ogórki w zalewie musztardowej

1. Data: 2002-07-12 10:45:12

Temat: ogórki w zalewie musztardowej
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktoś może zna i chciałby sie podzielić przepisem na ogórki w zalewie
musztardowej?Bardzo dobre,a przepisy są pilnie strzeżone przez gospodarzy, u
których to cudo jadłam :-( Ela

1. Data: 2002-07-12 12:33:37

Temat: Re: ogórki w zalewie musztardowej
Od: "Dwarazyka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> których to cudo jadłam :-( Ela

> 80 dag ogórków, 1/3 szklanki oleju sojowego, do 2 łyżek musztardy, sok lub
zaprawa cytrynowa, sól,pieprz, cukier,4 łyżki posiekanej
zieleniny(pietruszka i estragon), majeranek,szałwia,bazylia
ogórki obrać, pokroić w kostkę w przypadku grubych przeciąć i wydrążyć
pestki z luźnym miąższem, włożyć do wrzącej, osolonej wody 3-4 minuty
gotować,odcedzić.Musztardę ucierać dolewając olej dodać przyprawy.Ostudzone
ogórki wymieszać z sosem i zieleniną.

1. Data: 2002-07-12 13:24:02

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki,za ten przepis,wyprobuje.Ja nie sprecyzowałam dokładnie ,chodzi o ogórki
w słoikach,przygotowane teraz,a wyjęte na talerz np.zimą.Pozdrawiam serdecznie
Ela

1. Data: 2002-07-12 13:33:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki,za ten przepis,wyprobuje.Ja nie sprecyzowałam dokładnie ,chodzi o ogórki
> w słoikach,przygotowane teraz,a wyjęte na talerz np.zimą.Pozdrawiam serdecznie

to znaczy konserwowe z gorczycą? To co się po naszemu Senfgurken nazywa?
Ja kupuję gotowe w słoiku, ale jak to, to mogę internetowo poszukać
przepisu.

Waldek

1. Data: 2002-07-12 13:34:27

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to znaczy konserwowe z gorczycą? To co się po naszemu Senfgurken nazywa?
> Ja kupuję gotowe w słoiku, ale jak to, to mogę internetowo poszukać
> przepisu.
>
> Waldek

Konserwowe są z octem i gorczycą ,koprem.A te,które mi tak zasmakowały są z
musztardą.Właśnie z Niemiec przepis przywieziony.
Ogórki konserwowe robię sama,przynajmniej wiem,co do nich daję i gdzie
rosły.Pozdrawiam Ela

1. Data: 2002-07-12 13:44:54

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musztardą.Właśnie z Niemiec przepis przywieziony.
> Ogórki konserwowe robię sama,przynajmniej wiem,co do nich daję i gdzie

Jak one wyglądają? To co znam i znalazłem, to ogórki na ostro,
musztardowe, ale tam się "normalnej" musztardy nie daje, tylko,
powiedzmy, własnej roboty. Bez kopru, ale właśnie z ziarnami gorczycy,
octem, cukrem i chrzanem (ew. pieprzem), czyli z musztardą w czynnikach
pierwszych ;-)

Waldek

1. Data: 2002-07-12 13:53:49

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedzmy, własnej roboty. Bez kopru, ale właśnie z ziarnami gorczycy,
> octem, cukrem i chrzanem (ew. pieprzem), czyli z musztardą w czynnikach

Wygladaly jak ogórki konserwowe,ale w smaku nie byly ostre,ani kwaśne, ale
lekko slodkawe,jadlam je na kanapkach,a gospodarze-zołzy albo mnie nałgali,albo
faktycznie nie chca zdradzic sekretu/wielka bzdura../

1. Data: 2002-07-12 14:03:46

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Wygladaly jak ogórki konserwowe,ale w smaku nie byly ostre,ani kwaśne, ale
> lekko slodkawe,jadlam je na kanapkach,a gospodarze-zołzy albo mnie nałgali,albo
> faktycznie nie chca zdradzic sekretu/wielka bzdura../

może z kupnego słoika i cały sekret ;-)

A te "nasze" to robi się zgrubsza tak, że się je obiera, odpestkowywuje,
układa w słojach, na to przychodzi zalewa octowa z cukrem kandyzowanym
lub miodem i dobra łyga gorczycy. Jak mają być ostrzejsze, to parę
plasterków chrzanu i pieprzu (nie plasterki, tylko kulki). Podobne
powinno wyjść z nieobranych, tak myślę przynajmniej.

Dokładniej mogę podać z domu, jak pasuje. Teraz spadam z roboty.

Ciao

Waldek

1. Data: 2002-07-12 14:08:44

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładniej mogę podać z domu, jak pasuje. Teraz spadam z roboty.

Jesli mógłbys podac dokładny przepis na zalewe oraz ile jakich dodatków,będę
wdzięczna.
U znajomych na kupne nie wyglądały...niestety.Pozdrawiam Ela

1. Data: 2002-07-12 14:24:27

Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musztardowej?Bardzo dobre,a przepisy są pilnie strzeżone przez gospodarzy,

Podaje przepis przytaczany juz na grupie

Ogórki w zalewie musztardowej

1 i 1/2 szklanki cukru
1 litr wody
1 szklanka octu
5 łyżek (płaskich) soli
5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
10 ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

To waszystko zagotować.
Ogórków ok 3 kg. Nigdy nie ważyłam
Ogórki wielkości 8--10 cm obrać , przekroić wzdłuż na 4 części ,
ułożyć
pionowo w słoikach takich od dżemu, albo trochę większych , zalać
lekko
ciepłą zalewą i zakręcić .
Zawekować słoiczki gotując 5 minut.
Najlepsze są ogórki typowo gruntowe to tak gdzieś około 2-giej połowy
czerwca.
Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach

planowana wycieczka
a propos czeskich zakupów... - słownik-niezbędnik?
Zielone watrobki i smierdzace udka :(
(troche OT)czeskie zakupy kulinarne
tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?