ogórki gruntowe

1. Data: 2015-06-26 21:02:59

Temat: ogórki gruntowe
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.
Pozdrawiam faktycznie Ja...cki

2. Data: 2015-06-26 21:12:42

Temat: Re: ogórki gruntowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.

Zatem sezon uznajmy za rozpoczęty.

> Pozdrawiam faktycznie Ja...cki

Teraz super ekspresowo powinny pojawić się informacje o cielęciu z dwiama
głowami i o potworze z Loch Ness.

--
Jarek

3. Data: 2015-06-27 20:36:11

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-26 o 21:02, Dirko pisze:
> Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.
> Pozdrawiam faktycznie Ja...cki

To rzeczywiście szybko. U mnie ogórki dopiero po 6 liści mają :)

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2015-06-28 15:51:36

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz super ekspresowo powinny pojawić się informacje o cielęciu z dwiama
> głowami i o potworze z Loch Ness.

Hejka. Wczoraj baba z brodą zaśpiewała w Kielcach.
Pozdrawiam fenomenalnie Ja...cki

5. Data: 2015-06-28 16:01:29

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.06.2015 o 15:51, Dirko pisze:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
> wiadomości news:slrnmor91a.c8p.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Hejka. Wczoraj baba z brodą zaśpiewała w Kielcach.
> Pozdrawiam fenomenalnie Ja...cki

nieprawda,to było rok czy dwa lata temu na eurowizji

6. Data: 2015-06-28 16:04:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Wczoraj baba z brodą zaśpiewała w Kielcach.
> Pozdrawiam fenomenalnie Ja...cki

No to nikt już nie może mieć nijakich wątpliwości.

--
Jarek

7. Data: 2015-06-28 16:29:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

> nieprawda,to było rok czy dwa lata temu na eurowizji

Tomuś, nie piskaj. :-)

8. Data: 2015-06-28 20:42:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> Wrote in message:
> Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.

Grządki nie mam, więc bądź spokojny o swoje demony i potworki -
ogórki mam po folią, od trzech tygodni.

--
XL

9. Data: 2015-06-28 21:02:40

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.
> Pozdrawiam faktycznie Ja...cki

Dirko, w odróżnieniu od innych jajcarskich wypowiedzi tutaj, ja poważnie
gratuluję. No może gratuluję to za wielce powiedziane.
Ale na pewno troszkę zazdroszczę :) bo moje to dopiero całkiem
małymi krzaczorkami są i pewnie jeszcze ze 2-3 tygodnie poczekam.
Ale ja sadzę nasiona wprost do gruntu w pierwszych dniach maja,
a Ty pewnie wysadzasz "po ogrodnikach" mocno podrośnięte
(gdzieś pod folią sadzonki)..

A tak na marginesie może wypowiesz się, albo ktoś inny z boku jak
ocenić kiedy robić pierwszy oprysk na pomidory przeciw zarazie?
Bo stanowisko, że "po wystąpieniu pierwszych objawów" nie bardzo
mi odpowiada bo jak wystąpią pierwsze objawy to już będzie "po ptokach".
Tak przynajmniej było u mnie 2 razy,
W tym roku zapobiegawczo zrobiłem pierwszy oprysk ok. tygodnia temu.
Za wcześnie? Za późno?

10. Data: 2015-06-29 09:12:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Tak przynajmniej było u mnie 2 razy,
> W tym roku zapobiegawczo zrobiłem pierwszy oprysk ok. tygodnia temu.

Hejka. Myślę, że za wcześnie. Powinno się obserwować ziemniaki bowiem z
nich zaraza przenosi się na pomidory.
Szczególne zagrożenie porażeniem występuje wtedy gdy pada (mokre liście) i
jest chłodno: 12-18 C.
Ja na razie wstrzymuję się z opryskiem pomidorów gruntowych tym
bardziej, że wkrótce zapowiadają jakieś niesamowite upały no i muszę dojeść
(rozdać) sałatę, którą posadziliśmy obok pomidorów i nie tylko.
Pozdrawiam bezobjawowo Ja...cki
PS Zasada jest taka, że nie sadzimy pomidorów w pobliżu ziemniaków bo
wszystko przejdzie z ziemniaków na pomidory - łącznie ze stonką.

Identyfikacja roślin
Przechowywanie lubczyka i mięty.
Oczko wodne dostało dziwnego koloru wody.
Co to za grzyb?
czereśnia