ogród zimowy

1. Data: 2007-12-30 08:38:53

Temat: ogród zimowy
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wiecie gdzie można poczytać więcej o ogrodach zimowych?W planie za
kilka lat zakup działki i budowa. Szukałam ale wszystko co można znaleźć to
fotki- (najczęściej przypomina to przyklejoną na siłę do domu szklarnie)
Mnie bardziej chodzi o teorię i rozwiązania techniczne i jak w środku.
Zupełnie teoretycznie myślałam o części nieco ogrzewanej i nieogrzewanej.
ale nasuwa mi się olbrzymia ilość pytań na które nie znalazłam odpowiedzi.
Może ktoś z was ma i podzieli się doświadczeniem?
może jakaś strona internetowa?

Od której strony domu?
czy nachylenie kąt dachu (szklanego) ma jakieś znaczenie?
jaka wysokość?
Jeśli część ogrzewana to czym i do jakiej temperatury?
Jakie temperatury panują w nieogrzewanej części zimą i co to daje (dla
jakich roślin?)?
Jak jest z przegrzewaniem i wentylacją latem?
Jaka powinna być minimalna powierzchnia

Z góry dziękuję za wszystkie rady

2. Data: 2007-12-30 10:20:51

Temat: Re: ogród zimowy
Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy wiecie gdzie można poczytać więcej o ogrodach zimowych?

Może tutaj znajdziesz podpowiedzi:

http://www.toha.pl/?a=001&b=4

Pozdrawiam pogodnie

skryba

3. Data: 2007-12-30 10:22:42

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Może tutaj znajdziesz podpowiedzi:
>
> http://www.toha.pl/?a=001&b=4

I jeszcze tutaj:
http://www.gracja.cieszyn.pl/

Pozdrawiam pogodnie

skryba

4. Data: 2007-12-30 10:44:45

Od: "lolek" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale nasuwa mi się olbrzymia ilość pytań na które nie znalazłam odpowiedzi.
> Może ktoś z was ma i podzieli się doświadczeniem?

-----------
Napewno nie od południowej. Polecam stronę wschodnią, z krótszą ścianą
przeszkloną od południa.
Największy problem to przegrzewanie się ogrodu z powodu dużego
nasłonecznienia.
Trudno jest w takiej sytuacji o prawidłową wentylację przy przeszklonym
dachu.
--------------
> czy nachylenie kąt dachu (szklanego) ma jakieś znaczenie?
-----------
Mam praktykę. Dach nie powinien być ssklany czy jakiegoś np. polikarbonatu.
Powinien być normalny jak w domu. Dobrze izolowany cieplnie i wentylowany.
------------
> jaka wysokość?
--------
Jak mieszkania
------------
> Jeśli część ogrzewana to czym i do jakiej temperatury?
-------
16 do 20 C.
W takich temperaturach to raczej wszystko rośnie i kwitnie.
Nawet storczyki jak Phalaenopsis. Kwitną i to wybitnie długo.
-------------
> Jakie temperatury panują w nieogrzewanej części zimą i co to daje (dla
> jakich roślin?)?
--------
Jak będzie 16 C to można przetrzymać wiele roślin ogrodowych które normalnie
by zmarzły.
> Jak jest z przegrzewaniem i wentylacją latem?
-------
Przy szklanym dachu - fatalnie. Nie da się tam siedzieć i pić np. kawy.
Wielkie problemy z wentylacją.
NIE OD STRONY POŁUDNIOWEJ. -- DACH NORMALNY.
Najlepiej i najtaniej zrobić konstrukcję metalową, z metalowymi, stalowymi
prostymi ramami na okna prawie do samego dachu i 15 cm nad ziemią. Profil
stalowy zamknięty.
W to wkleić duże powierzchnie szyb podwójnych, zakupionych w wytwórni.
Konstrukcję tak zrobić aby można było ją obłożyć z obu stron profilami z
desek.
Drewno zabezpieczyć i pomalować np. na mahoń. Ale w zależności od koloru
drzwi rozsuwanych.
Dach można wykonać także jako konstrukcję stalową, ale niekoniecznie.
Aby nie było trzeba robić dachu wentylowanego - chodzi o wysokość
konstrukcji -
można między elementy konstrukcji włożyć płyty z pianki poliuretanowej -
wystarczy jakieś 10 - 15 cm grubości. Płyty dokładnie uszczelnić pianką
poliuretanową. Jeżeli konstrukcja metalowa, to ocieplić od dołu części
metalowe.
Mamy wówczas dach którego nie penetruje para wodna. Nie trzeba wentylować.
--------
> Jaka powinna być minimalna powierzchnia
Np. 20 - 40 m2. Koniecznie powinna to być część oficjalnego wejściowa do
domu.
Taka weranda np. w kształcie rombu. Z drzwiami rozsuwanymi na taras
zewnętrzny.
Podłoga z płytek. Okna z drewnianymi "chińskimi", delikatnymi zwijanymi
żaluzjami.
Wewnątrz wieszak, szafka na pantofle, sofa, jakieś krzesełka, stolik.
Wszystko rattanowe albo w starym stylu.
Oczko wodne ze strumykiem. Klatka z ptaszkami. No i rośliny.
Automatycznie zamykane wejście dla psa, kota.
Można tak. Południowa część ściany wschodniej zabudowana ogrodem, a północna
wjazd do garażu. Nad wjazdem zadaszenie na szerokość ogrodu, ale i długość
samochodu. Przed ogrodem, przy rozsuwnych drzwiach i na podjeździe - kostka.
Pod zadaszeniem - okno do kuchni. Łatwo można coś podać na taras i do
ogrodu.
Jedyna wada to nieco ciemna kuchnia. Częściej trzeba używać oświetlenia.
Ale nie est w niej gorąco.
Pozdrawiam JF

Zapytanie
Traktorek ogrodowy STATESMAN