odchudzanie-co jesc ?

1. Data: 2009-04-28 10:14:23

Temat: odchudzanie-co jesc ?
Od: "Wojtek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

facet 27 lat , 182cm 95kg , nadwaga - głównie miesien piwny trenowany od
lat.
Rzuciłem palenie 3,5 roku temu i podskoczyłem 10kilo, do +/- 95kg.
Chciałbym ważyc jak kiedys +/- 85kg

staram sie jesc ser bialy chudy , gotowane piersi z kurczaka , ciemne
pieczywo , wafle ryżowe
Wiadomo - do tej pory piwko , pizza itp = zołądek rosciagniety.
Co jesc zeby nie bylo kaloryczne i syciło ?

Chleb jasny , ziemniaki , makaron i smażone rzeczy odstawiłem.

co jeszcze jesc poza tym co napisałem wyżej ?

Czy jadł ktoś kiedyś chitosan ?
http://zakupy.wp.pl/OLIMP-CHITOSAN-60-kaps-3463-1490
35.html?ticaid=17ee4
warto sie pchac w te tabletki ?

thx za pomoc

2. Data: 2009-04-28 11:05:59

Temat: Re: odchudzanie-co jesc ?
Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chleb jasny , ziemniaki , makaron i smażone rzeczy odstawiłem.
>
> co jeszcze jesc poza tym co napisałem wyżej ?

Sama dieta nic Ci nie da :) zacznij cwiczyc :) sport w polaczeniu z dieta
dopiero przyniesie nalezyte wyniki.

CeZ__134

3. Data: 2009-04-28 11:54:19

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Chleb jasny , ziemniaki , makaron i smażone rzeczy odstawiłem.

Chleb jasny zamien na zytni, makaron pelnoziarnisty, z ziemniakow nie
rezygnuj, ale jedz mniej i nie polewaj tlustymi sosami. Smazone zastap
gotowanym, duszonym i pieczonym. Przerzuc sie na ryby i drob
(szczegolnie indyk), od czasu do czasu, jak juz musisz, to raczej
cielecina, chude kawalki wolowiny, czy dziczyzna. Zdrowsze
(zdecydowanie od wieprzowiny) ponoc jest tez mieso strusie i kangurze.
No i duzo jarzyn i owocow. Jesli masz ochote na jakiegos (najlepiej
wlasnej roboty) steka, czy hamburgera, to dorzuc do tego 2-3x wiecej
wagowo warzyw - pomoze to organizmowi sobie poradzic z taka porcja
kalorii i tluszczu.

Poszukaj na necie jak sie oblicza zapotrzebowanie energetyczne
organizmu, oblicz dla siebie, odejmij 500kcal i opracuj zbilansowana
diete codzienna na tej podstawie (zbilansowana, czyli zawierajaca w
odpowiednich proporcjach tak bialko, jak weglowodany i tluszcze, ze o
witaminach, mikroelementach itd. nie wspomne). Poszukaj na necie sobie
tabel kalorycznych. Posilki podziel na 5 malych porcji w ciagu dnia.

No i cwicz, co najmniej 3x w tygodniu :) Plywanie, bieganie, silownia,
rowery - co kto woli, byle minimum godzina jednym ciagiem (kup sobie
pulsometr - by spalac tluszcz, a nie miesnie, musisz utrzymywac
maksymalnie 65-70% twojego maksymalnego tetna, wzory tez znajdziesz,
albo sobie pulsometrem po dluzszym sprincie zmierzysz).

Ja w ten sposob (choc nie az tak rygorystycznie, nigdy nie liczylem
dokladnie kalorii) zszedlem ze 113kg do 95, potem poluzowalem diete,
pare tygodni nie poszedlem na silownie i wskoczylo znow na 99, ale juz
nad tym pracuje - obecny stan, to 98kg, cel to stabilne 91kg. Przy
okazji wieczne problemy z zoladkiem (refluks) jak reka odjal.

Pozdrawiam i zycze wytrwalosci, bo z tym jest najgorzej. Niestety
odchudzanie jest: trudne, nudne, niesmaczne, bolesne, zniechecajace
etc.
--
Olleo

4. Data: 2009-04-28 12:16:46

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy jadł ktoś kiedyś chitosan ?http://zakupy.wp.pl/OLIMP-CHITOSAN-60-kaps-3463-149
035.html?ticaid=17ee4
> warto sie pchac w te tabletki ?

Nie jestem na 100% pewien, czy to ten sam srodek, ale znam dziewczyne,
ktora brala cos takiego (a przynajmniej o podobnym dzialaniu) przez
niecale 2 lata - kompletnie sobie zniszczyla zdrowie. Zaczely jej
wypadac wlosy, paznokcie pekac wzdluz, cos z zebami itd. Poszla do
lekarza dluuuugo za pozno, a ten ja zdrowo opieprzyl, zeby nie
powiedziec dosadniej.

Nawet jesli to nie jest dokladnie ten sam srodek, to poczytaj jak to
dziala - m.in. blokuje wchlanianie tluszczy. Poczytaj nastepnie po co
czlowiekowi kwasy tluszczowe w pozywieniu - otoz sa absolutnie
niezbedne. Bez nich chocby nie jest w stanie wchlaniac niektorych
rozpuszczalnych w tluszczach witamin. Z kwasow tluszczowych organizm
takze syntetyzuje sobie gliceryne i inne lipidy. Ja bym osobiscie nie
radzil sie w takie cos pchac, za to polecalbym, i z tym sie pewnie
wyzej wypowiadajacy Tomek zgodzi, zwiekszyc ilosc spozywanego kwasu
omega-3. Pamietaj tylko, ze ten wielonienasycony kwas tluszczowy jest
nieodporny na temperature i nawet gotowane ryby juz go praktycznie nie
zawieraja. Wprowadz raczej do diety orzechy i migdaly (tylko nie za
duzo, bo w koncu tluszcz, to duzo kalorii) albo jeszcze lepiej siemie
lniane (lub olej z siemienia lnianego). Sporo omega-3 zawiera tez
oliwa z oliwek (nie wolno na niej smazyc, bo ma niska temperature
dymienia) oraz olej rzepakowy (ten ma dobry dla organizmu stosunek
omega-3 do omega-6). Wiecej informacji pewnie poda Tomek.
--
Olleo

5. Data: 2009-04-28 12:46:32

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> z ziemniakow nie
> rezygnuj,

A wiesz, jaki indeks glikemiczny mają ziemniaki? :D

6. Data: 2009-04-28 13:11:36

Od: mt <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl pisze:

> [...]
> dymienia) oraz olej rzepakowy (ten ma dobry dla organizmu stosunek
> omega-3 do omega-6). Wiecej informacji pewnie poda Tomek.

KTORY SZAMAN MA W KONCU RACJE ?

http://www.oliwazoliwek.pl/dp/cms/content.xml?mp=mid
15&mi=mid15

7. Data: 2009-04-28 13:40:50

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz, jaki indeks glikemiczny mają ziemniaki? :D

Ale skrobia, to nie to samo, co glukoza i nie tak samo organizm ja
rozklada, ze nie wspomne o innych skladnikach typu witaminy, bialko,
blonnik i mineraly :P
--
Olleo

8. Data: 2009-04-28 13:44:15

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> KTORY SZAMAN MA W KONCU RACJE ?
>
> http://www.oliwazoliwek.pl/dp/cms/content.xml?mp=mid
15&mi=mid15

Nie mam czasu przeczytac teraz, ale czy wspomnial tam autor o tym, czy
chodzi o oliwe z pierwszego tloczenia, czy te rafinowana?
Temperature dymienia skutecznie obnizaja zanieczyszczenia oliwy z
oliwek extra vergine - ta rafinowana zdecydowanie lepiej nadaje sie do
smazenia. Jesli dobrze pamietam, to najlepszy jest olej palmowy, a juz
najlepiej jest nie smazyc w ogole (przynajmniej miesa i tego, co
zawiera zdaje sie skrobie) ;)
--
Olleo

9. Data: 2009-04-28 14:18:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> Ale skrobia, to nie to samo, co glukoza i nie tak samo organizm ja
> rozklada, ze nie wspomne o innych skladnikach typu witaminy, bialko,
> blonnik i mineraly :P

w praktyce liczy się tylko jedno - jak mocno skoczy poziom glukozy we krwi
po pewnym czasie od zjedzenia. A po ziemniakach skacze dużo mocniej, niż po
cukrze.

Te witaminy, białko, błonnik i minerały w ziemniakach to taki żart,
prawda? :D

10. Data: 2009-04-28 14:22:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek wrote:

Mogę Ci ustawić dietę wegańską, jeśli chcesz - będzie miała kilkakrotnie
więcej składników odżywczych niż tradycyjna "polska", będzie miała o wiele
niższy indeks glikemiczny (znacząco zmniejszy ryzyko cukrzycy), będzie się
jadło ile chcesz, do oporu, przy niższej podaży kalorii, wada - może Ci nie
smakować.

Nie będę pisał o walorach prozdrowotnych, bo nie uwierzysz, ale jej podstawą
jest dieta opracowana przez dra Ornisha, rozpisywał się o tym m.in.
Newsweek:

http://www.newsweek.pl/artykuly/wydanie/1020/talerze
m-w-raka,30074,1

Kleszcze
Jaka jest dobra maść dla sportowców na nadciągnięcia naderwania
Najefektywniejszy immunostymulator?
Słuch noworodka
wiek metrykalny a wiek biologiczny