oddychanie naprzemienne

1. Data: 2004-08-28 11:31:48

Temat: oddychanie naprzemienne
Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

slyszalem ostatnio absurdalna teorie, jakoby czlowiek nigdy nie oddychal
obiema dziurkami nosa jednoczesnie. Rzekomo zmiana dziurki jest mniej wiecej
raz na pol godziny.
Nie zwrocilbym na ta teorie uwagi, gdyby nie fakt, ze osoba, ktora powyzsza
teorie glosi, upiera sie przy swoim, utrzymujac jakoby laryngolog jej to
powiedzial. Co to za laryngolog?
=)
Olleo

2. Data: 2004-08-28 12:36:29

Temat: Re: oddychanie naprzemienne
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzdura :))) Inna sprawa, ze CWICZENIA oddechu naprzemiennego sa znane w wielu
systemach zdrowotnych (np. w jodze) i uwazane za korzystne dla zdrowia.
Pzdr. dino

3. Data: 2004-08-28 14:31:10

Od: "TOmasz" <t...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dino" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> Bzdura :)))

Zanim sie wypowiesz zerknij do ksiazki z fizjologii ;)
BTW w histologi tez o tym jest - poszukaj o narzadzie erekcyjnym ;)
TOmasz

4. Data: 2004-08-28 16:50:30

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
powyzsza
> teorie glosi, upiera sie przy swoim, utrzymujac jakoby laryngolog jej to

Witam!
To prawda - człowiek oddycha naprzemienie raz 1 raz drugą dziurką. Przy
skrzywieniu przegrody może oddychać tylko jedną i z tym wiążą sie kłopoty.
Pozdrawiam
robkor

5. Data: 2004-08-28 20:00:52

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim sie wypowiesz zerknij do ksiazki z fizjologii ;)
> BTW w histologi tez o tym jest - poszukaj o narzadzie erekcyjnym ;)

Moze rozwiniesz?
--
Olleo

6. Data: 2004-08-28 20:03:14

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To prawda - człowiek oddycha naprzemienie raz 1 raz drugą dziurką. Przy
> skrzywieniu przegrody może oddychać tylko jedną i z tym wiążą sie kłopoty.

Pytania:
- w ktorym miejscu sa "przepustnice" tym sterujace? Przeciez "podwojny" nos
konczy sie w jamie nosowej?
- dlaczego jesli zanurze glowe w wodzie i wypuszcze powietrze, to leci
dokladnie taki sam strumien przez obie dziurki? Czemu jesli wciagne
niechcacy wode, to tyle samo poleci mi do srodka przez obie?

Jakies konkretniejsze dane poprosze.
--
Olleo

7. Data: 2004-08-28 20:10:17

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Aug 2004 16:31:10 +0200, "TOmasz" <t...@w...to.wp.pl>
wrote:

>Zanim sie wypowiesz zerknij do ksiazki z fizjologii ;)
>BTW w histologi tez o tym jest - poszukaj o narzadzie erekcyjnym ;)

Albo niczego nie czytaj tylko przyloz sobie
delikatnie palce do nosa.
Jak wieje z 2 dziurek na raz to znaczy, ze
teorie trzeba nieco pozmieniac

Klapuch

8. Data: 2004-08-28 20:54:23

Od: "k.ia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik olleo napisał:

> [...]
> dokladnie taki sam strumien przez obie dziurki? Czemu jesli wciagne
> niechcacy wode, to tyle samo poleci mi do srodka przez obie?

... zaraz, zaraz rozważamy nosy z katarem, czy tylko bez?

9. Data: 2004-08-28 21:15:15

Od: "TOmasz" <t...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze rozwiniesz?

Blona sluzowa w nosie jest unaczyniona /zbudowana w ten sposob ze znajduja
sie w niej sploty jamiste.
Tak jak podczas erekcji wypelnienie ich powoduje "zwiekszenie" objetosci -
innymi slowy pecznienie bl. sluzowej.
To wylacza przeplyw powietrza przez jame nosowa raz po jednej raz po drugiej
stronie. Ma to na celu czynnosciowa regeneracje pow. bl.sluzowej.
TOmasz

10. Data: 2004-08-28 21:45:01

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie w niej sploty jamiste.
> Tak jak podczas erekcji wypelnienie ich powoduje "zwiekszenie" objetosci -

to wiem, dzieje sie tak np. podczas kataru, a krople do nosa powoduja jej
obkurczenie.

> To wylacza przeplyw powietrza przez jame nosowa raz po jednej raz po
drugiej
> stronie. Ma to na celu czynnosciowa regeneracje pow. bl.sluzowej.

A tego nigdy jeszcze (poza katarem) nie zauwazylem. Mozesz w tym kontekscie
odpowiedziec na moje pytania w innym poscie w tym watku?
--
Olleo

Kaszak okolicy zausznej
szpital kliniczny - jaki to jest?
mieśniak
Męski problem ze swędzącym napletkiem :(
"kluska w gardle"