od kiedy zaczyna sie cukrzyca?

1. Data: 2005-07-06 17:42:51

Temat: od kiedy zaczyna sie cukrzyca?
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

przy jakich parametrach na czczo glukozy i insuliny (i czy tylko) mowi sie o
cukrzycy? jakie sa normy tychze badan 2 godz. PO posilku?

2. Data: 2005-07-06 19:07:48

Temat: Re: od kiedy zaczyna sie cukrzyca?
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "taora" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> przy jakich parametrach na czczo glukozy i insuliny (i czy tylko) mowi sie
> cukrzycy? jakie sa normy tychze badan 2 godz. PO posilku?

Kryteria laboratoryjne rozpoznania cukrzycy:
- przypadkowa glikemia powyżej 200mg%
- glikemia na czczo - dwukrotnie - powyżej 126 mg%
- 120 minut po doustnym teście obciązenia glukozą wynik powyżej 200 mg%

Powyższe nromy dotyczą oznaczenia poziomu cukru w osoczu krwi, a nie np.
badania glukometrem.
--
Jola
Nakarm głode dziecko......

3. Data: 2005-07-07 05:14:23

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kryteria laboratoryjne rozpoznania cukrzycy:
> - przypadkowa glikemia powyżej 200mg%

glikemia, czyli podwyzszona glukoza?

> - glikemia na czczo - dwukrotnie - powyżej 126 mg%

co to znaczy 2-krotnie - trzeba zrobic 2 dni pod rzad?

> - 120 minut po doustnym teście obciązenia glukozą wynik powyżej 200 mg%

a co z insulina?

4. Data: 2005-07-07 07:22:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Jul 2005 07:14:23 +0200, taora wrote:

> glikemia, czyli podwyzszona glukoza?

Glikemia czyli poziom glukozy w surowicy.

> co to znaczy 2-krotnie - trzeba zrobic 2 dni pod rzad?

Niekoniecznie. Po prostu dwukrotne znalezienie glikemi na czczo powyżej
tego progu.

> a co z insulina?

Nic. A co ma być?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2005-07-07 09:08:45

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Glikemia czyli poziom glukozy w surowicy.

Jak mawiał jeden z moich profesorow, poziom to jest oleum w głowie a w
osoczu mamy stężenie. :-)/

6. Data: 2005-07-07 09:37:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Jul 2005 11:08:45 +0200, Piotr Maksymowicz wrote:

> Jak mawiał jeden z moich profesorow, poziom to jest oleum w głowie a w
> osoczu mamy stężenie. :-)/

:) Słuszna racja ;P

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2005-07-07 15:38:16

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co z insulina?
>
> Nic. A co ma być?

o czym swiadczy jej podwyzszony poziom?
i jakie sa normy po 120 min. od jedzenia insuliny i glukozy?
i przy jakich parametrach mowi sie juz o nietolerancji glukozy, a jeszcze
nie o cukrzycy?

8. Data: 2005-07-07 17:41:24

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i jakie sa normy po 120 min. od jedzenia insuliny i glukozy?
> i przy jakich parametrach mowi sie juz o nietolerancji glukozy, a

Na podstawie insulinemii i glikemii na czczo można wyliczyć
insulinooporność i stopień zachowanej czynności wewnątrzwydzielniczej
trzustki (w zakresie ins oczywiście)
jeśli znasz glikemię (w mmol/L) i insulinemię w mikrojednostkach/mL lub
milijednostkach/L to mnożysz je przez siebie i dzielisz przez 22.5. Daje
to HOMA-IR, który powinien być poniżej 5 ale u zdrowych, to zwykle
2.1-2.7. Jeśli chcesz wyliczyć HOMA-%B, czyli jakie jest zachowane
wydzielanie insuliny, to insulinemię na czczo mnożysz przez 20 i
dzielisz przez glikemię w mmol/L pomniejszoną o 3.5.
Aktualna nazwa to nie nietolerancja glukozy tylko nieprawidłowa
tolerancja. Ma miejsce gdy glikemia na czczo jest mniejsza niż kryterium
rozpoznania cukrzycy ale w 2 h testu jest od 7.8 do 11 mmol/l. Możliwa
jest też nieprawidłowa glikemia na czczo, czyli 5.6-6.9mmol/L
Insulinemia zwiększa się kilkukrotnie u osoby zdrowej w teście
obciążenia, w cukrzycy rośnie później i mniej. Raczej nie ma w
diagnostyce większego zastosowania.

Marek Li

9. Data: 2005-07-07 18:02:30

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> jeśli znasz glikemię (w mmol/L)

mam mg/dl

dokladnie:
glukoza na czczo 150 mg/dl
insulina na czczo 24,4 mU/l
insulina 2 godz. po posilku 227,6 mU/l

na stale brany metformax 500 (2 x 1 tabl )

10. Data: 2005-07-07 18:13:25

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Insulinemia zwiększa się kilkukrotnie u osoby zdrowej w teście
> obciążenia, w cukrzycy rośnie później i mniej. Raczej nie ma w

mam inne parametry i z wzoru wychodza mi glupoty, nie umiem zamienic. no
nic, jeszcze tylko doba niepewnosci i bede wiedziala, na czym stoje.

Scientists petition for increased EC funding for research
OT - Czy odpisywac??? ( do Wszystkich, szczegolnie do lekarzy)
wada czynnościowa serca
spokrewnione małżeństwo i dzieci - genetyka
Znieczulenie szczeny :)