oddawanie krwi a niski poziom plytek

1. Data: 2005-11-07 07:44:41

Temat: oddawanie krwi a niski poziom plytek
Od: "Shuwar" <shuwar@_NOSPAM_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zdecydowalem sie wkoncu po dlugim czasie aby udac sie do punktu
krwiodawstwa. Niestety moje wyniki wskazaly na zbyt niski poziom plytek
krwi: 143 jednostek czyli o 7 tys. za malo niz dolna granica. Z tego wzgledu
zwracam sie z pytaniem:

- Co powoduje obnizenie poziomu plytek w organizmie?
- Jak mozna wplywac na odbudowywanie plytek w organizmie, czy mozna pomoc
organizmowi w tym procesie np. dieta?

Jakies pol roku temu mialem podobne wyniki - lekarz stwierdzil iz jest to
przyczyna infekcji. Plytki po przyjeciu antybiotyku wrocily do normy ale ich
poziom w niewielkim stopniu byl wyzszy od najnizszego poziomu: 177 tys. a
przedzial wynosi 150 - 450 tys. Zastanawiam sie czy moja krew juz od
dluzszego czasu nie ma problemu z krwinkami, co dyskwalifikowaloby mnie jako
dawce.

Za miesiac chce wybrac sie ponownie do punktu krwiodawstwa i chcialbym sie
przed tym momentem "przygotowac", aby znowu nie skapitulowac ;-)

Wybieram sie dzis z tym problemem na konsultacje z lekarzem, chcialbym
jednak poznac jak nawiecej opinii na ten temat.
Prosze o opinie i wskazowki

Pozdrawiam
Shuwar