ograniczenie mocy żarówki halogenowej

1. Data: 2003-11-20 13:37:19

Temat: ograniczenie mocy żarówki halogenowej
Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem lampę z żarówką halogenową R7s - 150 W. Na opakowaniu pisze max
150W. Myślałem, że ograniczeniem jest temperatura wydzielana przez żarówki.
Ale - w MM oglądałem na opakowaniach takich żarówek, że i dla mocy 150W i
500W wydzielane ciepło to 350 st. Czy zatem informacje na opakowaniu to lipa
czy chodzi o co innego (grubość kabla???) czy też informacja na lampie to
lipla? :-)

pzdr
KK

1. Data: 2003-11-20 14:00:43

Temat: Re: ograniczenie mocy żarówki halogenowej
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
żarówki.
> Ale - w MM oglądałem na opakowaniach takich żarówek, że i dla mocy 150W i

Mylisz pojęcia. Żarówka 150W grzeje z mocą 150W (nie wdając się w niuanse) a
500W z mocą... no właśnie. Natomiast temperatura o której piszesz to
temperatura do jakiej nagrzewa się żarówka przy _prawidłowym_ chłodzeniu. I
cały problem leży w tym, ze obudowa przystosowana do żarówki 150W jest w
stanie odprowadzić ILOŚĆ ciepła produkowaną przez żarówke max. 150W. Jeśli
tam wstawisz żarówkę 500W, odprowadzanie ciepła będzie zbyt małe,
temperatura żarówki przekroczy owe 350stopni i oprawa się spali.

J.

1. Data: 2003-11-20 15:03:40

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> Mylisz pojęcia. Żarówka 150W grzeje z mocą 150W (nie wdając się w niuanse)
> 500W z mocą... no właśnie. Natomiast temperatura o której piszesz to
> temperatura do jakiej nagrzewa się żarówka przy _prawidłowym_ chłodzeniu.

Tylko co to jest to chłodzenie? Rozumiem, że jest jakiś standard dla żarówek
np R7s i producent lamp pisząc, że max 150W zapewnia, że dla takiej żarówki
temperatura nie przekroczy 350st. A gdyby chciał pozwolić na używanie
mocniejszej to by zastosował lepszy system chłodzenia i nadal dla np żarówki
300W by było maksymalnie w lampie 350 st?

> [...]
> tam wstawisz żarówkę 500W, odprowadzanie ciepła będzie zbyt małe,
> temperatura żarówki przekroczy owe 350stopni i oprawa się spali.

No właśnie - a co się może stać. W tej chwili mam tam 200W i nadal jest za
ciemno. WYmieniłem dziś na żarówkę 300W i te 5600lm powinny już rozwiązać
problem jasności. Szkło przecież nie pęknie ani się nie stopi w takich
domowych warunkach - a możę jest w stanie pęknąć? Stalowa rama chyba też się
odkształci? Muszę poszukać ewentualnych elementów plastikowych. Włącze to
dziś na 300W i będę wąchał co 5 minut czy coś się nie topi ;-)))

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-11-20 15:24:19

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message

> Tylko co to jest to chłodzenie?

No chłodzenie to chłodzenie, nie wiem, jak to inaczej określić. W żarówce na
światło jest zamieniane tylko kilka % energii, cała reszta idzie w ciepło. I
to ciepło musi się gdzieś podziać, zostac poprostu odprowadzone w diabły.

> temperatura nie przekroczy 350st. A gdyby chciał pozwolić na używanie
> mocniejszej to by zastosował lepszy system chłodzenia i nadal dla np
żarówki
> 300W by było maksymalnie w lampie 350 st?

W ogólnym zarysie - tak.

> [...]
> problem jasności. Szkło przecież nie pęknie ani się nie stopi w takich
> domowych warunkach - a możę jest w stanie pęknąć?

Jeśli się zbyt mocno rozgrzeje, po pierwsze drastycznie spada żwyotność
takiej żarówki, po drugie - może pęknąć z hukiem. Niezaleznie od tego,
śmierdzieć ci będą zbyt mocno rozgrzane elementy, mogą się też wypalać
połączenia elektryczne.
Spróbowac możesz. Ale pilnuj.

J.

1. Data: 2003-11-21 13:27:43

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli się zbyt mocno rozgrzeje, po pierwsze drastycznie spada żwyotność
> takiej żarówki, po drugie - może pęknąć z hukiem.

Byle szkło lampy nie pękło - żarówka pół biedy - i tak kupiłem. Jest w
zamkniętej obudowie więc na mnie nie poleci.
> Niezaleznie od tego,
> śmierdzieć ci będą zbyt mocno rozgrzane elementy, mogą się też wypalać
> połączenia elektryczne.
> Spróbowac możesz. Ale pilnuj.

No właśnie - śmierdzi po godzinie świecenia. Na razie włączam na jakiś czas
i wyłączam. Może co się ma wyśmierdzieć to się wyśmierdzi? Oglądałem po
każdym wyłączeniu i wszysktie elementy plastikowe i izolacji kabli są na
razie ok.
Szkoda lampy bo bardzo ładna a niestety dopiero 300W daje przyjemny komfort.
A zresztą rozgrzany kij w tyłek sprzedawcy co mnie zapewniał, że 150W na
pomieszczenie 22m2 wystarczy.

pzdr
Krzysiek

1. Data: 2003-11-24 13:49:56

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiej żarówki, po drugie - może pęknąć z hukiem. Niezaleznie od tego,
> śmierdzieć ci będą zbyt mocno rozgrzane elementy, mogą się też wypalać

Ok, wymontowałem, oddałem - dzięki za pomoc :)

Pzdr
KK

[sprzedam] piecyk kapielowy
[sprzedam] piecyk kapielowy