tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?

1. Data: 2002-07-12 06:28:31

Temat: tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?
Od: "Anna Pierzchała" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
poszukuję rewelacyjnie prostego przepisu na tortille, z którym każdy amator
(np. ja) poradzi sobie, bo nie będzie miał innego wyjścia. Pozdrawiam i
czekam z niecierpliwością.

1. Data: 2002-07-12 07:31:06

Temat: Re: tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Anna Pierzchała wrote:

> [...]
> (np. ja) poradzi sobie, bo nie będzie miał innego wyjścia. Pozdrawiam i

widzę, że też ci się szukać nie chce. No to skopiuję, co już raz wstukałem:

a masz!

następnym razem możesz wstukać coś takiego:
http://groups.google.de/groups?q=tortilla+group:pl.r
ec.kuchnia

zamiast tortilla jakieś inne słowo czego szukasz i dostaniesz co chcesz. Bo
o tortillas buritos i innych chili con i senza carne to już tu
dyskutowaliśmy do oporu.

> 1.Burritos - kruche placki tortilla nadziewane farszem przyrządzonym ze
> smażonego mięsa, fasoli z dodatkiem ostrych przypraw (chodzi mi o
kompletny
> przepis łącznie z przygotowaniem placka);
placek:
200g mąki kukurydzianej
1 łyżeczka soli
0.25l wody

lub
200g mąki pszennej
1 łyżka stoł. smalcu
1 łyżeczka soli
0.25l wody

zrobić ciasto jak makaronowe, wody po trochu, jak makaron (tylko bez
jaj!)
wałkować między papierem pergaminowym i piec na comal, a z braku
powyższego, na ciężkiej patelni bez tłuszczu. Piec ok. 3min, aż będą
lekko brązowe.
Nadzienie to naprawdę nawinie, czyli róbta co chceta!
Jako podstawa można wziąć mielonkę i potraktować najpierw ogniem, czyli
dobrze podsmażyć, jak dobrze podsmażone, odlewam zbedny tłuszcz i wodę,
jak badziewne mięsko się zlało. Do tego drobniutko pokrojoną cebulkę
(tzn. mięso odsuwam trochę na bok w patelni i podszkliwiam cebulkę).
Dopiero teraz sól, pieprz, papryka, cumin do smaku. W oryginale jest
jeszcze parę innych rzeczy przyprawowo, ale na ogół nie daję. Można
dodać trochę mąki (bardzo trochę), aby związało.
Reszta to smażona fasola, kukurydza, avocado, pieczarki, kawałki
kiełbasy, naprawdę nawinie.
Sos chili dowolnego koloru...

Waldek

1. Data: 2002-07-12 07:33:21

Od: "Anna Pierzchała" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

mniam mniam, lece po mąkę, dzięki Waldek!!
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3D2E85BA.2060302@ukbf.fu-berlin.de...

1. Data: 2002-07-12 23:18:43

Od: marek <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> Anna Pierzchała wrote:
> ......cut.......
> Reszta to smażona fasola, kukurydza, avocado, pieczarki, kawałki
> kiełbasy, naprawdę nawinie.
> Sos chili dowolnego koloru...
>
> Waldek

Waldek,sorry ze Ci sie wpycham miedzy wodke a zakaske,ale ta fasola
to chyba powinna byc odsmazana a nie smazona.Czyli wczesniej trzeba ja ugotowac
:-) co?

pozdr
marek

1. Data: 2002-07-13 10:49:34

Temat: Re: tortilla - czy kto? wie, jak to si? robi?
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek,sorry ze Ci sie wpycham miedzy wodke a zakaske,ale ta fasola
> to chyba powinna byc odsmazana a nie smazona.Czyli wczesniej trzeba ja
> ugotowac
> :-) co?

jak kto lubi, to i na surowo można ;-)

Ale masz rację. W orygnale mexykańskim (łech, łech) nazywa się toto refried
beans, czyli odsmażane. Ja robię czasami z puszki czerwonej fasoli, którą
(fasolę, nie puszkę) odsmażam na smalcu. Refried beans są z fasoli białej
(małej).

Waldek

1. Data: 2002-07-16 22:48:58

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Refried beans są z fasoli białej
>(małej).
>
>Waldek

Waldek bardziej sa z fasolki pinto(mala bezowa w ciapki) a im bardziej na
poludnie Meksyku tym czesciej rowniez z czarnej fasolki.
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-07-18 18:00:33

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek bardziej sa z fasolki pinto(mala bezowa w ciapki) a im bardziej na
> poludnie Meksyku tym czesciej rowniez z czarnej fasolki.

masz rację, ale biała też podejdzie. Jak pisałem, robię to czasem z
normalnech kidney beans i też jest dobre ;-)

Waldek

KORA-ciasto(P)
tort capuccino (P)
co sie robi z patisonami ?