obsługa respiratora

1. Data: 2007-06-05 11:42:25

Temat: Re: obsługa respiratora
Od: "Mirabilis " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid <d...@t...home.pl> napisał(a):

> Witam!!!
> Wprowadzili u nas respiratory. Moze ktos wie kto moze obsługiwac takie
> urzadzenia. Bo slyszalem ze tylko lekarze o specjalizacji Anestezjologa i
> Ratownictwa Medycznego.
> Z góry dziękuję za odpowiedz.

Witam

Ideałem byłoby gdyby respirator umiał używać każdy. To jest urządzenie proste
w obsłudze, często zautomatyzowane do granic możliwości, a można nim uratować
człowiekowi życie zanim jakakolwiek wykwalifikowana pomoc przybędzie.

Nie należy się bać, że można użyciem defibrylatora zaszkodzić. Jest
skuteczniejszy niż jakakolwiek inna metoda przywracania krążenia - szczególnie
w przypadku osób dorosłych.

Pozdrawiam i gratuluje inwestycji
Mirab

2. Data: 2007-06-05 12:45:35

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Jun 2007 11:42:25 +0000 (UTC), Mirabilis wrote:

> Witam
>
> Ideałem byłoby gdyby *respirator* umiał używać każdy.

????!!!!

> Nie należy się bać, że można użyciem *defibrylatora* zaszkodzić.

To o co w końcu chodzi? O respirator, czy defi?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2007-06-05 13:06:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Jun 2007 14:54:26 -0000, Dawid wrote:

> Chodzi o respirator.
> Moze napisze od poczatku, kupili takie urzadzenie na Izbe Przyjęć. A na Izbe
> zwiżą wszystko jak idzie wiec lekarz jest sam. Czasami mam po 100-120 ludzi
> w ciagu doby a przyjec na oddzialy to jakas 1\3 z nich. Wiec nie usmiecha mi
> sie jako lekarzowi na w trakcie specjalizacji obslugiwac dodatkowych
> urzadzen. Jesli bedzie taki wymóg to o'k.
> Slyszalem ze lekarza w trakcie specjalizacji nie moze obslugiwac tego typu
> urzadzenia tylko anastezjolog lub ratownik medyczny.
> Czekam na opinie

Nie wiem, jakie są uwarunkowania prawne, bo nigdy mnie to nie
interesowało, ale z praktycznego punktu widzenia respiratory obsługują
głównie anestezjolodzy i lekarze medycyny ratunkowej (w tym ci w czasie
specjalizacji). Raczej nie widziałem ratownika obsługującego respirator,
ale też rzadko widuję ratowników:)

5. Data: 2007-06-05 14:54:26

Od: "Dawid" <d...@t...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Slyszalem ze lekarza w trakcie specjalizacji nie moze obslugiwac tego typu
urzadzenia tylko anastezjolog lub ratownik medyczny.
Pozdrawiam
Dawid

6. Data: 2007-06-05 14:57:10

Od: "Dawid" <d...@t...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <d...@t...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Izbe
> zwiżą wszystko jak idzie wiec lekarz jest sam.
zwożą wszystko jak idzie a jest tylko jeden lekarz na Izbie.

7. Data: 2007-06-05 15:36:05

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" < > napisał w wiadomości
> [...]
> Slyszalem ze lekarza w trakcie specjalizacji nie moze obslugiwac tego typu
> urzadzenia tylko anastezjolog lub ratownik medyczny.

Witam !

Trzeba by zacząć od tego ,że chory który ma być podłączony do
respiratora jest chorym w stanie bardzo ciężkim. Jest zaintubowany lub ma
założoną rurkę tracheostomijną (jakoś nie widzę metod nieinwazyjnych w Izbie
Przyjęć) i powinien jak najszybciej znaleźć się tam gdzie jego miejsce - na
oddziale intensywnej terapii. Wtedy ma największą szansę przeżycia. Chyba
,że jego stan wymaga interwencji chirurgicznej czy innej i czasowo przebywa
poza OIT ale też pod opieką anestezjologa lub specjalisty med. ratunkowej .
Chory taki powinien być obserwowany i monitorowany . Trzeba po prostu
pamiętać ,że sytuacja taka jest czymś wyjątkowym i bardzo niebezpiecznym dla
chorego.

Respirator może ratować życie , ale może też zabić . Chory z rurką w
tchawicy nie leży jak trusia tylko walczy z respiratorem , wymaga więc
sedacji , która z kolei może wpłnąć depresyjnie na oddech i krążenie co
wymaga dalszych intensywnych działań . O respiratoroterapii , metodach i
powikłaniach napisano całe grube księgi ... Czasem przy braku miejsca na OIT
w okolicach ( co zdarza się często) chory na respiratorze przebywa na innych
oddziałach - internie czy chirurgii . Śmiertelność sięga wtedy 100 % ...

Napisz jaki respirator Wam zakupiono. .

Pozdrawiam

regen

8. Data: 2007-06-05 17:07:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Jun 2007 17:36:05 +0200, regen wrote:

> [...] Czasem przy braku miejsca na OIT
> w okolicach ( co zdarza się często) chory na respiratorze przebywa na innych
> oddziałach - internie czy chirurgii .

... a czasem na neurologii... i nie na respiratorze a na parapaku...

> Śmiertelność sięga wtedy 100 % ...

...pytanie, czy jest ona związana ze sztuczną wentylacją, czy z chorobą
podstawową...

9. Data: 2007-06-05 17:22:44

Od: "Mirabilis " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirabilis <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> skuteczniejszy niż jakakolwiek inna metoda przywracania krążenia - szczególnie

Ludzie sorry :DD

Zamieniło mi się w oczach ;DD

10. Data: 2007-06-05 18:05:11

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...pytanie, czy jest ona związana ze sztuczną wentylacją, czy z chorobą
> podstawową...

Wiesz jak to w medycynie... Generalnie zdrowi ludzie nie umierają.

Pozdrawiam
regen

Wynik badania
Morfologia - prosze o mala konsultacje apropo wynikow
Kleszcze 2 miesiace temu
loxon 5%
Zakola i słabe wypadające włosy - jak temu ZARADZIĆ?