. A dzis
cos z warzywkami. Tylko jeszcze nie wpadlam na pomysl co.
Smacznego wszystkim zycze.
Dagmara

--
www.kubicajakib.republika.pl

1. Data: 2002-01-17 14:54:25

Temat: Re: obiad cd -penne carbonara
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strasznie sie ciesze, ze krag milosnikow carbonary znow sie powiekszyl.
:))
Moj chlopak moze jesc carbonare codziennie i zawsze na pytanie co dzis na
obiad odpowiada: carbonara.

Musze sprobowac teraz z seren padano - ciekawe, jak to wplywa na smak.
A jaka dals galke - tarlas czy mielona?
Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-01-17 15:20:47

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:0...@p...pl...
> Strasznie sie ciesze, ze krag milosnikow carbonary znow sie powiekszyl.
> :))
> Moj chlopak moze jesc carbonare codziennie i zawsze na pytanie co dzis na
> obiad odpowiada: carbonara.

A ja musze przyznac ze moj maz jak jeszcze nie byl moim mezem to mial
gleboki uraz do wszelkich kasz, makaronow a nawet ryzu. I tu moj wielki
sukces - w tej chwili jest wielbicielem ryzu i makaronu. Zostala mi jeszcze
walka o kasze.

> Musze sprobowac teraz z seren padano - ciekawe, jak to wplywa na smak.

Serek raczej lagodny w smaku, mnie smakuje.

> A jaka dals galke - tarlas czy mielona?

Tarta, staram sie kupowac jak najmniej przetworzone przyprawy. mam jedynie
problem z cynamonem w laskach.

1. Data: 2002-01-17 15:38:59

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko napisał(a) w wiadomości: <0...@p...pl>...
>Strasznie sie ciesze, ze krag milosnikow carbonary znow sie powiekszyl.
>:))
>Moj chlopak moze jesc carbonare codziennie i zawsze na pytanie co dzis na
>obiad odpowiada: carbonara.

Jest szansa, ze sie jeszcze powiekszy, jak sie podzielicie przepisem! :))

Spragniona Blagajaca Margola

1. Data: 2002-01-17 15:55:13

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margolka Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a26rhm$rop$...@n...tpi.pl...

> Monisiatko napisał(a) w wiadomości: <0...@p...pl>...
>
> Jest szansa, ze sie jeszcze powiekszy, jak sie podzielicie przepisem! :))
>
> Spragniona Blagajaca Margola

Nie wiem czy to co zrobilam bylo do konca zgodne z oryginalem , na pewno
bylo pyszne.
Najlepiej zaczac od makaronu, gdy beziesz go odlewac to sos akurat bedzie
gotowy.
Sos: pokrojony drobno surowy wedzony boczke podsmz na skwareczki. W
miedzyczasie zetrzyj ser , rozbeltaj jajka z sola, pieprzem i galka. Jak
skawareczki przestygna dodaj do nich smietane z jajkami i ser. Wymieszaj
wszystko dokladnie. W jakims przepisie bylo napisane ze z taim sosem
wymieszac goracy makaron i jesc. Mnie przerazila mozliwosc nie sciecia sie
bialek wiec najpierw chwile podgotowalam sos az troche zgestnial i dopiero
wtedy wymieszalam z makaronem. Zjadac ze smakiem
DAgmara
--
www.kubicajakib.republika.pl

1. Data: 2002-01-17 15:55:44

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> napisał w
wiadomości news:a26rhm$rop$1@news.tpi.pl...
> Jest szansa, ze sie jeszcze powiekszy, jak sie podzielicie przepisem! :))
>
> Spragniona Blagajaca Margola
Carbonara jest z boczkiem. Robisz tak: na patelni na oliwie smazysz boczek
pociety na kostki az do chwiki gdy beda rumiane i chrupiace. Potem odsaczasz
je i odstawiasz. Tuz przed koncem gotwoania makaronu, w duzej misce
roztrzepac trzeba 8 zoltek ( ja ci daje przepis na kilka procji) i doprawic
pieprzem, Dodac 3 lyzki wrzacej wody, parmezan starty i rzomieszac. Potem
makaron wymieszac z masa jajowo-serowa, dodac boczek, znow wymieszac i
podawac posypane piteruszka.
Kaska

1. Data: 2002-01-17 16:21:07

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik brimpke <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a26s2s$4cv$...@n...tpi.pl...

> [...]
galka. Jak
> skawareczki przestygna dodaj do nich smietane z jajkami i ser.
Tu sie wtrace :) W wersji Lux mozliwe jest podlanie delikatne
skwareczek bialym wytrawnym wermutem lub rowniez wytrawnym sherry,
zagotowanie i odparowanie tegoz a dalej zgodnie z przepisem.
Pzdr,
Magda

1. Data: 2002-01-17 16:50:13

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

tez dzis robilam - pyyyyychotka

dyskusyjnych napisał:a26o96$lfa$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-17 18:36:43

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena W. <zolza@usunto_astercity.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a26tmo$2g4p$...@p...acn.pl...

> [...]
> skwareczek bialym wytrawnym wermutem lub rowniez wytrawnym sherry,
> zagotowanie i odparowanie tegoz a dalej zgodnie z przepisem.

Nastepnym razem sprobuje z alkoholem, ktory musze najpierw nabyc bo my taka
malo alkoholowa rodzinka i dopiero sie wdrazamy w swiat procentow.

Dagmara
--

www.kubicajakub.republika.pl

1. Data: 2002-01-17 20:03:31

Temat: [dziekuje za przepis] bylo: Re: obiad cd -penne carbonara
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie omieszkam sprobowac. Dziekuje. Bede najwyzej nieco grubsza niz dluzsza,
co zreszta juz ma miejsce.

Margolka Sularczyk + Kopytko (~15.03.2002)

http://panda.bg.univ.gda.pl/~malgos

sos grosel?
a propos schabowych - inaczej
Spaghetti alla Bolognese - zagadka