odkurzacz ogrodowy

1. Data: 2005-10-21 09:04:49

Temat: odkurzacz ogrodowy
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy odkurzacz ogrodowy to dobry wynalazek?
Czy można odkurzać mokre liście?
Może ktoś ma i chciałby polecić :-))
pozdrawiam, Bogda

2. Data: 2005-10-21 15:08:21

Temat: Re: odkurzacz ogrodowy
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:
> Czy odkurzacz ogrodowy to dobry wynalazek?
> Czy można odkurzać mokre liście?
> Może ktoś ma i chciałby polecić :-))

Jesli sa mokre, to lepiej zetrzec z nich kurz szmatka :-)

Chyba, ze chodzi Ci nie o odkurzenie lisci, tylko o wciagniecie
ich do odkurzacza. Mozna i mokre, ale nameczysz sie znacznie
wiecej niz z suchymi.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-10-21 15:09:41

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2005-10-21 17:54:19

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli sa mokre, to lepiej zetrzec z nich kurz szmatka :-)

Kurzu ścierać nie trzeba bo liście są mokre a nie zakurzone :-)

> Chyba, ze chodzi Ci nie o odkurzenie lisci, tylko o wciagniecie
> ich do odkurzacza.

Właśnie o to mi chodzi !
To jak jest w tej Ameryce ? Liście się odkurza czy grabi?
pozdrawiam, Bogda

5. Data: 2005-10-21 19:32:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> To jak jest w tej Ameryce ? Liście się odkurza czy grabi?

Na pewno sie nie odkurza. Jesli leza na ziemi, to leza zakurzone
(chyba, ze jak zauwazylas, deszcz je umyje).

Jedni te liscie wciagaja do maszyny, inni drugim koncem tejze
maszyny na nie dmuchaja, jeszcze inni uzywaja grabi, a niektorzy
przejezdzaja po nich kosiarka.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2005-10-21 22:24:53

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Zmb6f.68266$Hs.33463@tornado.ohiordc.rr.com...

> Jedni te liscie wciagaja do maszyny, inni drugim koncem tejze
> maszyny na nie dmuchaja, jeszcze inni uzywaja grabi, a niektorzy
> przejezdzaja po nich kosiarka.

Myślę, że frakcja dmuchaczy dominuje.
Przynajmniej na wschodnim wybrzeżu!

moon

7. Data: 2005-10-22 07:37:19

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy odkurzacz ogrodowy to dobry wynalazek?
> Czy można odkurzać mokre liście?
> Może ktoś ma i chciałby polecić :-))

Moja opinia ze sklepowego oglądu oraz z obserwacji pracy tego urządzenia
jest taka:
sprzęt ciężki, nie dla kobiety. Ma sens wyłącznie przy suchych liściach i w
ogrodach powyżej 15 arów. Praca odkurzacza jest zbędna, jeżeli właściciel
chce go wykorzystać do zapełniania malutkiego pojemnika liśćmi - praca
głupiego i zbędny wydatek tysiąca złotych /dla odkurzacza spalinowego,
elektryczne są znacznie tańsze/. Niwelacja wysiłku przez odkurzacz polega na
ZDMUCHIWANIU suchych liści z dużego ogrodu w kilkanaście kupek. Tak
zdmuchane liście mozna - bez męczącego grabienia - zebrać na taczki ogrodowe
przewieźć da wyznaczonego miejsca i spalić. /oczywiście, jeśli to są liście
orzecha włoskiego;) Wszystkie inne liście należy kompostować/ Odkurzacz
sprawdzić się może również przy zlokalizowanych w orzechowym ogrodzie
dużych, gęsto obsadzonych rabatach kwiatowych. Wszelkie inne liście prócz
liści orzecha powinny zostać na rabatach do wiosny, stanowiąc doskonałe
okrycie zimowe dla korzeni i cebul tych kwiatów. Zbieranie liści z trawnika
mozna też wykonać kosiarką spalinową lub elektryczną, a zbieranie liści z
tarasu miotłą.
pozdrówko
Anka

8. Data: 2005-10-22 13:42:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszelkie inne liście prócz
> liści orzecha powinny zostać na rabatach do wiosny, stanowiąc doskonałe
> okrycie zimowe dla korzeni i cebul tych kwiatów.

Tylko do wiosny ? Ja tam zostawiam na cały rok aż nasypią się nowe i tak
w kółko Macieju. W tym roku zaczęłam się zastanawiać czy by i z orzecha
włoskiego zostawić ale chyba nie będę się lenić i je biorę ;-)

Serdecznie Miłka

9. Data: 2005-10-23 05:43:58

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w kółko Macieju. W tym roku zaczęłam się zastanawiać czy by i z orzecha
> włoskiego zostawić ale chyba nie będę się lenić i je biorę ;-)

roślin. Czego nie zdążę zebrać jesienią, bo sad orzechowy jest ogromny -
zbieram wiosną przy okazji spulchniania i nawożenia kwiatów.
Anka

10. Data: 2005-10-23 12:47:20

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roślin. Czego nie zdążę zebrać jesienią, bo sad orzechowy jest ogromny -
> zbieram wiosną przy okazji spulchniania i nawożenia kwiatów.

No widzisz, ale jak się pytałam o liście orzecha w poście temu tematowi
poświęconemu to nie raczyłaś się odezwać. Niemniej jednak było kilka głosów
opowiadających się za pozostawianiu liści orzecha włoskiego do rozłożenia.
Mnie to przekonuje na "nie" że rozkładające się te liście wydzielają
obrzydliwy smród i gnijąc ślimaczą się. Opadłe liście winobluszczów
rosnących na ścianie obok klombu rozkładają się pięknie, spośród nich łatwo
wybrać przeoczone orzechowe wiosną.

Serdecznie Miłka

Re: czy pila spalinowa da sie swobodnie wyciac zarosla w sadzie, samosiejki drzewek kilkuletnich?
Środek nicieniobójczy
wniosłam cymbidium
Duże zwierzę ogrodowe
Katalpa, opinie ?