(troche OT)czeskie zakupy kulinarne

1. Data: 2002-07-12 08:04:44

Temat: (troche OT)czeskie zakupy kulinarne
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon urlopowy w pelni, ja z jednego urlopu wrocilam i na jeszcze jeden sie
wybieram - chcemy cala rodzinka na kilka dni pojechac do Czech.
Zbieram wszelkie informacje o tym kraju, rowniez w tematyce kulinarnej i
chcialabym Was zapytac, co warto tam sprobowac i stamtad przywiezc. O
smazonym syrze i knedlikach to wie chyba kazdy, ale co jeszcze...
Chcialabym tez w charakterze pamiatek przywiezc cos zwiazanego z czeska
kuchnia, moze jakies przyprawy...nie wiem co, ale moze grupowicze cos mi
podpowiedza.
To, ze mezus bedzie chcial sobie piwko przywiezc to chyba oczywiste;-)))

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2002-07-12 10:15:49

Temat: Re: (troche OT)czeskie zakupy kulinarne
Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialabym tez w charakterze pamiatek przywiezc cos zwiazanego z czeska
> kuchnia, moze jakies przyprawy...nie wiem co, ale moze grupowicze cos mi
> [...]

Polecam "Smesz na jemne knedliki w prasku" będziesz mogla potem robic w domu,
takie ćwierćkilowe opakowania pomarańczowozółte firmy "Vitana" ( bramborove to
ziemniaczane, ja ich nie lubie). Omacki różne: "Cikańska" ( cygańska, ostra),
"Tatarska " ( uważam że najlepsza jest Hellmansa light, u nas niedostępna) i
tak dalej. Mieszanki przypraw "Vitany": "Ryba" i "File" ( czyli do ryb
słodkowodnych i do morskich). Suszone owoce i orzechy, na przyklad pinole (
orzeszki piniowe; drogie, o delkiatnum posmaku żywicznym). I każą ilość
"Frankovki" i "Sviatowawrinieckiego" ewentualnie "Modry Portugal". To są
czerwone wina, szukać w litrowych butelkach.Z białych "Muller Thurgau".O rany,
bo sama sie zapakuje i pojade po zakupy, to tylko 6 godzin drogi ode mnie.Qd

1. Data: 2002-07-13 14:29:54

Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Dodałbym jeszcze 'Gulasove koreni' i 'Dabelske koreni'. Polecam też
sałatki, choć w upał dość ciężko będzie je transportować - 'Vlassky',
'Bramborovy', 'Parizski' i moja ulubiona 'Hermelinovy' salat.
Można też kupić słowackie lub węgierskie paprykowe kiełbasy suszone,
które u nas są dużo droższe. Z mięsnych - polecam tlacenkę - salceson.
No i oczywiście piwa - ostatnio zasmakowałem w 'Krusovickim' ale
Gambrinusem i Budvarem też nie pogardzę.

Pozdr,

GreGG

1. Data: 2002-07-15 08:00:44

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i oczywiście piwa - ostatnio zasmakowałem w 'Krusovickim' ale
> Gambrinusem i Budvarem też nie pogardzę.

Wyobraź sobie, że u nas w Realu,- berlińskim jest Krušovickě svetle a
tmave. Budejovicki a Plznenski Prazdroj samozřejmě tako jest.

Waldek (z dokładnością do pisowni)

tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?
KORA-ciasto(P)
tort capuccino (P)
co sie robi z patisonami ?
ciasto malonowo-jagodowe